Hoi,
Ik krijg de SMA Omvormer niet online. Het betreft een Sunnyboy 2.5.
Via de Sunnyweb helpdesk heb ik alle mogelijke opties al geprobeerd, behalve DMZ toepassen. Deze optie kan ik niet vinden binnen mijn modem (DOCSIS 3.0 Hardware versie : 5.01).
De omvormer is bekabeld rechtstreeks aangesloten en ik zie hem in mijn modem ook staan tussen de verbonden apparaten. (Het lampje brand ook op de omvormer.)
Ik heb ook een MAC reservering toegevoegd en de IPv6 poorten staan allemaal open.
In voorgaande topics is gesproken over een programma "sma-connection-assist", deze lijkt niet meer beschikbaar te zijn bij het SMA Sunnyportal.
Zouden jullie mij wellicht verder kunnen helpen?
Alvast hartelijk dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Die Speedwire interface wordt ook gebruikt voor webconnect, dus de communicatie naar de SMA portal.
Je moet daar alleen niet aan de instellingen lopen knutselen. Je hoeft die alleen maar op automatische configuratie te zetten. Dat is gewoon DHCP en dan doet ie zijn ding.
Alle andere config in de Connectbox is voor SMA inderdaad compleet onnodig en gaat alleen maar tegen je werken.
@Arn0 maakt het ons ook niet makkelijk. Hij reageert niet meer en is ook niet helder in wat hij nou precies wil. Het verhaal van de omvormer registreren is me ook nog niet helder. Heeft het ooit gewerkt maar met een nieuwe Connectbox niet meer of betreft het een verse PV installatie die nog geregistreerd moet worden?
Hoi iedereen,
Allereerst excuses voor de late reactie. Ik las dat ik het modem moest resetten en daar moest ik even de tijd voor nemen.
Inmiddels heb ik de omvormer en de modem volledig gereset en dit blijkt dus geholpen te hebben!
Iedereen super bedankt voor alle aangedragen oplossingen/reacties (en het geduld).
Mvg Arno
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.