1
Vraag
2
Reageer en help mee
RutgerTeddy

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

SMTP server weer plat?

Sinds vannacht 1 uur komt mijn mail verstuurd via smtp.ziggo.nl niet aan.

Zijn er nog steeds problemen met de mail?

10 Reacties 10
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Hoi @RutgerTeddy! Flink ellendig dat je e-mail je in de steek laat! De afgelopen dagen kampten we inderdaad met wat performance problemen. Hoe staat het er nu voor? Werkt alles weer als de brandweer? Mocht je nog problemen ervaren, dan hoor ik het graag. Deel dan ook of het om bijvoorbeeld een @ziggo account is of wellicht wat anders. Ik ben ook benieuwd of het wel via de webmail lukt. Mocht dat werken, laat ons dan weten welk e-mailprogramma je gebruikt en welke instellingen je precies hanteert.

RutgerTeddy
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Vincent ZiggoDank voor je reactie.

Het gaat nog steeds regelmatig fout. Denk niet dat instellingen het probleem zijn . Ik verstuur via een geautomatiseerd proces (Microsoft .NET smtpclient) een stuk of 10 mails per dag.  Meeste komt aan maar af en toe blijft iets achter. Zonder foutmelding van de kant van de ziggo server. Het komt gewoon niet aan. Alle eventuele smtp fouten worden hier gelogd, dus ik weet dat er geen foutmeldingen zijn.. Ik gebruik smtp.ziggo.nl poort 587. Het meeste komt dus aan dus instellingen moeten goed zijn. Als je er wat aan hebt kan ik een log maken van de tijden en verzendadressen van de mails die niet zijn aangekomen. Of kunnen jullie daar niets mee?

edenmo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

probleemen zijn er al 1.5 weken....doe er verdomme ook iets aan.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
edenmo wrote:

probleemen zijn er al 1.5 weken....doe er verdomme ook iets aan.

 

Kan iets minder , als je boos bent en of gefrustreerd omdat er dingen fout gaan begrijpen we allemaal , maar houd het hier een beetje netjes.

https://community.ziggo.nl/over-onze-community-210/de-huisregels-van-de-ziggo-community-25530 

 

Maar leg eens uit wat er niet goed gaat  ? en met welke mail client en dergelijke info.

edenmo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tja daar reageren jullie wel op

Timlou

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn man en ik kunnen beide sinds een tijdje (weet niet precies hoe lang) geen mail meer verzenden op onze gsm (ook niet via de tablet trouwens). Wij hebben een ziggo / upcmail-account, maar maken nog gebruik van ...@chello.nl. Ik heb de accounts hersteld, verwijderd en opnieuw toe gevoegd (volgens handleiding en met gegevens van Ziggo website). Wachtwoorden gewijzigd van zowel MijnZiggo als van e-mailaccounts. E-mails komen wel binnen, maar als we e-mails beantwoorden of nieuwe e-mails versturen, blijven deze staan in Postvak uit of Concepten. Wij maken gebruik van de Outlook app voor Android. Webmail of e-mail op pc werkt wél naar behoren. 

Dit is ECHT heel erg vervelend! Ik hoop dat er een oplossing is!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Timlou 

 

zet hier eens de instellingen die je gebruikt ? 
Dus precies zoals je het in je mail cliënt gebruikt 

je paswoord niet neerzetten 

Timlou

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zoals ik al aangaf; de instellingen van ziggo.nl: inkomend: IMAP.ziggo.nl:993 - TLS - verificatie vereist

Uitgaand: smtp.ziggo.nl:587 - STARTTLS - verificatie vereist.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Timlou wrote:

Zoals ik al aangaf; de instellingen van ziggo.nl: inkomend: IMAP.ziggo.nl:993 - TLS - verificatie vereist

Uitgaand: smtp.ziggo.nl:587 - STARTTLS - verificatie vereist.

 

 

Gebruikersnaam ?  zoals hieronder ?

 

Timlou

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic