@Arn0 schreef:
Hoi,
Ik krijg de SMA Omvormer niet online. Het betreft een Sunnyboy 2.5.
Via de Sunnyweb helpdesk heb ik alle mogelijke opties al geprobeerd, behalve DMZ toepassen. Deze optie kan ik niet vinden binnen mijn modem (DOCSIS 3.0 Hardware versie : 5.01).
De omvormer is bekabeld rechtstreeks aangesloten en ik zie hem in mijn modem ook staan tussen de verbonden apparaten. (Het lampje brand ook op de omvormer.)
Ik heb ook een MAC reservering toegevoegd en de IPv6 poorten staan allemaal open.
In voorgaande topics is gesproken over een programma "sma-connection-assist", deze lijkt niet meer beschikbaar te zijn bij het SMA Sunnyportal.
Hallo,
Dit is een openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Community Moderators ( die met [Z]iggo voor hun naam ) door de week meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
Vreemd dat een, via een netwerkkabel, aangesloten apparaat geen toegang heeft tot het internet. Juist het verbinden m.b.v. een netwerkkabel geeft vaak de minste problemen. Het toekennen/reserveren van een IP nummer vanuit de DHCP, is in ieder geval een goede basis. Kan u de omvormer via dat IP adres ook benaderen?
Is dit de juiste handleiding ? SUNNY BOY 1.5 / 2.5
Geeft de omvormer nog een foutmelding? Voor de leds zie hoofdstuk 4.3
Ik weet niet welk Ziggo Modem/Router u hebt, maar hebt u die al eens opnieuw gestart of al eens geheel gereset.
Ps. Het lijkt mij overigens geen goed idee, om de omvormer in een DMZ te zetten, want dan is deze vanaf het internet voor iedereen zichtbaar.