1
Vraag
2
Reacties
gringoman

Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Safe online werkt niet meer na update versie 18

Ik gebruik al lange tijd Ziggo Safe online,nooit geen problemen mee maar sinds kort was er een nieuwe versie die je verplicht bent om te installeren en sindsdien werkt die niet goed meer.Ik heb hem verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd maar blijft zelfde probleem houden.Ik had windows firewall ook tijdelijk uitgeschakeld mss dat die blokkeerde maar dat wast het niet.Er staat dat je pc opnieuw moet opstarten en als je dat doet probeert die iets bij te werken wat gewoonweg niet werkt en krijg ik dit te zien. Hoe los ik dit op?

 

Heb weer opnieuw met uninstall tooltje verwijderd,pc opnieuw opgestart,nieuwe versie 18 weer dr in,opnieuw opgestart en dan krijg ik weer 'de bescherming wordt bijgewerkt.Dit kan enkele minuten duren en dan later weer 'er is een fout opgetreden......'Knipsel1.JPGKnipsel.JPG

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gringoman
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Wat ik nog niet had geprobeerd is een systeemherstel en zie daar hij werkt weer,haha,zou eigenlijk niet moeten,maar gelukkig doet die het weer.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @gringoman,
Welkom op de Community van Ziggo. Apart dat je continu deze melding krijgt met Safe Online! Scherp zijn op de beveiliging is belangrijk! Super om te lezen dat je het een en ander al getest hebt zoals de Firewall. Wat bedoel je met uninstall tooltje? Heb je op de PC nog een andere anti virus programma lopen?  Kun je eens de stappen van dit topic doorlopen? 

gringoman
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Officiele uninstall tooltje van F-Secure,meen dat ik die van de ziggo site had,heb ook windows defender uitgeschakeld,nooit aan gehad trouwens en heb ook geen 2de virusscanner ooit dr bij gehad.

 

Uit dit topic:'Toch Ziggo Safe Online opnieuw opgestart en deze geeft ook keurig aan dat de computer is beschermd. Er stond wel weer een melding open dat de virusbescherming moet worden bijgewerkt.

Dit blijft open staan totdat na ongeveer een kwartier de melding naar voren komt dat mijn computer niet beschermd is, en ik de computer weer opnieuw moet opstarten. Ook een scan van het systeem kan ik niet uitvoeren. Het lijkt alsof Ziggo Safe Online gewoon vastloopt op het bijwerken van de virusbescherming. Dit is waar ik telkens tegenaan blijf lopen.

Heb vervolgens de verwijdertool weer gebruikt om Ziggo Safe Online volledig eraf te gooien en weer opnieuw geinstalleerd. Alleen precies hetzelfde gebeurd wederom, het bijwerken van de virusbescherming wil maar niet lukken. Ik heb ook geen andere anti virusbescherming gehad, ik heb altijd Ziggo Safe Online gehad'

 

Ik heb dus precies hetzelfde probleem sinds versie 18,daarvoor nooit geen probleem ermee gehad,heb ook verschillende malen pc opnieuw opgestart.

gringoman
Topicstarter
Level 5
  • 56Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Wat ik nog niet had geprobeerd is een systeemherstel en zie daar hij werkt weer,haha,zou eigenlijk niet moeten,maar gelukkig doet die het weer.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Zul je net zien dat dat nu juist de oplossing is @gringoman. Goed dat je deze hier met ons deelt. Ontzettend fijn dat het is opgelost! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic