Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik wil graag safe online verwijderen van mijn imac maar hij geeft de volgende melding:
Nou is mijn imac niet meer geschikt voor een OS update, hoe kan ik wel Safe online verwijderen?
Alvast dank
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Poelie73 Dit gaat helemaal fout. Omdat je de PC al niet kan update'n maar je kan wel via deze link
CCleaner verwijderen dan de Download de gratis versie, als je dat gedaan hebt krijg je bij aanklikken dit scherm.
1. Ga naar verwijder Apps (plaatje 1)
2. Klik Ziggo Safe Online aan ( Plaatje 2)
3. Vink hem aan en klik verwijderen. (Plaatje 3) ik heb even ander App als voorbeeld.
Je kan ook op de Hoofdschijf van je Mac de Ziggo Safe Online in de zoekbalk zetten, dan zou de map ook tevoorschijn moeten komen. Anders even op Google Ziggo Safe Online voor 10.13.6 zoeken en installeren, dan gaat hij er overheen en dan kan je hem wel compleet deïnstalleren.
Als je Ziggo Safe online wil verwijderen kan je ook deze tool op de website gebruiken.
Safe Online Remove Tool site hier staat ook Mac voor en die gebruik ik ook vaak.
Hoi Dave, dank voor de reactie maar dat heb ik geprobeerd en die tool geeft ook dezelfde melding helaas.
Wat je kan doen is volgende.
Ga naar www.ziggo.nl en ga naar Mijn Ziggo
Vervolgens ga je naar Producten en dan naar Tabblad Internet
Klik dan op Beveiliging installeren, dan installeert Ziggo Safe Online zich opnieuw, als dat helemaal is gedaan, mappen worden hersteld, dan kan je daarna de remove tool gebruiken.
Ook dan geeft hij helaas dezelfde melding 😞
Heb je een beveiliging in staan als je naar Apple Logo dan Systeemvoorkeuren en dan Beveiliging, staat daar ergens een Ziggo map aangevinkt, als je die uitvinkt, en je sluit ook de Ziggo Safe Online via de App dat ie exit/gesloten is dan nog eens verwijderen, als programma openstaat, verwijderd Apple niks.
Als dat niet wil lukken, dan moet ik vragen of @EnergieBoy of @Wim C. je kunnen helpen.
Ik kan die Ziggo map niet vinden, wel bedankt voor de moeite. Hopelijk heeft iemand anders idd wel een oplossing.
Beetje vreemd dat je met deze software versie je oude versie niet kan downloaden. Je zou dan toch in de tussentijd een update hebben moeten gehad van Safe Online maar dat deze dan je oude versie niet kan verwijderen, dat is vreemd. Ik neem aan dat je Safe Online wel eerst helemaal uit zet en dat je hem dan gaat verwijderen. Het kan natuurlijk zijn dat je hiervoor iets hebt gedaan waardoor die hem nu niet verwijderen kan.
Om eerlijk te zijn zou ik ook de link aanraden die Dave heeft gegeven en als dat niet lukt dan zou ik contact opnemen met F-Secure zelf om te vragen of ze daar nog een oudere versie hebben om je oude Safe Online versie te verwijderen. Het beste is natuurlijk altijd om een app te gebruiker van de maker, om iets te verwijderen. Je zou nog even kunnen proberen via Finder en dan onder APPS kijken of die daar nog tussen staat en hem dan slepen naar de prullenbak, kijken wat die dan doet. Dit soort rotzooi ook nooit meer op een Apple product downloaden en gebruiken. Ik snap nog altijd niet dat Ziggo reclame maakt dat het zo mooi is voor Android/Windows en Apple (die eerste twee wel maar Apple, NIET DOEN!)
Ik zou F-Secure eens mailen en vragen om hulp want een andere manier zou ik zo 123 ook niet weten. Of je moet het proberen met een gratis Avast Cleanup Premium voor Mac, die je 30 dagen gratis kan gebruiken en die doet het wel erg goed. Zeker voor als je overbodige bestanden hebt, apps wil verwijderen, schrijf schoonmaken, foto's opschonen en je browser lekker te cleanen. Ik weet, reclame maken mag niet, maar dit lijkt me een uitzondering en het is een gratis programma van 30 dagen 😉
@Poelie73 schreef:
Ik kan die Ziggo map niet vinden, wel bedankt voor de moeite. Hopelijk heeft iemand anders idd wel een oplossing.
Wat je kan doen, heb maar even foto's gemaakt.
Ga naar systeemvoorkeuren, open dan eerst de Extensies kijk of er iets van Ziggo Safe Online staat, anders naar rode omcirkelde Beveiliging en Privacy dan even door die mappen bladeren en slotje open gooien als Ziggo Safe Online daar in staat.
Hallo @Poelie73
Het is hier een beetje stilgevallen en ik ben eigenlijk benieuwd of het nog is gelukt met de uitleg van @Dave! of @EnergieBoy Wil je dit nog even laten weten?
Hoi Jiri, het is niet gelukt .. ook F-secure kon niet helpen en stuurde mij terug naar Ziggo. Ik zit dus nog steeds met een stukje nutteloze software wat ik niet kan verwijderen en er ook voor zorgt dat ik nieuwere beveiligingssoftware niet kan installeren 🥴
Kun je ook laten zien met een foto waar de software staat, of heb je al geprobeerd via Ziggo de Safe Online herinstalleren, en daarna via CCleaner verwijderen of downloaden en opschonen.
Heb idd de stappen doorlopen, maar daar staat niets.
Hoi Dave, ik kan niet precies vinden waar de software staat.
ik krijg de melding dat er nog iets staat als ik Norton wil installeren.
Hey @Poelie73. Ik zie niet helemaal voor me wat je nu ziet. Een melding dat er nog iets staat? Heb je iets meer uitleg?
Hoi Lycke,
De situatie is als volgt, ik ga verhuizen en moet daarom ziggo gaan opzeggen. Dus dacht ik ook safe online van ziggo te deinstalleren, heb de software weggehaald zoals standaard op een Mac. Vervolgens wilde ik norton installeren maar kreeg in de volgende melding:
Dus ik ben gaan zoeken wat er loos wat, ook het uninstall tooltje gebruikt maar kreeg de volgende melding:
Aangezien ik mijn Mac niet meer kan updaten ben ik de zoektocht begonnen, tot nu onsuccesvol. Zit met een restje software en kan geen Norton installeren.
Genoeg uitleg?
@Poelie73 Dit gaat helemaal fout. Omdat je de PC al niet kan update'n maar je kan wel via deze link
CCleaner verwijderen dan de Download de gratis versie, als je dat gedaan hebt krijg je bij aanklikken dit scherm.
1. Ga naar verwijder Apps (plaatje 1)
2. Klik Ziggo Safe Online aan ( Plaatje 2)
3. Vink hem aan en klik verwijderen. (Plaatje 3) ik heb even ander App als voorbeeld.
Je kan ook op de Hoofdschijf van je Mac de Ziggo Safe Online in de zoekbalk zetten, dan zou de map ook tevoorschijn moeten komen. Anders even op Google Ziggo Safe Online voor 10.13.6 zoeken en installeren, dan gaat hij er overheen en dan kan je hem wel compleet deïnstalleren.
Duurde even, maar ik heb CCleaner gebruikt en de F-secure opstartbestanden uitgezet. Installatie Norton is gelukt, volgende stap ga ik nog eens kijken of ik ze weg kan halen. Thnx!!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...