1
Vraag
2
Reacties
R o b

Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

Safe Online wacht tot initiële setup is voltooid

Al tijden staat er een blauw "i-tje" in het icoon van Safe Online op mijn Macbook Air. Volgens mij werkt alles wel, maar de applicatie wacht tot een update is voltooid. Nergens kan ik vinden waar ik iets zou moeten wijzigen.

Iemand een idee? Zie tekst in het rode kader op de afbeelding hieronder.

 

Schermafbeelding 2022-06-12 om 12.29.45.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik deed hem installeren en hier ook meteen weer groen en bijgewerkt, soms wil omdat je de App toestemming hebt gegeven over de Mac een herstart wel eens helpen, zodat het proces verder kan, zou dan wel mooi zijn als er een popup kwam met - Herstart uw Mac/PC voor bijwerken database < dan weet de klant ook waar hij aan toe is, daar heb je best een goed punt, de moderators pakken de topic's op en kunnen dit doorzetten naar de juiste afdeling, kijken wat F-Secure er aan gaat doen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Klopt dit heb ik ook op mijn Macbook Air, hij is update's aan het binnen halen en het blauwe indicatie wordt vanzelf groen als alles binnen is.

 

Je zou nog even kunnen kijken of alle toestemmingen zijn aangevinkt in Systeemvoorkeuren bij Meldingen en bij Beveiliging en Privacy.

R o b
Topicstarter
Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

@Dave!staat al dagen zo. Kan mijn niet voorstellen dat het zo lang moet duren. Alle privacy en veiligheid gevoelige vinkjes staan daar waar ze moeten. De screenshot zou suggereren dat Safe Online al vanaf 26-1-2022 probeert een update te installeren!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Kan je als je de App opent via icoontje hem ook openen en dan database update doen, of even afsluiten en herstart. Ik ga even testen, mijn nieuwe Macbook draait nu zonder Safe online.

R o b
Topicstarter
Level 10
  • 393Posts
  • 5Oplossingen
  • 143Likes

@Dave  belachelijk dat ik niet eerder die Mac heb herstart! Die apparaten draaien zo stabiel dat herstarten nooit nodig is... 🤓

Na de herstart meteen een melding dat de database is bijgewerkt en vervolgens direct daar achteraan de melding dat er is bijgewerkt naar de laatst uitgeleverde database.
Bedankt voor het meedenken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik deed hem installeren en hier ook meteen weer groen en bijgewerkt, soms wil omdat je de App toestemming hebt gegeven over de Mac een herstart wel eens helpen, zodat het proces verder kan, zou dan wel mooi zijn als er een popup kwam met - Herstart uw Mac/PC voor bijwerken database < dan weet de klant ook waar hij aan toe is, daar heb je best een goed punt, de moderators pakken de topic's op en kunnen dit doorzetten naar de juiste afdeling, kijken wat F-Secure er aan gaat doen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic