1
Vraag
2
Reacties
SH1

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Safe online update lukt niet

Sinds een aantal dagen geeft safe online aan dat hij niet meer actueel is. Na het openen en op 'update' klikken, blijft 'updating protection' enige tijd zichtbaar maar gaat na een minuut of twee terug naar 'antivirus database is not up to date'.

 

Safe online verwijderen en opnieuw installeren helpt niet en de reset tool van F-secure is een .exe en werkt dus niet op een Mac.

 

Weet iemand een oplossing?

 

 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SH1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Op aangeven van de klantenservice van Ziggo, opgelost door de laptop te herstarten.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als je Safe Online wilt verwijderen kan je via F-Secure Remove Tool voor Mac Ziggo Safe online weghalen.

 

Heb je dat gedaan, ga dan naar www.ziggo.nl en log in op Mijn Ziggo in de rechter bovenhoek.

Ga naar tabblad Producten en Kies voor Internet dan scroll je iets naar beneden tot je Beveiliging instellen ziet, als je die aanklikt komt Safe Online weer te voorschijn en installeert weer opnieuw. Wel belangrijk in Mac is dat de Map beveiliging een toestemming wordt gegeven bij Systeemvoorkeuren > Beveiliging en Privacy > tabblad Privacy > in 1 van de mappen zal hij je loodsen. Ik gebruik Safe Online niet omdat de Firewall van Macbook al genoeg is.

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, anders laat maar weten door @ en Dave! erachter dan zie ik je bericht.

 

Vergeet ook niet via de Oranje pagina ongebruikte licentie's vrij te geven.

SH1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Dave! fijn dat je de moeite voor doet om een reactie te plaatsen maar zoals ik aangaf, helpt verwijderen, de licentie vrijgeven en opnieuw installeren helaas niet. Volgens de systeemvoorkeuren heeft safe online volledige toegang.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Wat voor melding @SH1  geeft hij met de Remove Tool van de Mac dit is een Mac tool.

 

Je kan anders ook nog Ziggo Safe Online stappenplan verwijderen kijken of dit wilt.

 

Laat anders even een foto zien.

SH1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

@Dave! safe online verwijderen, de licentie vrijgeven en opnieuw installeren geeft geen foutmeldingen. Dit  werkt zoals verwacht conform de instructies.

 

Het gaat om de updates daarna die niet willen. Daar zie ik ook geen foutmeldingen behalve dat de database niet actueel is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Safe Online Database duurt op een Macbook en Mac erg lang, soms kan je hem aanklikken en even zetje geven, dat klopt, duurt voor ie groen wordt, teken dat het bij F-Secure niet lekker loopt en einde jaar dus alle zeilen worden bijgesteld. Je Mac is evengoed beschermd en ik zal zometeen bij mij even kijken dan houd ik je wel even op de hoogte. Weet niet hoelang je Mac uitschakelt, houd hem even half uurtje online. Misschien komt alles dan in de database goed binnen.

SH1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Na de update naar macOS 13.0 komen de updates weer binnen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

De database ligt echt aan f-secure die kan soms heel lang duren voor hij up to date is, dit probleem heb ik ook. Dan blijft hij blauw. Soms met een opnieuw opstart dan doet ie het weer. Dit is geen Ziggo maar F-secure probleem, en hopelijk hebben ze dit issue snel onder controle ook voor de lagere Macbooks dan 13.0 ik heb 12.6 mijn Macbook kan niet hoger dan Montery.

SH1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Issue is terug van weggeweest, sinds 11 november komen de updates niet meer binnen.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Heel vreemd, ik zit nog niet op 13.0 met mijn Macbook.

Vreemd dat dit niet doorkomt. 

SH1
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Op aangeven van de klantenservice van Ziggo, opgelost door de laptop te herstarten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic