Sinds een aantal dagen kunnen beide mijn email clients ( Em Client en Thunderbird) geen email meer versturen. Ik krijg de melding dat de smtp server niet bereikbaar is of de instellingen niet kloppen. Email ontvangen is geen enkel probleem, email versturen via webmail werkt ook. Dit komt geheel en al uit het niets, ik heb niets gewijzigd of anders geconfigureerd.
De instellingen kloppen: (server) smtp.ziggo.nl (poort) 587 (wachtwoord) gewijzigd en opnieuw ingevoerd. Wat kan er aan de hand zijn?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het was mijn OpenVPN GUI / Surfshark .. Al jaren geen probleem en nu verhindert deze het bereiken van de SMTP server. Apart.
Ik ga contact zoeken met Surfshark om na te gaan of aan die kant iets in de protocollen o.i.d is gewijzigd.
Dank voor jullie hulp allemaal!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @FerBer
Vervelend zeg, dat het versturen van mail via jouw client niet meer werkt. Goed dat je vervolgens de webmail getest hebt. Wanneer deze werkt, weet je dat het niet aan de server ligt en moet het wel mis gaan in de instellingen van de client. Met dit stappenplan stel je het gemakkelijk opnieuw in. Wanneer het niet lukt, leg dan uit bij welke stap je vastloopt. In dat geval wil @Bert vast even met je meekijken.
Helaas ken ik Em Client en Thunderbird geen van beiden en is alles wat ik hier over zeg een gok.
Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.
Welk besturingssysteem gebruik je?
Sinds enige tijd wordt alleen de beveiligingsmethode TLS 1.2 nog ondersteund door de SMTP-server, SSL 3.0, TLS 1.0 en TLS 1.1 worden niet meer ondersteund.
Dank voor jullie hulp!
@Jiri Stappenplan heb ik meerdere malen doorlopen, er is niets mis met mijn instellingen.
@tobiastheebe Windows 10 Build 19041.1415. Bedoel je dat het zou kunnen dat EM client geen TLS1.2 heeft en daarom geweigerd wordt door de smtp server?
Ik heb het opgezocht en EM client ondersteunt en heeft TLS 1.2 dus voor zover ik kan zien, zou dat het niet kunnen zijn.
Heb je het al geprobeerd zonder een actieve virusscanner of firewall?
Voor de duidelijkheid, het gaat om een e-mailadres van Ziggo?
Gaat het om een POP of IMAP account? Wanneer het om een IMAP account gaat, al eens het account verwijderd en opnieuw ingesteld.
Controleer ook of je je volledige e-mailadres als gebruikersnaam gebruikt.
Het was mijn OpenVPN GUI / Surfshark .. Al jaren geen probleem en nu verhindert deze het bereiken van de SMTP server. Apart.
Ik ga contact zoeken met Surfshark om na te gaan of aan die kant iets in de protocollen o.i.d is gewijzigd.
Dank voor jullie hulp allemaal!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.