Marcel101

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Safe Online foutmelding: er is een fout opgetreden, het apparaat moet opnieuw worden opgestart.

Hoi. Safeonline geeft bij mij sinds kort een foutmelding: er is een fout opgetreden, het apparaat moet opnieuw worden opgestart.

Maar na opnieuw opstarten blijft het probleem hetzelfde.

Ik heb het programma opnieuw geinstaleerd, helpt ook niet.

De licentie opnieuw toegewezen, geen succes.

Er is een melding: er zijn beheersrechten vereist om bepaalde instellingen te bewerken.

Als ik daar op klik kan ik F-secure rechten geven, maar er veranderd niets.

Ik heb systeemherstel geprobeerd.
Ik heb alleen herstelpunten van enkle dagen terug, dit loste het niet op.

Contact met Ziggo gehad, zij weten het ook niet, en ze verwezen me naar dit forum.

Ik hoop dat er hier iemand is die me kan helpen dit op te lossen.

Alvast dank!

21 Reacties 21
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Beste @Marcel101 

 

Ziggo Safe Online

 

Download de  F-Secure Remove tool  hier staan de diverse programma's in, Windows, Mac, Android etc.

Als je Ziggo Safe Online is verwijderd, herstart je PC of apparaat.

 

Geef de PC even een Virus scan met Malwarebytes Free deze scant alles en is 30 dagen volledig dan gaat de gewone functie in, gelukkig gaan de scan op malware en verwijderen niet verloren. Altijd handige tool

 

Ga dan naar Mijn Ziggo   

Kies Producten en dan Tabblad Internet

 

Je ziet dan als je wat naar beneden scrolt Beveiliging instellen klik deze optie aan

Kan zijn dat je eerst even moet inloggen - Maar er wordt een Oranje Scherm geopend met rechterhoek

Kies op dit apparaat, en klik daar op, en Ziggo Safe Online installeert zichzelf helemaal opnieuw.

 

Via dat oranje scherm kan je ook oude licenties intrekken en vrijgeven, dan heb je er weer voldoende.

 

Hoop dat dit alles werkt anders laat het maar even weten.

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Dave,

 

Bedankt voor je reactie!

Ik heb gedaan wat je hebt omschreven.

Maar het probleem blijft helaas bestaan.

Safe online3.GIF

Safe online2.GIF

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Heb je ook alle instellingen, uitzonderingen en scans en update's gedaan.

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

doel je hier mee op malwarebytes?

ik het de scan gedaan, de gevonden items in quarantaine gezet.

verder niets ingesteld.

Ik heb het idee dat het te maken heeft met beheersrechten?

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

de Quarantaine leeghalen van Malwarebytes dan moet je herstart doen, daarna verwijder je programma en ga je verder met Safe Online instellen en gewone scan even geven, standaard proces. Daarna zal alles groen worden. Kan zijn in Windows dat ie na verwijderen Malwarebytes Ziggo Safe Online als huidige Virus programma ziet.

 

Ik ben nu even er tussen uit, maar vanavond rond 20:00 weer terug. Ik hou topic in de gaten anders tag je me even met de @ dan mijn naam Dave!

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb het volgende gedaan:

safe online verwijderd met de tool

gescant met malwarebytes

gevonden items verwijderd

opnieuw opgestart

safe online opnieuw geinstalleerd

dit helpt helaas niet

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik ga het doorgeven dan komt een deze dagen even een Ziggo Moderator voorbij.

 

Vermeld graag uw postcode en huisnummer in uw Ziggo community profiel, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nog een vraagje, je hebt niet nog een ander antivirus programma actief?

Ooit een ander antivirus programma gebruikt?

 

Zo ja, probeer dan met de verwijderingstool van dat programma het programma geheel te verwijderen.

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb geen ander virusprogramma, heb al jaren alleen safe online.

ik heb zelf het idee dat het te maken zou kunnen hebben met een (automatische) windows update.

ik zag eens een melding van een windows update.

niet lang daarna onstond dit probleem.

maar dat zou toeval kunnen zijn, het is slechts een vermoeden.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Safe online is F-secure in een ziggo jasje.

Het in hun forum een bekend maar niet veel voorkomend probleem.

 

F-Secure SAFE of Internet Security zegt "Computer is niet beveiligd" - F-Secure Community

 

 

Voer een handmatige update uit op het product. Zorg ervoor dat uw computer is verbonden met internet .
Open F-Secure SAFE of Internet Security
Klik op Virus en bedreigingen
Klik op Controleren op updates
Herstart F-Secure SAFE/Internet Security
Open F-Secure SAFE of Internet Security .
Klik op Virus en bedreigingen
Klik op Alle beveiliging uitschakelen
Herstart pc

 

 

https://www.google.nl/search?q=f-secure+er+is+een+fout+opgetreden%2C+het+apparaat+moet+opnieuw+worde...

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

ik heb dit uitgevoerd, maar het helpt helaas niet, dezelfde fout bljift bestaan.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Het is doorgegeven aan een Ziggo Medewerker en deze zal een deze dagen even topic langskomen voor verdere hulp. 😊

 

@Steefb  jij ook weer Thanks voor de hulp 👍

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hartelijk dank voor jullie hulp, ik wacht de Ziggo medewerker af.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik ben bang dat Ziggo ook niet met andere stappen komt dan hier aangegeven.

 

Beter is hulp te zoeken bij F-Secure rechtstreeks of via hun forum.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Marcel101 welkom hier en balen dat het nogal een uitdaging is om Safe Online weer lekker draaiende te krijgen. Sorry daarvoor.

En alle tips, adviezen en stappenplannen hebben al laten zien dat het helaas kennelijk niet aan 'onze' kant fout zit. Mijn vriendelijke verzoek is om het hier eens neer te leggen en de oplossing graag even hier te delen. Lukt dat? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Jacob  en @Steefb 

 

Ik ben even heel eerlijk, Ziggo Safe Online is gewoon een F-Secure met een Ziggo Sausje er om heen, maar als het niet functioneert wordt de klant verwezen naar de F-Secure Site, maar is F-Secure ook bekend dat wij als Ziggo klant hun diensten gebruiken, naar aanleiding van onze gegevens, of heeft F-Secure hier ook weer aparte case voor. Dit voelt voor mij beetje naar kastje en muur schuiven, werkt niet, gooi maar terug.

 

Ik bedoel het niet boos want Ziggo staat hier ook los van, maar meer voor de toekomst dat er iets komt waarmee de klant meteen goede spoor wordt gezet, @Steefb  weet gelukkig ook de site's en oplossingen, ben ik hem ook zeer erkentelijk in en dankbaar voor, maar het zou gewoon simpel zijn na de-installatie en even een scan, dat weer zou werken.

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

het zou goed kunnen dat het probleem ergens bij mij ligt.

ik wil natuurlijk wel contact met F-secure opnemen als ik daarmee mijn probleem op kan lossen.

ik denk dat ik dan het beste bij F-secure de chatfunctie\telefonisch contact kan gebruiken?

die zijn echter alleen tijdens kantooruren beschikbaar, en dan ben ik op mijn werk, dus dat wordt wel lastig.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ai, dat is lastig inderdaad als hun openingstijden niet mooi lopen met jouw werktijden @Marcel101 . Hopelijk vind je een geschikt moment ergens tussen de bedrijven door.

Marcel101
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Nu ligt het er sinds gisteren helemaal uit.

De Ziggo medewerker: bekend probleem, wordt aan gewerkt.

🤔

Uitgelicht topic