Jo Seegers

Level 4
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

E-mails van waarnemingen.be komen automatisch in spam

Sinds een paar dagen komen alle emails van één afzender in de SPAM terecht. De afzender is waarnemingen.be. De nederlandse versie daarvan (waarneming.nl) levert geen problemen op. Elke email van waarnemingen.be meldt als niet ongewenst op de Ziggo email website waarna de email gewoon binnenkomt in mijn email programma.
Ik heb altijd begrepen dat mijn hiervoor beschreven handelswijze het Ziggo SPAM filter aangeeft dat het geen SPAM betreft.
Het gaat hier over enkele 10-tallen emails per dag.

Kan het Ziggo spam-filter niet uitgezet worden?

 

M.v.g. Jo Seegers

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jo Seegers Stuur een mail als bijlage naar abuse@ziggo.nl met zoveel mogelijk informatie, zij beheren de spamfilter.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De spamfilter is niet uit te zetten, als je de spamfilter uit zou kunnen zetten, dan krijg je voor iedere 10 goede mails, ook 57 spam mails in je inbox.

85% van alle mails op het internet is spam.

 

Sleep of verplaats de onjuiste mails vanuit de spam map naar je inbox, daar leert de automatische spamfilter van, als er veel mails verplaatst worden, dan wordt ook door Ziggo handmatig gekeken wat er speelt.

 

Is het binnen 3 werkdagen niet opgelost, laat het hier weten, dan kunnen verdere stappen genomen worden.

Jo Seegers
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik sleep de mails al enkele dagen naar mijn inbox. Maar het automatisch spam filter reageert daar nog niet op. Ik krijg relatief weinig echte spam en die wat niet door Ziggo als spam gemarkeerd wordt, wordt door Thunderbird als spam gemarkeerd.
Ik zal het nog een paar dagen aankijken.

Jo Seegers
Topicstarter
Level 4
  • 47Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het probleem blijft maar voortduren. Knap vervelend dit.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Je bent wel ook afhankelijk van anderen, als zij die mail als spam bestempelen, kun jij de mail wel als niet spam bestempelen, maar het kan dan wel zijn dat het toch als spam wordt gezien.

Het ziggo spamfilter is niet persoonlijk, maar voor iedereen gelijk.

Overigens ziet de site waarnemingen.be er niet spam-achtig uit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jo Seegers Stuur een mail als bijlage naar abuse@ziggo.nl met zoveel mogelijk informatie, zij beheren de spamfilter.

Uitgelicht topic