Sinds een paar weken ervaar ik een verbindingsprobleem met Office365 dat ontstaan is na een nieuw ip adres naar aanleiding vervanging modem.
Wanneer ik mijn outlook client start weigert deze met office365 te verbinden. Dit is dan een directe verbinding met Office365 met het Ziggo IP adres.
Wanneer ik hetzelfde probeer en dan middels een (willekeurige) vpn, dan werkt het prima en kan ik verbinden, mail ophalen en versturen.
Na wat onderzoek kom ik erachter dat mijn ip adres vermeld staat op het Spamhaus blacklist. Deze vermelding komt waarschijnlijk door de vorige gebruiker van het IP adres. Het vrijgeven van een ip adres kan dan alleen via Ziggo als eigenaar van het IP adres.
Ziggo heeft een mooie hulp site, https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/ip-adres-op-blacklist
Site geeft aan dat er contact opgenomen moet worden voor verdere hulp. Dit heb ik dus ook gedaan.
1ste contact is dan telefonisch, mevrouw kon mij niet verder helpen en de systeem geeft aan dat niets mis is met het ip adres adres en dat alles in orde moet zijn. Dame verwijst mij naar de chat om het daar te proberen en dat zij in staat zijn om een ticket te loggen.
2de contact is dan inderdaad met de chat. Ook hier 0 support. Nadeem kon niets voor mij doen en verwijst mij naar de community. Nadeem geeft aan dat er niets vermeld staat in het systeem en dat alles moet werken.
Wie kan mij helpen met het delisten van het ip adres of ervoor zorgen dat mijn modem een ander ip adres toegewezen krijgt zonder dat ik mac adressen moet gaan spoofen?
Chat met Support afdeling.
Ik heb ze gezien. Maar vanuit Ziggo staat alles goed. En je geeft aan dat je normaal kan internetten. Alleen 1 applicatie groep werkt niet goed. Als die geblokkeerd was zou internet helemaal niet mogelijk zijn,
Nadeem
10:40
klopt niet wat u zegt
Vandaag 10:41
een mail blacklist heeft geen impact op het normaal functioneren van internet
Gaat het om een Ziggo email adres?
Nadeem
10:41
nee
Ok ik begrijp je.
Nadeem
10:41
ik kan niet verbinden met Office365
middels outlook client
Ik zie helaas niets mis aan deze kant. De IP staat niet geblacklist vanuit ziggo.
Je zou je modem kunnen resetten. Mogelijk dat de IP adres op die manier wijzigt.
Nadeem
10:42
wat ik graag wil is of een nieuw ip adres of een deblokkade bij spamhaus
omdat ik niet de eigenaar ben van het ip adres, kan ik het verzoek niet indienen bij spamhaus
ip wijzigt niet na een modem reset
dat kan alleen als u het mac adres verwijderd uit jullie dhcp servers
kunt u voor mij een ticket aanmaken en deze doorzetten naar 2de lijns of afdeling networking?
Excuses voor het ongemak. Helaas is dat niet mogelijk. Die optie hebben wij niet.
Nadeem
10:45
oke, en nu?
telefonisch contact gehad, die verwijzen mij naar de chat
en u geeft aan dat u voor mij niets kunt doen
Vandaag 10:46
wie kan mij dan wel helpen?
Helaas zie ik echt niet dat er iets mis is bij ons. Je gaf het al aan dat het via de VPN wel werkt. Dat zou mogelijk een oplossing kunnen zijn.
Nadeem
10:47
vpn is een work-around ja, dan werkt het. dat toont aan dat er iets mis is met mijn ip adres
Ik begrijp je helemaal. Ik heb helaas geen andere oplossing.
Nadeem
10:48
want wanneer ik hetzelfde doe zonder vpn, dan kan ik me niet aanmelden
Wij moeten uitgaan van de informatie uit ons systeem.
Nadeem
10:49
hebt u mijn screenshots gezien?
Ja dat heb ik gezien. Maar helaas moeten we uitgaan van de Ziggo systemen.
Nadeem
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Mark,
Ik kan je in ieder geval bevestigen dat mijn probleem inmiddels opgelost is door zelf een ip lease te triggeren bij Ziggo. Ik kan met de nieuwe ip uit de 213.x.x.x reeks office 365 middels outlook client benaderen wat eerst met de 178.x.x.x reeks niet kon.
Blijf het jammer vinden van Ziggo dat zo een simpele handeling in de DHCP server niet uitgevoerd kan worden door de IT Medewerkers van Ziggo.
