1
Vraag
2
Reacties
Siebren

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SMTP werkt opeens niet meer

Van de ene op andere dag werkt de uitgaande e-mail niet meer met mijn Outlook 2013.

Als je dan Ziggo belt en aangeeft dat het over e-mail gaat willen ze je niet helpen.

En zoek je het maar uit op de site.

 

Na veel zoeken komt ik er achter dat ze van de een op de andere dag het smtp adres van de uitgaande mailserver van 25 naar 587 hebben gezet. En dat type versleutelde verbinding van geen naar automatisch moet.

 

Waarom is op e-mail geen telefonische ondersteuning mogelijk  ?

Waarom kan Ziggo niet gewoon wijzigingen in instellingen communiceren met klanten?

 

Ik vind dit echt schandalig. Nu ben ik IT'er dus ik vind redelijk snel mijn weg. Maar mijn tante zou er niet uitgekomen zijn.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eric206

Level 4
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Bekijk het van de positieve kant; je e-mailt nu tenminste via een versleutelde verbinding in plaats van plain text via poort 25.😃

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Jaren geleden is al gecommuniceerd dat er nieuwe mailinstellingen zijn en dat de oude op termijn uitgeschakeld zullen gaan worden, in 2001 dat poort 25 gesloten wordt naar ander smtp domeinen en in 2018 dat poort 25 volledig afgesloten gaat worden.

Dit is nog ruim te vinden op het internet, op allerlei websites, op de data dat dit bekend is geworden.

 

Ziggo, had dit, nu het uitgevoerd wordt, wel op zijn website kunnen communiceren, dat dit nu plaatsvindt, voor diegene die de eerdere communicatie gemist of niet gelezen hebben.

 

"Waarom is op e-mail geen telefonische ondersteuning mogelijk  ?"

Ziggo is geen ICT bedrijf wat ondersteuning bied aan ICT problemen, maar uitsluitend een provider die internet en TV en telefoon doorgeeft en daarom geeft Ziggo geen service op hardware en met software van derden, omdat er honderden apparaten zijn op tig verschillende systeemsoftware en versies en tig mailprogramma's en versies, dan heb je 10.000'den varianten en mogelijke oorzaken, waaronder ook nog mogelijk verkeerde instellingen of software problemen in een apparaat.

Dat zijn zaken voor de klant zelf.

Eric206

Level 4
  • 29Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Bekijk het van de positieve kant; je e-mailt nu tenminste via een versleutelde verbinding in plaats van plain text via poort 25.😃

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Zo positief is dat niet, er zijn nog apparaten die dat niet kunnen bijv. ip camera's en ik lees net ook zonnepanelen.
Even nog los van het feit dat MTA's onderling vaak genoeg nog onversleuteld op poort 25 met elkaar communiceren, dus plaintext. 😉

Ik ben zelf ook ICT'er en kwam er hier op dit forum twee weken geleden pas bij toeval achter dat poort 25 helemaal dicht zou gaan. Ik heb nooit in 2018 enigerlei mail of communicatie ontvangen dat poort 25 helemaal gesloten zou worden.

Dus wat dat betreft heeft Siebren zeker gelijk, dat had veel beter gekund en gemoeten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic