1
Vraag
2
Reacties
Rottier

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SPF record niet correct

Vanuit het boekhoudpakket E-boekhouden.nl versturen wij facturen/herinneringen etc. Echter sinds een week komen de berichten niet aan. Contact opgenomen met E-boekhouden en zij geven het volgende aan:

 

"Wanneer ik uw SPF record test middels onze tool geeft deze de melding dat uw SPF record niet correct is. 

Het volgende SPF record kunt u toesturen naar uw mailprovider v=spf1 include:_spf.e-boekhouden.nl redirect=smtp.spf.ziggo.nl"

 

Zij raden af om dit zelf aan te passen als je geen 'ICT-expert' bent en vandaar dat ik gebeld heb met Ziggo. Helaas niet heel veel wijzer geworden. Zij verwijzen mij weer naar deze community ........

 

Mijn vraag is: hoe kom ik in contact met Ziggo en kan ik het verzoek doen om het SPF-record aan te passen? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Gebruik je een eigen domein? Dan moet je in de DNS daarvan het TXT record dat SPF bevat aanpassen. 
Gebruik je een ziggo afzender adres, dan gaat dat niet. Ziggo zal zijn SPF record niet gaan aanpassen, voor iedereen die dat wil. Dat is niet te doen, en ook niet safe. Dan raad ik je aan om een eigen domein te gaan gebruiken.

Bekijk in context

5 Reacties 5
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Gebruik je een eigen domein? Dan moet je in de DNS daarvan het TXT record dat SPF bevat aanpassen. 
Gebruik je een ziggo afzender adres, dan gaat dat niet. Ziggo zal zijn SPF record niet gaan aanpassen, voor iedereen die dat wil. Dat is niet te doen, en ook niet safe. Dan raad ik je aan om een eigen domein te gaan gebruiken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Vanuit welke SMTP server verstuur je de mails?

Rottier
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie. Wij gebruiken op dit moment nog geen eigen domein. Zijn net opgestart en moeten nog het een en ander regelen op dit gebied. Afzendadres is momenteel nog @Casema.nl

 

Bijzondere is wel dat vanochtend opeens alle testmails bij mij binnen zijn gekomen .......

Rottier
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De mails worden verstuurd vanuit @Casema.nl en is volgens mij smtp.ziggo.nl

 

Ik heb het gisteren ook via een ander email adres geprobeerd (ander domein/server) en daar ging het wel goed. Echter deze route is niet wenselijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat de automatische spamserver aanslaat op het verzendende mailadres xxxxxx@e-boekhouden.nl en via  @Casema.nl / ziggo.nl verzonden wordt.

Op deze wijze werkt spam ook en dat wordt vaak geblokt om beter te bekijken en later weer doorgezet als het veilig blijkt, maar dat zou ik niet als zeker aannemen met een geautomatiseerd systeem.

 

Ik weet niet of Ziggo dit wil aanpassen in hun smtp-servers, ik ben het in het forum nog nooit tegengekomen, dan zouden ze dat voor alle bedrijven moeten gaan doen, die via smtp.ziggo.nl mail versturen.

Terwijl er voor weinig kosten een eigen domein volledig naar je hand te zetten is.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic