1
Vraag
2
Reacties
FerBer

Gedreven Raadgever
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

SMTP server niet bereikbaar

Sinds een aantal dagen kunnen beide mijn email clients ( Em Client en Thunderbird) geen email meer versturen. Ik krijg de melding dat de smtp server niet bereikbaar is of de instellingen niet kloppen. Email ontvangen is geen enkel probleem, email versturen via webmail werkt ook. Dit komt geheel en al uit het niets, ik heb niets gewijzigd of anders geconfigureerd. 

 

De instellingen kloppen: (server) smtp.ziggo.nl (poort) 587 (wachtwoord) gewijzigd en opnieuw ingevoerd. Wat kan er aan de hand zijn? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FerBer
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Het was mijn OpenVPN GUI / Surfshark .. Al jaren geen probleem en nu verhindert deze het bereiken van de SMTP server. Apart. 

Ik ga contact zoeken met Surfshark om na te gaan of aan die kant iets in de protocollen o.i.d is gewijzigd. 

 

Dank voor jullie hulp allemaal! 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2287Posts
  • 302Oplossingen
  • 823Likes

Hi @FerBer

Vervelend zeg, dat het versturen van mail via jouw client niet meer werkt. Goed dat je vervolgens de webmail getest hebt. Wanneer deze werkt, weet je dat het niet aan de server ligt en moet het wel mis gaan in de instellingen van de client. Met dit stappenplan stel je het gemakkelijk opnieuw in. Wanneer het niet lukt, leg dan uit bij welke stap je vastloopt. In dat geval wil @Bert vast even met je meekijken. 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61549Posts
  • 4198Oplossingen
  • 15675Likes

Helaas ken ik Em Client en Thunderbird geen van beiden en is alles wat ik hier over zeg een gok.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14322Posts
  • 888Oplossingen
  • 5842Likes

Welk besturingssysteem gebruik je?

 

Sinds enige tijd wordt alleen de beveiligingsmethode TLS 1.2 nog ondersteund door de SMTP-server, SSL 3.0, TLS 1.0 en TLS 1.1 worden niet meer ondersteund.

FerBer
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor jullie hulp!

 

@Jiri Stappenplan heb ik meerdere malen doorlopen, er is niets mis met mijn instellingen.

 

@tobiastheebe Windows 10 Build 19041.1415. Bedoel je dat het zou kunnen dat EM client geen TLS1.2 heeft en daarom geweigerd wordt door de smtp server? 

 

Ik heb het opgezocht en EM client ondersteunt en heeft TLS 1.2 dus voor zover ik kan zien, zou dat het niet kunnen zijn. 

 

emiliovisser
Expert
Expert
  • 252Posts
  • 26Oplossingen
  • 62Likes

@FerBer,

 

Heb je het al geprobeerd zonder een actieve virusscanner of firewall?  
Voor de duidelijkheid, het gaat om een e-mailadres van Ziggo?

Gaat het om een POP of IMAP account? Wanneer het om een IMAP account gaat, al eens het account verwijderd en opnieuw ingesteld.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 14322Posts
  • 888Oplossingen
  • 5842Likes

Controleer ook of je je volledige e-mailadres als gebruikersnaam gebruikt.

FerBer
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 11Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Het was mijn OpenVPN GUI / Surfshark .. Al jaren geen probleem en nu verhindert deze het bereiken van de SMTP server. Apart. 

Ik ga contact zoeken met Surfshark om na te gaan of aan die kant iets in de protocollen o.i.d is gewijzigd. 

 

Dank voor jullie hulp allemaal! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic