Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
FerBer
Level 2

SMTP server niet bereikbaar

Sinds een aantal dagen kunnen beide mijn email clients ( Em Client en Thunderbird) geen email meer versturen. Ik krijg de melding dat de smtp server niet bereikbaar is of de instellingen niet kloppen. Email ontvangen is geen enkel probleem, email versturen via webmail werkt ook. Dit komt geheel en al uit het niets, ik heb niets gewijzigd of anders geconfigureerd. 

De instellingen kloppen: (server) smtp.ziggo.nl (poort) 587 (wachtwoord) gewijzigd en opnieuw ingevoerd. Wat kan er aan de hand zijn? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FerBer
Level 2
Topicstarter

Het was mijn OpenVPN GUI / Surfshark .. Al jaren geen probleem en nu verhindert deze het bereiken van de SMTP server. Apart. 

Ik ga contact zoeken met Surfshark om na te gaan of aan die kant iets in de protocollen o.i.d is gewijzigd. 

Dank voor jullie hulp allemaal! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hi @FerBer

Vervelend zeg, dat het versturen van mail via jouw client niet meer werkt. Goed dat je vervolgens de webmail getest hebt. Wanneer deze werkt, weet je dat het niet aan de server ligt en moet het wel mis gaan in de instellingen van de client. Met dit stappenplan stel je het gemakkelijk opnieuw in. Wanneer het niet lukt, leg dan uit bij welke stap je vastloopt. In dat geval wil @Bert vast even met je meekijken. 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Helaas ken ik Em Client en Thunderbird geen van beiden en is alles wat ik hier over zeg een gok.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Welk besturingssysteem gebruik je?

Sinds enige tijd wordt alleen de beveiligingsmethode TLS 1.2 nog ondersteund door de SMTP-server, SSL 3.0, TLS 1.0 en TLS 1.1 worden niet meer ondersteund.

FerBer
Level 2
Topicstarter

Dank voor jullie hulp!

@Jiri Stappenplan heb ik meerdere malen doorlopen, er is niets mis met mijn instellingen.

@tobiastheebe Windows 10 Build 19041.1415. Bedoel je dat het zou kunnen dat EM client geen TLS1.2 heeft en daarom geweigerd wordt door de smtp server? 

Ik heb het opgezocht en EM client ondersteunt en heeft TLS 1.2 dus voor zover ik kan zien, zou dat het niet kunnen zijn. 

0 Kudos
emiliovisser
Level 10

@FerBer,

Heb je het al geprobeerd zonder een actieve virusscanner of firewall?  
Voor de duidelijkheid, het gaat om een e-mailadres van Ziggo?

Gaat het om een POP of IMAP account? Wanneer het om een IMAP account gaat, al eens het account verwijderd en opnieuw ingesteld.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Controleer ook of je je volledige e-mailadres als gebruikersnaam gebruikt.

0 Kudos
FerBer
Level 2
Topicstarter

Het was mijn OpenVPN GUI / Surfshark .. Al jaren geen probleem en nu verhindert deze het bereiken van de SMTP server. Apart. 

Ik ga contact zoeken met Surfshark om na te gaan of aan die kant iets in de protocollen o.i.d is gewijzigd. 

Dank voor jullie hulp allemaal!