1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Martin60

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SMTP poort 25: Can't find smtp log file (Foscam camera's)

waarom kan ik sinds dinsdag 18-10-2022 zonder bericht van ziggo niet meer gebruik maken van deze poort setting voor het versturen van mails via mijn foscam camera's??

ik krijg nu onderstaande meldiing:

Can't find smtp log file.Send mail timeout

Als ik hiervoor poort 587 ga gebruiken en de met STL dan krijg ik de volgende melding:

TLS handshake failed: error:1408F10B:SSL routines:ssl3_get_record:wrong version number

gebruik is startTLS dan krijg ik de volgende melding:

TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain

zet ik authentification aan dan krijg ik de volgende melding

TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain

Hoe dit  nu op te lossen, want ziggo blijft telkens wegen verzinnen om de mails van cameras als spam te zien

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34407Posts
  • 2520Oplossingen
  • 17343Likes

De SMTP-server is al geruime tijd niet meer bereikbaar op poort 25. Verder worden SSL 3.0, TLS 1.0 en TLS 1.1 niet meer ondersteund, alleen nog TLS 1.2. Vanuit Ziggo was de communicatie hierover inderdaad minimaal. Ik heb zelf een Foscam R2M en kan probleemloos verzenden via Outlook, op deze SMTP-server wordt TLS 1.1 nog wel ondersteund.

Ik kan nu wel (weer) met OpenSSL verbinden met smtp.ziggo.nl via TLS 1.1, dat lukte een paar maanden geleden niet. Desalniettemin vanaf de camera nog steeds dezelfde foutmelding over self-signed certificate die jij ook ziet. Misschien proberen onze camera's dus TLS 1.0 te gebruiken.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34407Posts
  • 2520Oplossingen
  • 17343Likes

De SMTP-server is al geruime tijd niet meer bereikbaar op poort 25. Verder worden SSL 3.0, TLS 1.0 en TLS 1.1 niet meer ondersteund, alleen nog TLS 1.2. Vanuit Ziggo was de communicatie hierover inderdaad minimaal. Ik heb zelf een Foscam R2M en kan probleemloos verzenden via Outlook, op deze SMTP-server wordt TLS 1.1 nog wel ondersteund.

Ik kan nu wel (weer) met OpenSSL verbinden met smtp.ziggo.nl via TLS 1.1, dat lukte een paar maanden geleden niet. Desalniettemin vanaf de camera nog steeds dezelfde foutmelding over self-signed certificate die jij ook ziet. Misschien proberen onze camera's dus TLS 1.0 te gebruiken.