1
Vraag
2
Reageer en help mee
Rinie1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SMTP error 550

Hallo,

Niet het eerste SMTP 550 probleem op dit forum, maar toch net even anders lijkt het.

 

Ik kan sinds kort (mogelijk sinds 1 januari) geen e-mails meer sturen naar een Caiway of een Kabelfoon account. De reply die ik krijg is: 

 

Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx1.caiway.net
Diagnostic-Code: smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you.

 

Vorig jaar heb ik nog wel succesvol e-mails gestuurd naar dezelfde adressen

 

Ik gebruik zelf een @online.nl account en het Thunderbird mailprogramma.

 

Als ik de betreffende mail doorstuur naar mijn gmail account (wat ik zelden gebruik) en van daaruit doorstuur, dan wordt de mail wel geaccepteerd.

 

Wie kan me helpen?

 

Groet Rinus

 

 

 

 

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Met welke mail instellingen maak je verbinding met welke smtp mailserver om mail te verzenden?

Rinie1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op welke instellingen doel je Bert?

 

smtp.online.nl poort 587

beveiliging STRATTLS

 

Bedoel je dat?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Als je een online account via smtp.online.nl verzend, zou het moeten lukken.

 

Maar als je een online.nl account via smtp.ziggo.nl of een andere smtp verzend, dan krijg je een 550 melding.

Rinie1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik stuur dus via smtp.online.nl en dat ging altijd zonder probleem.

Ook nu gaat het nog in 90% van de gevallen goed, maar als ik iets naar een @Caiway of een @Kabelfoon adres stuur, dan krijg ik consequent de 550 melding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74988Posts
  • 5137Oplossingen
  • 21836Likes

Als Ziggo niet voorkomt in de verbindingen, dan gaat er iets bij online.nl of Caiway of Kabelfoon iets niet goed.

Richard G.

Level 16
  • 1677Posts
  • 84Oplossingen
  • 853Likes
smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you.

Dit is een vrij specifieke melding en dan gaat het om een weigering bij de ontvangende partij.

Is dat alles wat je krijgt of is er nog meer?

 

Als je bijvoorbeeld in de headers van de mail gaat kijken, zie je dan nog meer 550 informatie?

Rinie1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Allereerst zie ik nu dat berichten naar een @Kabelfoon account en naar een @Caiway account door dezelfde host worden afgehandeld. Voor de specialisten waarschijnlijk geen verrassing, maar voor mij een geruststelling dat het waarschijnlijk tot één host beperkt is en blijft en er niet nog meer providers zijn waar ik dit probleem mee heb. 

 

Hieronder het totale bericht, waarin ik mijn mailadres heb vervangen door <zender> en dat van de ontvanger heb vervangen door <ontvanger>

 

Er staat ook een aanwijzing in: stuur een mail naar postmaster. Maar wie is dat? 

Nu ik weet dat het maar één host is, ligt dat al wel wat eenvoudiger. Zal het postmaster@caiway.nl zijn?

 

This is the mail system at host m7-mail-proxy-p01.zt.capitar.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<<ontvanger>@caiway.nl>: host mx1.caiway.net[217.102.255.220] said: 550 Sorry, we
    do not accept connections from you. (in reply to RCPT TO command)

 

Reporting-MTA: dns; m7-mail-proxy-p01.zt.capitar.com
X-Postfix-Queue-ID: 46EFA333E4
X-Postfix-Sender: rfc822; <zender>@online.nl
Arrival-Date: Wed, 15 Feb 2023 14:49:26 +0100 (CET)

Final-Recipient: rfc822; <ontvanger>@caiway.nl
Original-Recipient: rfc822;<ontvanger>@caiway.nl
Action: failed
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; mx1.caiway.net
Diagnostic-Code: smtp; 550 Sorry, we do not accept connections from you.
Richard G.

Level 16
  • 1677Posts
  • 84Oplossingen
  • 853Likes

Het is in elk geval geen Ziggo probleem dus ik ben bang dat de Ziggo moderators het niet voor je kunnen oplossen.

 

Wat ik wel zie, is dat online.nl gebruik maakt van capitar.com voor hun maildiensten, maar dat zou kunnen want die komen uit Engeland. Er zit echter geen rDNS op die MTA en dat kan al een oorzaak voor een blokkade zijn.
Dit haal ik uit de MX gegevens.
online.nl. 600 IN MX 110 smtp-in.online.nl.
online.nl. 600 IN MX 100 mx.capitar.com.

 

Die mx.capitar.com heeft uiteindelijk wel een referentie naar hun ns1 die een PTR record heeft, maar normaliter heeft de versturende mailserver dat.

Ik kan niet zien of m7-mail-proxy-p01.zt.capitar.com het ehlo/helo commando af geeft, maar als dat wel het geval is zou daar eigenlijk een rDNS/PTR op moeten zitten.

Dat hoeft niet 100% de oorzaak te zijn, want normaliter krijg je dan veelal een andere foutmelding te zien.

 

Ik denk dat je het beste eens naar postmaster@caiway.nl kunt schrijven met de vraag waarom die blokkade is, of nog beter, het probleem bij Online aankaarten als je daar nog klant bent.

Als je daar geen klant meer bent vraag ik me af hoe lang je online.nl mail adres nog blijft werken.

 

Je zou evt. ook eens op het onofficiele https://online.gebruikers.eu forum kunnen navragen, vroeger konden die ook webcare medewerkers erbij halen. Of bij Online zelf via misschien Facebook of Twitter.

Want dit is iets waar ze hier helaas niets aan kunnen doen bij Ziggo.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5734Posts
  • 680Oplossingen
  • 2387Likes

Goedemiddag @Rinie1 

 

Het is alweer een weekje geleden dat we iets van je hebben vernomen.

Heb je wat gehad aan de adviezen van @Richard G. ? Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Rinie1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb naar aanleiding van het bericht van Richard direct een e-mail gestuurd naar postmaster@caiway.nl maar heb daar nog steeds geen antwoord op gehad. Vanmorgen heb ik er een reminder achteraan gestuurd.

 

Ik zal dadelijk ook maar via online.gebruikers.eu proberen.

Voor mij is het een heel vervelend probleem.

Ik zal terugkoppelen hoe het gaat.

Rinie1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lukt me met geen mogelijkheid om bij online.gebruikers.eu een correcte validatiecode in te voeren. Van alles geprobeerd. Morgen weer proberen, misschien nu een storing

 

S4R

Level 16
  • 2001Posts
  • 71Oplossingen
  • 1250Likes

Ik gebruik geen Thunderbird maar bij outlook heb je deze optie

S4R_0-1678794004518.png

Dus je zou expliciet daar je aanmeldgegevens moeten invullen.

Ik had dat laatst ook dat de optie Dezelfde instellingen......enz niet werkte en die andere wel.

Richard G.

Level 16
  • 1677Posts
  • 84Oplossingen
  • 853Likes

@S4RZou normaal een goede tip zijn. Alleen gaat het hier niet om een authenticatieprobleem maar uitsluitend het versturen van mail naar 1 betreffende isp, naar anderen gaat het goed.

S4R

Level 16
  • 2001Posts
  • 71Oplossingen
  • 1250Likes

Weer te vluchtig gelezen dan 🙄

Richard G.

Level 16
  • 1677Posts
  • 84Oplossingen
  • 853Likes

Of door enthousiasme om te helpen. Is niet erg, ik ben ook wel eens te snel of lees te vluchtig. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic