e.veenboer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Safe online: Melding abonnement verlopen

Safe online krijg ik opeens een melding abonnement verlopen terwijl ik niks veranderd hebt.

Klantenservice weet geen oplossing zegt verwijder alles maar van f-secure en dan opnieuw installeren maar lukt niet.

dan krijg ik dit in beeld accounts-emea.f secure.com 

wioe weet een oplossing voor dit probleem

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dan kan je beste als volgt handelen @JaapE 

 

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

 

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

 

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

 

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

 

Hoop dat je hier mee uit de voeten komt.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Opgelost: Ziggo Safe Online op Samsung Mobiel - Ziggo Community

 

Ziggo Monica schreef.

 

Hey @SRF. Het heeft zeker een oorzaak, welke daar ben ik inmiddels achter. Je krijgt de melding 'uw safe online abonnement eindigt vandaag', bij het openen geeft deze de melding 'U hebt een geldig doorlopend abonnement'. Dit is ontstaan na de release van versie 18.3, jij hebt gewoon een actief abonnement en kunt deze melding negeren. Het heeft verder geen effect op de werking van Safe Online. De nieuwe versie 18.4 staat binnenkort live en verhelpt deze onterechte melding.

e.veenboer
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hopenlijk is dat zo maar ik heb het op advies van ziggo verwijderd en kan tot nu toe het niet er opnieuw opzetten dat wordt gewigerd

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@e.veenboer Dan moeten we er toch eens verder naar gaan kijken! Welke melding krijg je wanneer je de app wilt downloaden? 

 

e.veenboer
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is gelukt kreeg maandagmorgen opeens een melding van ziggo wat ik kon doen en eindelijk is het gelukt

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@e.veenboer Super, geniet van je dag en alvast een gelukkig nieuwjaar! 

JaapE

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb deze melding ook op mijn desktop pc, maar niet op mijn ook aangesloten mobiele telefoons en tablet. eerst gebeld met service, die konden de oorzaak niet vinden en raden aan safe online opnieuw te installeren. Geen resultaat. Als ik op Mijn Ziggo kijk zie ik staan dat Safe Online gewoon op alle apparaten actief is. Maar telekens bij opstarten krijg ik de Ziggo melding in beeld. Nu druk ik hem weg en ga maar gewoon door, maar is wel vervelend.

JaapE

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dat probleem heb ik niet, maar je kunt via de website van Mijn Ziggo gewoon weer de computer toevoegen.

JaapE

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik krijg nog steeds de melding dat mijn abonnement is verlopen, maar ik negeer dit nu totdat de nieuwe versie 18.4 binnen is.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Super frustrerend dat jij hier ook last van hebt, @JaapE . De oplossing die in dit topic is gegeven heeft je dus niet geholpen. @Dave! wil jij (met al je kennis over Safe Online) eens meekijken en denken? 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@JaapE @Marije 

Safe online is nu versie 18.5 , dit is een oud topic waardoor de de oude oplossingen niet geldig zijn.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@JaapE  zoals @Steefb  aangeeft is een topic die is blijven hangen, komt vaker voor, maar denk dat men die Safe Online heeft gewoon af en toe even de Update moeten aanklikken om hem weer naar de laatste versie te krijgen. Meer kan er niet van maken. 

 

@Marije  dit voor @JaapE  de beste oplossing.

JaapE

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoe moet ik de update aanklikken? Ik krijg die knop niet in beeld, want de melding dat ik opnieuw moet abonneren komt direct op. Wel wordt aangeraden met de verwijdertool  safeonline te verwijderen en dan weer te installeren. Maar ik begreep juist van anderen dat dit niet nodig zou zijn omdat met een nieuwe release 18.4 dat probleem opgelost zou zijn. Maar of die release er bij mij op komt met een update weet ik niet.

JaapE

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb het geprobeerd met de knop abonneer, zodat ik mogelijk opnieuw kon toevoegen vanuit de website, maar dan kom ik ook niet verder, want het systeem zegt dan dat ik gewoon een actief werkende beveiliging heb. Ik blijf in kringetjes ronddraaien.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Dan kan je beste als volgt handelen @JaapE 

 

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

 

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

 

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

 

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

 

Hoop dat je hier mee uit de voeten komt.

JaapE

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb nu precies gedaan zoals je hebt gezegd, en het is inderdaad gelukt. Ziggo Safeonline is opnieuw geinstalleerd en ik kreeg een bevestiging dat ik weer voldoende beveiligd ben op deze computer.

JaapE

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hartelijk dank voor de hulp, hopelijk blijft te melding nu weg.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Graag gedaan voor de hulp en blij dat het werkt en je weer goed verbonden en Safe bent. 😊

 

Misschien voor @Marije  of mede collega dit topic te sluiten, hij is al van december 2021. 🙈

Uitgelicht topic