waarom kan ik sinds dinsdag 18-10-2022 zonder bericht van ziggo niet meer gebruik maken van deze poort setting voor het versturen van mails via mijn foscam camera's??
ik krijg nu onderstaande meldiing:
Can't find smtp log file.Send mail timeout
Als ik hiervoor poort 587 ga gebruiken en de met STL dan krijg ik de volgende melding:
TLS handshake failed: error:1408F10B:SSL routines:ssl3_get_record:wrong version number
gebruik is startTLS dan krijg ik de volgende melding:
TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain
zet ik authentification aan dan krijg ik de volgende melding
TLS certificate verification failed: self signed certificate in certificate chain
Hoe dit nu op te lossen, want ziggo blijft telkens wegen verzinnen om de mails van cameras als spam te zien
Opgelost! Ga naar oplossing.
De SMTP-server is al geruime tijd niet meer bereikbaar op poort 25. Verder worden SSL 3.0, TLS 1.0 en TLS 1.1 niet meer ondersteund, alleen nog TLS 1.2. Vanuit Ziggo was de communicatie hierover inderdaad minimaal. Ik heb zelf een Foscam R2M en kan probleemloos verzenden via Outlook, op deze SMTP-server wordt TLS 1.1 nog wel ondersteund.
Ik kan nu wel (weer) met OpenSSL verbinden met smtp.ziggo.nl via TLS 1.1, dat lukte een paar maanden geleden niet. Desalniettemin vanaf de camera nog steeds dezelfde foutmelding over self-signed certificate die jij ook ziet. Misschien proberen onze camera's dus TLS 1.0 te gebruiken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De SMTP-server is al geruime tijd niet meer bereikbaar op poort 25. Verder worden SSL 3.0, TLS 1.0 en TLS 1.1 niet meer ondersteund, alleen nog TLS 1.2. Vanuit Ziggo was de communicatie hierover inderdaad minimaal. Ik heb zelf een Foscam R2M en kan probleemloos verzenden via Outlook, op deze SMTP-server wordt TLS 1.1 nog wel ondersteund.
Ik kan nu wel (weer) met OpenSSL verbinden met smtp.ziggo.nl via TLS 1.1, dat lukte een paar maanden geleden niet. Desalniettemin vanaf de camera nog steeds dezelfde foutmelding over self-signed certificate die jij ook ziet. Misschien proberen onze camera's dus TLS 1.0 te gebruiken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.