Op mijn Technicolor had ik twee SSID's: voor 2.4 GHz en 5 GHz.
Op mijn nieuwe SAGEM F3896LG-ZG zijn die opties in de settings GRIJS.
Hoe kan ik bij die SAGEM de SSID verschillend instellen?
Is dat een firmware update? Vreemd; ik heb die identificatie nodig.
Rein
Opgelost! Ga naar oplossing.
Schakel SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uit op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Draadloos signaal en kies Instellingen opslaan. Daarna kun je gescheiden SSID's instellen voor 2,4 en 5 GHz op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Beveiliging.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Schakel SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uit op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Draadloos signaal en kies Instellingen opslaan. Daarna kun je gescheiden SSID's instellen voor 2,4 en 5 GHz op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Beveiliging.
Dat is snel - ga direct proberen.
Dank je
Rein
Ongelooflijk - hoe kende je die route? Dat is echt de France Slag - van Parijs naar Nice via Reims en Brest...
Enfin na enig stoeien werkte het prima. Dank je wel!
BTW Is het normaal dat na deze handeling de aangesloten devices, 15 in mijn geval, niet meer zichtbaar zijn? op
Noch op de homepage noch op
Rein
Kennelijk ben ik te ongeduldig - inmiddels is de weergave van de devices automatische weer compleet.
Hersteld!
Rein
Wij hadden problemen met onze thermostaat die alleen op 2,4ghz kan werken en de nieuwe Sagem modem gaf alleen de 5ghz aan. Ik even gezocht hier op het forum en kwam deze post tegen. Ik heb het iets anders opgelost, ik heb ingelogd in de SmartWifi app en toen tab Mijn apparaten aangeklikt. Dan rechtsbovenin op het + teken klikken. Dan WiFi instellingen, nieuw netwerk toevoegen met een net even andere naam als de andere. Ik had gewoon hetzelfde Ziggo nummer met 2,4ghz erachter gezet. Dan selecteer je het 2,4ghz netwerk en drukt op volgende. Voila 2,4ghz ingesteld, als je nu naar de app van de thermostaat gaat of WiFi op je mobiel dan zie je nu 2 netwerken staan en kan je ook met 2,4ghz verbinden. Raar dat dit niet standaard aanstaat, 2 netwerken...
Groetjes Suzanne
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.