Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Heesheij
Level 2

SMTP werkt opeens niet meer

SMTP werkt niet meer op een computer met Windows 7 met Windows live mail. Mail is ook opnieuw ingesteld. Alle instellingen zijn nagekeken, webmail werkt, internet werkt, op een andere computer werkt het wel, op een iPad ook beide met imap ingesteld. Alleen ontvangen werkt nog. Groet

0 Kudos
26 Reacties 26
Meldingen
Aan Uit
gekko
Level 4

@Gerr_it  Bedankt. Ik was al een beetje bang dat je dat zou zeggen. Maar je geeft niet aan waarom TB van vandaag op morgen na 10 jaar perfect werken ineens niet meer zou werken. Wat voor mij vervelender is, is dat ik aan je instructie geen touw kan vastknopen,

0 Kudos
Gerr_it
Level 6

@gekko Thunderbird versie 10 is heel erg oud en werkt niet meer volgens moderne veiligheidsnormen. Oude versies van TLS worden sinds kort (terecht vind ik) niet meer ondersteund door Ziggo en andere service providers. Thunderbird versie 10 ondersteunt TLS 1.2 niet. Je zult Thunderbird moeten updaten of een andere email client kunnen gebruiken als je wilt emailen met Ziggo smtp. eM client vind ik persoonlijk fijn werken. Mocht je problemen hebben met de upgrade kunnen we je hier helpen. 

Groet,

Gerr

0 Kudos
Heesheij
Level 2
Topicstarter

Ik heb nu alle stappen doorlopen en gecontroleerd maar helaas geen geluk 😞 ik weet even niet wat ik nog kan doen. Ik heb ook het account opnieuw aangemaakt, alle benodigde keys en update zijn aanwezig

0 Kudos
Heesheij
Level 2
Topicstarter

Ik blijf socket error 87, port 587, protocol SMTP. De parameter is onjuist

0 Kudos
Heesheij
Level 2
Topicstarter

Het werkt :-), ik had ipv regkeys tls 1.1 en 1.2 de keys SSL 1.1 en 1.2 aangemaakt… 

heren onwijs veel dank

gekko
Level 4

Hoe dan ook tot zover bedankt. Ook voor de snelle reactie(s). Moet eens goed en diep nadenken (lees: googlen) om erachter te komen wat ik moet willen. Kom dan graag terug als ik hulp nodig heb. Voor nu nog een vraag: is het zeker dat het ontbreken van die TLS1.2 register key bij mij (net als bij de reparatielink voor win7) niets te betekenen heeft?  Ontbreekt die key ook op uw 8.1 computer?

0 Kudos
Hansel21
Level 1

Hoi Gerr,

Ik had het zelfde probleem met windows live mail  (windows 7)

Kon sinds gisteren ook geen mail meer versturen. Van alles geprobeerd maar zonder succes.

Via jou oplossing het e.e.a geprobeerd... en Mail gaat weer de deur uit. dankje voor je bijdrage

je heb me ontzettend goed geholpen.

groet Hansel21