Goedemiddag,
Ik heb zojuist Ziggo safe online geïnstalleerd op mijn mobiel (android) en ik krijg telkens de melding dat er 1 infectie is gevonden. Dit betreft echter een app die ik zelf op mijn telefoon heb gezet en is dus geen bedreiging. Is het mogelijk om deze app als uitzondering o.i.d. toe te voegen, zodat deze niet als infectie wordt gezien? En zo niet, kan ik dan de meldingen over deze app uitschakelen, zodat ik er in elk geval niet meerdere keren per uur een melding over ontvang?
Alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Casper1988 en een warm welkom op de Community,
Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je een bepaalde app in Safe Online (op je Android) telefoon wilt aanmerken alszijnde veilig. Om een applicatie of link naar een domein aan te merken als veilig kun je het beste het APK bestand doorsturen naar de support afdeling van F-Secure, de ontwikkelaar van de Safe Online app.
1. Start hiervoor je internetbrowser op en surf dan naar www.f-secure.com/nl
2. Scroll dan naar beneden en klik op "Een monster opsturen" om het bestand wat als veilig beschouwd kan worden door te geven aan de database van F-Secure.
Zie ook onderstaande screenshot.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als het goed is kan je in Safe Online het bestand dat geïnfecteerd is, bestand in Quarantaine herstellen, dan ziet ie hem gewoon als normaal en zal die geen probleem geven.
Je kan ook bij Voorkeuren website vermeldingen ingeven en apps toestemming geven dat is ook een optie.
Als ik het bestand aan klik heb ik alleen de optie "verwijderen". Er staat nergens iets vermeld over quarantaine. Ook bij instellingen kan ik alleen maar het scannen zelf aanzetten, maar geen voorkeuren voor het scannen benoemen.
Zie ook onderstaande foto's
Dank hoop ik dat iemand met een Android toestel het kan testen.
Wij hebben hier alleen iPhone's niks meer met Android helaas.
Goedemiddag @Casper1988 en een warm welkom op de Community,
Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum! Ik begrijp uit je bericht dat je een bepaalde app in Safe Online (op je Android) telefoon wilt aanmerken alszijnde veilig. Om een applicatie of link naar een domein aan te merken als veilig kun je het beste het APK bestand doorsturen naar de support afdeling van F-Secure, de ontwikkelaar van de Safe Online app.
1. Start hiervoor je internetbrowser op en surf dan naar www.f-secure.com/nl
2. Scroll dan naar beneden en klik op "Een monster opsturen" om het bestand wat als veilig beschouwd kan worden door te geven aan de database van F-Secure.
Zie ook onderstaande screenshot.
@Casper1988 Het is al een poosje stil binnen dit topic. We zijn heel erg benieuwd of je er nog uitgekomen bent met de informatie die n.a.v. je vraag gegeven is.
@Casper1988 We horen graag of wij jou hier misschien nog verder kunnen helpen. Laat je het aans ons weten?
Goedemiddag,
Excuses voor de late reactie. Het ziggo account staat op naam van mijn vriend en hij was vergeten door te geven dat er nieuwe reacties waren, waardoor ik in de veronderstelling was dat er na Dave niemand meer gereageerd had. Ik zal vandaag even naar bovenstaande oplossing kijken en laat weten of het gelukt is.
In elk geval alvast bedankt! Gr Melanie
@Casper1988 Geen enkel probleem! Fijn dat je vandaag met de tips aan de slag gaat om te kijken of het hiermee is opgelost. We wachten je bevindingen dan even af.
Het is gelukt om het bestand aan te melden bij F-secure. (Wel via een omweg, de website had een andere indeling op mijn laptop, dus ik moes even zoeken, maar dit was geen probleem). Nu is het afwachten op hun reactie. Bedankt!
@Casper1988 Super dat het gelukt is met doorsturen van het bestand richting F-Secure. Het is nu inderdaad even wachten op hun reactie. Laat je weten of het gelukt is?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.