Dintervan1
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMTP server instellingen

Ik kan ineens via de IPad geen e-mails weer verzenden, terwijl het met de vaste computer wel gaat.
Ik krijg op de IPad de melding: de server accepteert het afzenderadres ‘.......’ niet.
De helpdesk van Ziggo kwam er niet uit, alle instellingen gecheckt.... , en verwees naar jullie....

Wie kan mij helpen?
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49157Posts
  • 3011Oplossingen
  • 10958Likes
Instellingen Ziggo email: IMAP, SMTP, en overige instellingen

server: smtp.ziggo.nl

De POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:


  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl

Bekijk in context

10 Reacties 10
efok
Expert
Expert
  • 3189Posts
  • 173Oplossingen
  • 1056Likes
Kun je hier je instellingen op je ipad voor de uitgaande server eens posten?
Dintervan1
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
SMTP.Ziggo.nl
Of bedoel je wat anders?
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49157Posts
  • 3011Oplossingen
  • 10958Likes
IPad weet ik niets van, maar hier de instellingen voor Ziggo mail:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes
Je gebruikt zo te zien smtp.ziggo.nl voor een Email Account bij een andere Provider.
Bij Gmail bv.
Ik weet uit het verleden dat dit kon, maar dat is niet gebruikelijk.
Wellicht dat Ziggo dit nu in orde heeft gemaakt en eist dat de afzender een Ziggo Email adres moet zijn.
De oplossing is dan de smtp Server van de Provider van het Account te gaan gebruiken.
De instellingen daarvan kun je wel ergens vinden.
Het is te verwachten dat ze gelijkenis vertonen met wat nodig is voor smtp.ziggo.nl.
Gr Han
efok
Expert
Expert
  • 3189Posts
  • 173Oplossingen
  • 1056Likes
Dintervan1 wrote:
SMTP.Ziggo.nl
Of bedoel je wat anders?

Ja die bedoel ik, maar je antwoord is een beetje kort door de bocht. Kijk even onder geavanceerd wat daar staat. Gebruik van SSL? poort 587? Juiste gebruikersnaam en wachtwoord?

hanh wrote:
Je gebruikt zo te zien smtp.ziggo.nl voor een Email Account bij een andere Provider.
Bij Gmail bv.

Waar zie je dat hanh ?
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes
Dintervan1 wrote:
...........
Ik krijg op de IPad de melding: de server accepteert het afzenderadres ‘.......’ niet.
................

efok
efok
Expert
Expert
  • 3189Posts
  • 173Oplossingen
  • 1056Likes
hanh Jij leest meer dan ik :open_mouth:. Ik zie alleen '.......'
hanh
Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3448Likes
efok
Je hebt een punt. Daar kan inderdaad ook een Ziggo adres mee zijn bedoeld.
We zullen zien. Gelijk wil ik niet hebben, want dat heb jij bij wat we nu kunnen weten!
Han
TJong
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelfde probleem ! Ik verander en gebruik mijn I-Cloud account als Uitgaande SMTP en dan lukt verzending wel ! Hoe mijn instelling te veranderen op mijn i-Phone / I-Pad is mij nog steeds niet duidelijk !
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 49157Posts
  • 3011Oplossingen
  • 10958Likes
Instellingen Ziggo email: IMAP, SMTP, en overige instellingen

server: smtp.ziggo.nl

De POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:


  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl

Bekijk in context

Uitgelicht topic