SMTP werkt niet meer op een computer met Windows 7 met Windows live mail. Mail is ook opnieuw ingesteld. Alle instellingen zijn nagekeken, webmail werkt, internet werkt, op een andere computer werkt het wel, op een iPad ook beide met imap ingesteld. Alleen ontvangen werkt nog. Groet
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Gerr_it Bedankt. Ik was al een beetje bang dat je dat zou zeggen. Maar je geeft niet aan waarom TB van vandaag op morgen na 10 jaar perfect werken ineens niet meer zou werken. Wat voor mij vervelender is, is dat ik aan je instructie geen touw kan vastknopen,
@gekko Thunderbird versie 10 is heel erg oud en werkt niet meer volgens moderne veiligheidsnormen. Oude versies van TLS worden sinds kort (terecht vind ik) niet meer ondersteund door Ziggo en andere service providers. Thunderbird versie 10 ondersteunt TLS 1.2 niet. Je zult Thunderbird moeten updaten of een andere email client kunnen gebruiken als je wilt emailen met Ziggo smtp. eM client vind ik persoonlijk fijn werken. Mocht je problemen hebben met de upgrade kunnen we je hier helpen.
Groet,
Gerr
Ik heb nu alle stappen doorlopen en gecontroleerd maar helaas geen geluk 😞 ik weet even niet wat ik nog kan doen. Ik heb ook het account opnieuw aangemaakt, alle benodigde keys en update zijn aanwezig
Ik blijf socket error 87, port 587, protocol SMTP. De parameter is onjuist
Het werkt :-), ik had ipv regkeys tls 1.1 en 1.2 de keys SSL 1.1 en 1.2 aangemaakt…
heren onwijs veel dank
Hoe dan ook tot zover bedankt. Ook voor de snelle reactie(s). Moet eens goed en diep nadenken (lees: googlen) om erachter te komen wat ik moet willen. Kom dan graag terug als ik hulp nodig heb. Voor nu nog een vraag: is het zeker dat het ontbreken van die TLS1.2 register key bij mij (net als bij de reparatielink voor win7) niets te betekenen heeft? Ontbreekt die key ook op uw 8.1 computer?
Hoi Gerr,
Ik had het zelfde probleem met windows live mail (windows 7)
Kon sinds gisteren ook geen mail meer versturen. Van alles geprobeerd maar zonder succes.
Via jou oplossing het e.e.a geprobeerd... en Mail gaat weer de deur uit. dankje voor je bijdrage
je heb me ontzettend goed geholpen.
groet Hansel21
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.