1
Vraag
2
Reageer en help mee
r.hofmann

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SSID naam "ik **** graag kleine meisjes"

Bij het instellen van mijn wifi zag ik dat iemand hier in de beurt als SSID bovenstaande heeft ingevuld.

 

Het is een Drogoo Technology Co Ltd apparaat.

 

2 vragen: is dit strafbaar ( minstens onwenselijk, hoe jong????) 

En is dit een Ziggo apparaat? 

 

Ik heb een screenshot gemaakt maar die kan ik niet posten wegens internetadressen die erop staan.

 

Heeft het nut om hiervoor Ziggo te bellen?

 

7 Reacties 7
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Legt u deze vraag met screenshot eens neer bij de wijkagent. Die kan u dan uitsluitsel geven of het wel dan niet een strafbaar feit betreft en eventueel gebruik maken van zijn wettelijke opsporingsbevoegdheden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het heeft weinig nut, hierover contact met Ziggo op te nemen, het is zover ik kan zeggen geen Ziggo apparaat.

 

Of bepaalde teksten als ssid gebruiken, strafbaar is geen idee. 

 

r.hofmann
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Tja, het kan een man van 60 zijn die 25 jong vind, en het kan een gevaarlijke pedo zijn.

Er wonen best wat jonge meisjes in de straat, toch een heel onaangenaam idee dat er iemand zo een SSID naam heeft....

Juist omdat je er blijkbaar weinig mee kan behalve bewaren voor als er ooit 

r.hofmann
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad melding gedaan bij de wijkagent nu. Hopen dat ze bv het adr s achterhalen en een huisbezoek je brengen. Als er nu in de toekomst wat gebeurt hadden ze het kunnen voorkomen dus de bal is aan hun. ( En als ik binnenkort bij een van de buren 2 agenten voor de deur zie staan....)

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De wijkagent erop attent maken kan juist ook helpen voorkomen, dat er ooit iets gebeurt.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @r.hofmann en welkom hier 🙂 

Wat goed dat je een melding hebt gedaan bij de wijkagent. Zo'n melding alleen is al ontzettend waardevol. Of ze er daadwerkelijk actie op gaan/mogen ondernemen, durf ik je niet te zeggen. 

r.hofmann
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ze gaan inderdaad actie ondernemen.

Dat wil zeggen gegevens opvragen en huisbezoek brengen.

Op zich is het niet strafbaar, maar even een gesprek om aan te geven dat dit zeer ongewenst is EN dat de persoon vanaf nu op de radar staat kan een hoop ellende voorkomen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic