Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds kort kan ik vanaf binnen mijn Wifi netwerk thuis geen e-mail meer versturen. Ontvangen gaat wel.
Dit geldt voor alle de MacBooks van mijzelf, mijn vrouw en mijn dochter maar ook vanaf onze iPhones wordt een mail niet verzonden wanneer ik verbonden ben met mijn thuisnetwerk.
Alle instellingen doorgelopen en voor de zekerheid support gebeld. De instellingen staan goed.
Het vreemde is dat zodra ik 4G gebruik, een hotspot aanmaak op mijn telefoon of een ander Wifi netwerk gebruik ik wel gewoon mails kan versturen.
Iemand een idee?
Ik neem aan dat je ziggo adressen gebruikt?
En welk Modem/RTR heb je in gebruik?
Ja, dat klopt twee ziggo adressen. De Modem is de witte SmartWifi modem van Arris of Compal (de Connectbox)
Werkt het wel via webmail?
En welke foutmelding krijg je?
Ja, webmail werkt wel. Ik zal de foutmelding even genereren
@Ton Wassenburg ben je aan het spammen?
@puppie schreef:@Ton Wassenburg ben je aan het spammen?
Niet dat ik weet en ik heb het ww al veranderd
Dit is de foutmelding:
Er heeft zich een SSL-fout voorgedaan. Er kan geen veilige verbinding met de server tot stand worden gebracht.
Heb je het Modem al eens een keer herstart?
een melding :
Ja, meerdere keren. Vanmiddag 10 minuten uit laten staan
Het lijkt er toch wel op dat er op je WAN- IP een blokkade zit mbt SMTP verbindingen. Want iedereen in huis heeft er last van. Als je gaat hotspotten dan heb je dus een ander WAN adres en die komt wel door.
Het zou vreemd zijn als dit in het modem zit.
Wellicht dat een Ziggo Mod zich er in kan verdiepen.
Hoi @Ton Wassenburg
Onhandig zo! Waar ik benieuwd naar ben, gebruik je naast dit adres nog een eigen mailserver? Ik zie hier geen blokkades.
Hoi @Rikst
Nee, ik heb geen eigen mailserver. Inmiddels ben ik met aanvullingen weer terug bij support.
Getest met Outlook met hetzelfde resultaat. Gisteravond met Putty de SMTP gecheckt. Daar kreeg ik deze melding:
Putty geeft dit aan: 421 smtp3.tb.mail.iss.as9143.net smtp3.tb.mail.iss.as9143.net SMTP100 IP-adres xx.xxx.xx.xxx is geblokkeerd. Er zijn teveel spamberichten verstuurd. ;id=NG4JpKR l4I6j0;sid=NG4JpKRl4I6j0;mta=smtp3.tb;d=20230201;t=173443[CET];ipsrc=xx.xxx.xx.xxx
Ik ben niet geblockt door Abuse en het veranderen van wachtwoorden heeft ook niet geholpen. Inmiddels ligt mijn melding weer bij Support die het weer heeft doorgestuurd naar een hoger echelon.
Ik ben dus nog in afwachting...
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...