Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Megabun
Level 1

Safe Online - kinderprofiel instellen mogelijk?

Hallo, ik heb een safe xl abo en heb voor mijzelf het apparaat ingesteld. Nu wil ik dit op de laptop en telefoon van mijn kids. Alleen op de telefoon van kids moet ik de ziggo safe online app installeren en dan inloggen. als ik inloig met mijn ziggo log ik in als eigenaar van het abo, waarmee moeten de kinderen dan inloggen? dit is geen gewenste situatie nu kunnen ze ook bij de instellingen.

daarnaast lijkt het alsof ik op het hoofdapparaat de gezinsregels ook geleden.

kortom, mijn vraag: hoe voeg ik een kinderprofiel toe aan mijn hoofdabo

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
puppie
Level 17
0 Kudos
14 Reacties 14
puppie
Level 17

de handleiding geeft de mogelijkheid om het voor een kind te installeren, dan kan ik het niet verder volgen?

Gaat het daar mis of.....

0 Kudos
Megabun
Level 1
Topicstarter

snap ik... als jij de handleiding hiervoor kan vinden? ik kan wel een hele gedetailleerde handleiding vinden om het te installeren voor ouders en dan wordt er gevraagd om met mijn ziggo in te loggen, heb geen handleiding gezien voor kinderen

0 Kudos
puppie
Level 17
0 Kudos
Megabun
Level 1
Topicstarter

Vanzelfsprekend heb ik deze handleiding gevolgd, weet niet of u het zelf al eens heeft geprobeerd? maar als iok bvb een iphone kies, dan kan ik een link sturen maar dezelfde app wordt gedownload voor als ik de optie voormijzelf of voro anderen kies. In de app moet ik inloggen met mijn ziggo (en kan dus de instellingen aanpassen). hier gaat het fout.. hoe log ik dan op de app in als ik kind ben? dat is mij niet duidelijk

0 Kudos
puppie
Level 17

nee zelf niet nodig. Geen kinderen.
Die iphone heeft toch ook een inlog bij de app store moeten die gegevens niet gebruikt worden.

update deze kwam ik net nog tegen kijke eens of dat wil helpen:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Profiel-instellen-kind-Safe-online/td-p/846525

0 Kudos
Megabun
Level 1
Topicstarter

Ik snap dat iPhone dit ook kan; het punt is dat safe online dit ook moet kunnen - ook op niet iPhone.s. Hiervoor zoek ik een antwoord en kan het niet vinden

0 Kudos
puppie
Level 17

dan is het wachten op iemand die safe online gebruikt en weet waar je moet zoeken.

0 Kudos
Megabun
Level 1
Topicstarter

Kan iemand van @Ziggo  reageren misschien?

0 Kudos
puppie
Level 17

@Ziggozal niet werken.

Kijk eens bij het lijstje van de experts of er daar 1 tussen zit die beveiliging in zijn expertise heeft zitten.

https://community.ziggo.nl/t5/Van-Nieuwkomer-tot-Expert/Leden-met-expertise/ba-p/437512

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@Megabun

Het is niet wenselijk om de kids van Safe Online toegang te voorzien als daar zaken op zijn ingesteld waarvan je liever niet wil dat de kids dit kunnen aanpassen. 

In dat geval kun je het beste de app alleen gebruiken op je eigen toestel.

0 Kudos
Megabun
Level 1
Topicstarter

Wat ik niet snap Jamly, u adverteert ermee dat we de schermtijs van kinderen kunnen instellen en beheren vanaf een centrale pc. Als ik u zo hoor lijkt dit dus niet zo te werken. Als elk device moet inloggen met ziggo account kan men zelf alle instellingen aanpassen en klopt u marketing niet toch?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@Megabun

Je kan de app installeren op de kinderen hun telefoon. Deze toestellen worden dan ook zichtbaar in jouw app. Je kan via jouw app dan de schermtijd per apparaat instellen. Log daarna de app op de kids hun toestel uit zodat zij er niet bij kunnen 🙂

0 Kudos
Megabun
Level 1
Topicstarter

dus ook zonder inloggen zie ik ze in mijn account?

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

@Megabun excuus voor de late reactie.

Als je de app installeert op de toestellen van de kids, en na installatie weer uitlogt, werkt de bescherming alsnog 🙂

0 Kudos