Bij het online boekhoudprogramma e-Boekhouden is het mogelijk om e-mails direct vanuit hun programma e-mails te verzenden. Echter moet daarvoor een SPF record ergens toegevoegd worden. Dat record heb ik reeds ontvangen maar ik als leek op dat gebied heb geen idee waar dat zou moeten. e-Boekhouden maakt zich er gemakkelijk van af door te zeggen dat ik dat bij mijn provider neer kan leggen. Dat heb ik via de app Mijn Ziggo geprobeerd maar die hebben geen idee waar het over gaat.
Is er binnen deze community iemand bereid om mij als leek stap voor stap uit te leggen hoe ik dat moet doen?
Wellicht nodig te weten, ik gebruik Microsoft 365.
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Spf hoort in je dns records voor atc-oost…………nl thuis. Niet op je laptop. Ik heb je domein even opgezocht en het huidige spf record is:
"v=spf1 mx a ip4:185.232.248.63 ip4:185.232.248.112 include:_spf.sohosted.com -all"
Dat moet je dus laten aanpassen. Dat kan sohosted gewoon voor je doen lijkt me. @Arnold W
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vanuit welk domein (boekhouder.nl) worden de mails verstuurd? Vanuit ziggo.nl kun je geen extra SPF records (laten) toevoegen. Voor een eigen domein wel, in je DNS records.
Dank voor de snelle reactie!
Dit is wat een medewerker van e-Boekhouden mij toestuurde waarbij ik een gedeelte vanhet record verwijderd heb omdat ik niet weet of ik dat ongestraft door mag sturen:
Mogelijk komen e-mails niet of maar gedeeltelijk aan omdat deze door de spamfilter van jou of je klanten worden tegen gehouden. Onze SPF-tool liet zien dat het huidige record onjuist is. Wij raden aan het volgende record te gebruiken:
include:_spf.sohosted.com include:_spf.e-boekhouden.nl -all
Dit record kun je naar de mailprovider toesturen of in de instellingen toevoegen.
als je dus de mail via ziggo wilt versturen gaat dat niet lukken.
Heb je een eigen domein naam met mail functie dan kun je de regel in het admin paneel van jouw domein.
Dank voor de opmerking!
Helaas heb ik geen idee waar ik e.e.a. moet zoeken. Is dat uit te leggen?
@Arnold W Via welke smtp server verstuur je nu je mails?
Een maildomein is de naam achter de @ b.v. @ ziggo.nl of @ e-boekhouden.nl
Je kunt ook een eigen domeinnaam hebben met of zonder een eigen website, b.v www. arnoldw.nl met eigen mailadressen als info@arnoldw.nl
Wat is de afzender domeinnaam van de mails die je stuurt b.v. konijn.nl en via welke smtp server domein b.v ziggo.nl wordt die nu verzonden?
Bert, Ik weet trouwens niet zeker of de mails straks op ziggo.nl of e-boekhouden eindigen. Voor mij is het allemaal nieuw. Ik probeer het nog even na te vragen.
Voor welk domein heeft de medewerker dan het spf record gecheckt? Dat zal hij toch wel gezegd hebben (of van jou hebben?)
De afzender wordt dan: 'p....@atc-oost....nl' Dus niet mijn ziggo e-mailadres of e-boekhouden.nl
Dan moet bij atc-oost deze gegevens ingevuld worden. maar daar heb je dan de persoon voor nodig die bij het admin paneel van jullie kan.
Ik neem aan dat er een website is dus ook een website beheerder die dat kan instellen.
include:_spf.sohosted.com include:_spf.e-boekhouden.nl -all
Volgens e-Boekhouden zou het op mijn eigen laptop ingevuld moeten worden.
En daar zit voor mij dus een probleem omdat ik geen idee heb hoe dat te doen.
Ik vind het maar een raar verhaal.
En waar op je pc zou je dat dan moeten zetten?
Dat kunnen zij dan toch aangeven.
Spf hoort in je dns records voor atc-oost…………nl thuis. Niet op je laptop. Ik heb je domein even opgezocht en het huidige spf record is:
"v=spf1 mx a ip4:185.232.248.63 ip4:185.232.248.112 include:_spf.sohosted.com -all"
Dat moet je dus laten aanpassen. Dat kan sohosted gewoon voor je doen lijkt me. @Arnold W
Iedereen voor zover hartelijk dank voor het meedenken!
N.a.v. de laatste tip ga ik binnen de organisatie op zoek wie me verder kan helpen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.