We hebben een groot probleem. Ik ben Apple specialist en ben bij een een klant die al een week geen mail kan verzenden, wel ontvangen.
Mail instellingen gecontroleerd: alles ok
Router reset en firewall uitgezet: geen resultaat
Mail geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen resultaat.
Virusscanner en een addware scanner erover: alles ok.
Er blijkt een SMTP blokkade.
Mail wachtwoorden reset en MIJNZIGGO wachtwoord reset: geen resultaat
Ziggo gebeld, er is niets aan de hand mijnheer.
Apple gebeld: er is niets aan de hand mijnheer.
Ziggo opnieuw gebeld, er wordt een service ticket aangemaakt met als antwoord: je moet die instellingen controleren, MAAR DIE STAAT GOED!!
Een andere computer opgestart, die al een paar weken uit stond en waar de mail ook gewoon werkte: Idem probleem, dus geen uitgaande mail.
Hallo mijnheer Ziggo, kunt u ons nu echt eens serieus helpen??? Mijn klant is radeloos.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Jacob,
Uiteindelijk werkte de mail wel via een Hotspot verbinding. De Ethernet kabel moet dan wel ontkoppeld worden.
Het moet dus liggen aan het Unifi netwerk. Dat is weer voor de domotica specialist.
Het mail probleem is dus opgelost.
Bedankt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heeft uw klant al contact opgenomen met abuse@ziggo.nl ?
Even hardop meegedacht:
Als je zeker weet dat het een spam SMTP blokkade was, dan kun je het best, met zoveel mogelijk informatie naar abuse@ziggo.nl mailen, zij beheren de spamserver en de blokkades.
Wat krijg je terug als foutmelding of foutmelding mail als je een mail verzend?
Lukt het wel via de webmail om mail te verzenden?
Beste Bert,
- Dat zal ik doen, hoewel een medewerker deed voorkomen dat er beslist geen blokkade was!
- Ik krijg als foutmelding terug: controleer naam en wachtwoord.
- Mailen met webmail werkt wel.
Heb je ooit een melding/mail terug gehad dat er een blokkade was of dat je mogelijk spam verstuurde?
Hi Bert, nee nooit
Ik heb wel op een blacklist site bovenstaande gevonden met het betreffende mail adres!
Dat is er maar 1. Dat zou niet echt een probleem moeten zijn.
Beste Jacob,
Uiteindelijk werkte de mail wel via een Hotspot verbinding. De Ethernet kabel moet dan wel ontkoppeld worden.
Het moet dus liggen aan het Unifi netwerk. Dat is weer voor de domotica specialist.
Het mail probleem is dus opgelost.
Bedankt.
@BerryB Dank voor je update en snel succes gewenst 🙂
Als je zin en tijd hebt, zou je dan de oorzaak en oplossing hier willen delen?
Dan kan dat anderen mogelijk ook weer op weg helpen.
hallo, Wat staat er dan niet goed in het netwerk? Ik zit met hetzelfde Probleem smtp301 autentication failed
Dan heb je waarschijnlijk je login gegevens zoals gebruikersnaam (gebruikersnaam is je email adres) en/of wachtwoord niet goed ingevuld.
dat is raar.de mail wordt verstuurd als de smtp server wordt veranderd.de vorige laptop heb ik geen problemen. nu een andere en krijg een probleem.
wat advieseer jij dan?
Dank hier voor. Zal kijken of dit lukt
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.