Topic kan gesloten worden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Weer een triest voorbeeld van hoe Ziggo met zijn klanten omgaat.
ip-adres wijzigen doet ziggo niet op verzoek.
om dat het een probleem met office 365 is lijkt het mijn handiger als je contact met Microsoft opneemt
Het gaat om de vermelding in spamhaus die alleen opgeheven kan worden door ziggo aangezien zij de eigenaar van het ip adres zijn. Office365 raadpleegt net als meedere aanbieders de online blacklist. Op deze manier rest mij alleen de optie nog om een ander mac adres aan me router te koppelen en op deze manier een ip renew te forceren.
De pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/ip-adres-op-blacklist die je noemt gaat over de ziggo blacklist.
Dat is heel wat anders dan een Spamhouse blacklist.
Daarvoor kun je deze pagina bezoeken.
De spamhaus project site heb ik ook geraadpleegd. Een ip vermelding kan alleen door de isp opgeheven worden.
Welke foutmelding geeft office 365? Het verbaast me eerlijk gezegd enigsszins dat Microsoft spamhaus zou gebruiken. Ik denk dat ze hun eigen systemen wel hebben. Daarom benieuwd naar de foutmelding.
Je krijgt geen foutmelding. bij het starten van outlook krijg je gelijk een inlogprompt dat je wachtwoord moet opgeven ondanks het feit dat het wachtwoord opgeslagen is. verder dan het accountscherm kom je niet.
Slinger ik de vpn aan, dan heb ik geen probleem, outlook start netjes op en mail kan opgehaald eb verstuurd worden.
Op het moment dat ik de vpn uitzet wordt ik gelijk geconfronteerd met een inlog prompt. melding blijft terugkomen. wat voor mij een trigger is dat het waarschijnlijk een ip ban is.
Hi Abdelfattah, niet elke blacklist is hetzelfde. Het is daarom van groot belang om goed te controleren op welke blacklist jouw ip vermeld wordt om te bepalen wat de gevolgen daarvan kunnen zijn.
Ik heb jouw ip ook even gecontroleerd, deze staat vermeld op de Spamhaus PBL blacklist, samen met (bijna) alle andere Ziggo IP adressen. We wijzen namelijk geen vaste ip-adressen toe, maar hebben een dynamisch systeem en dat is al genoeg om op deze blacklist vermeld te worden. Het enige gevolg hiervan is dat je geen 'unauthenticated' e-mail direct naar het internet kunt sturen.
Je kunt de adviezen van Spamhaus ook zelf checken via: Lookup - Reputation Checker - Spamhaus (je eigen ip even invullen natuurlijk)
Daar vind je o.a. deze tip: "Important: If you are using any normal email software (such as Outlook, Entourage, Thunderbird, Apple Mail, etc.) and you are being blocked by this Spamhaus PBL listing when you try to send email, the reason is simply that you need to turn on "SMTP Authentication" in your email program settings. For help with SMTP Authentication or ways to quickly fix this problem click here."
Wat jij ervaart klinkt als een ander probleem (Outlook 365 kan geen verbinding maken), dat kan geen gevolg kan zijn van de Spamhaus PBL blacklist vermelding. Ik maak thuis ook gebruik van Ziggo, mijn ip-adres staat ook op de PBL blacklist, ik heb op mijn telefoon ook de Outlook app (Office 365) en ik heb daar geen problemen mee.
Ik ben het wel met je eens dat het te maken kan hebben met je ip-adres, alleen die kunnen we niet aanpassen (het is een volledig automatisch en dynamisch systeem). Ik neem aan dat je in Outlook een zakelijk e-mailadres hebt ingesteld, heb je al contact opgenomen met de IT afdeling van de zaak?
Beste Mark,
Ik kan je in ieder geval bevestigen dat mijn probleem inmiddels opgelost is door zelf een ip lease te triggeren bij Ziggo. Ik kan met de nieuwe ip uit de 213.x.x.x reeks office 365 middels outlook client benaderen wat eerst met de 178.x.x.x reeks niet kon.
Blijf het jammer vinden van Ziggo dat zo een simpele handeling in de DHCP server niet uitgevoerd kan worden door de IT Medewerkers van Ziggo.
Topic kan gesloten worden.
Ik heb hetzelfde probleem, alleen niet met Office365, maar een andere e-mailserver.
Op welke manier heb je een IP lease getriggered? Dat wil ik ook graag proberen.
Met vr.gr. Ron
Indien je router het ondersteunt kun je het mac adres van je router wijzigen ( clone mac feature ). Na een reboot ziet Ziggo een nieuwe mac adres en krijg je van de dhcp server een ander ip adres toegewezen.
indien je alleen de ziggo modem gebruik is er een kans dat jou modem gebruik maakt van dslite een moderator kan dat omzetten naar ipv4 only
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.