Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
BerryB
Level 2

SMTP blokkade

We hebben een groot probleem. Ik ben Apple specialist en ben bij een een klant die al een week geen mail kan verzenden, wel ontvangen.

Mail instellingen gecontroleerd: alles ok

Router reset en firewall uitgezet: geen resultaat

Mail geheel verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: geen resultaat.

Virusscanner en een addware scanner erover: alles ok.

Er blijkt een SMTP blokkade.

Mail wachtwoorden reset en MIJNZIGGO wachtwoord reset: geen resultaat

Ziggo gebeld, er is niets aan de hand mijnheer.

Apple gebeld: er is niets aan de hand mijnheer.

Ziggo opnieuw gebeld, er wordt een service ticket aangemaakt met als antwoord: je moet die instellingen controleren, MAAR DIE STAAT GOED!!

Een andere computer opgestart, die al een paar weken uit stond en waar de mail ook gewoon werkte: Idem probleem, dus geen uitgaande mail.

Hallo mijnheer Ziggo, kunt u ons nu echt eens serieus helpen??? Mijn klant is radeloos.

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
BerryB
Level 2
Topicstarter

Beste Jacob,

Uiteindelijk werkte de mail wel via een Hotspot verbinding. De Ethernet kabel moet dan wel ontkoppeld worden.

Het moet dus liggen aan het Unifi netwerk. Dat is weer voor de domotica specialist.

Het mail probleem is dus opgelost.

Bedankt.

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
KBX458
Oud Community-lid

Heeft uw klant al contact opgenomen met abuse@ziggo.nl  ?

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Even hardop meegedacht:

Als je zeker weet dat het een spam SMTP blokkade was, dan kun je het best, met zoveel mogelijk informatie naar abuse@ziggo.nl mailen, zij beheren de spamserver en de blokkades.

 

Wat krijg je terug als foutmelding of foutmelding mail als je een mail verzend?

 

Lukt het wel via de webmail om mail te verzenden?

BerryB
Level 2
Topicstarter

Beste Bert,

- Dat zal ik doen, hoewel een medewerker deed voorkomen dat er beslist geen blokkade was!

- Ik krijg als foutmelding terug: controleer naam en wachtwoord.

- Mailen met webmail werkt wel.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Heb je ooit een melding/mail terug gehad dat er een blokkade was of dat je mogelijk spam verstuurde?

0 Kudos
S4R
Level 16

Zou dit wat opleveren om te checken

 

https://dnschecker.org/ip-blacklist-checker.php

 

0 Kudos
BerryB
Level 2
Topicstarter

Hi Bert, nee nooit

 

0 Kudos
BerryB
Level 2
Topicstarter

Scherm­afbeelding 2023-01-31 om 10.33.56.png

Ik heb wel op een blacklist site bovenstaande gevonden met het betreffende mail adres!

0 Kudos
S4R
Level 16

Dat is er maar 1. Dat zou niet echt een probleem moeten zijn.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@BerryB top dat je de klant ook even wil helpen. De materie is soms wat lastig. 

Wat is de stand van zaken nu? Heb je nog één en ander kunnen uitvoeren of aanpassen? Heb je anders iets aan deze tips

0 Kudos
BerryB
Level 2
Topicstarter

Beste Jacob,

Uiteindelijk werkte de mail wel via een Hotspot verbinding. De Ethernet kabel moet dan wel ontkoppeld worden.

Het moet dus liggen aan het Unifi netwerk. Dat is weer voor de domotica specialist.

Het mail probleem is dus opgelost.

Bedankt.

 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@BerryB Dank voor je update en snel succes gewenst 🙂

Als je zin en tijd hebt, zou je dan de oorzaak en oplossing hier willen delen?

Dan kan dat anderen mogelijk ook weer op weg helpen.

0 Kudos
Stoke
Level 2

hallo, Wat staat er dan niet goed in het netwerk? Ik zit met hetzelfde Probleem smtp301 autentication failed

0 Kudos
Random
Level 16

@Stoke 

Dan heb je waarschijnlijk je login gegevens zoals gebruikersnaam (gebruikersnaam is je email adres) en/of wachtwoord niet goed ingevuld.

0 Kudos
Stoke
Level 2

dat is raar.de mail wordt verstuurd als de smtp server wordt veranderd.de vorige laptop heb ik geen problemen. nu een andere en krijg een probleem.

wat advieseer jij dan?

0 Kudos
Random
Level 16
Stoke
Level 2

Dank hier voor. Zal kijken of dit lukt