1
Vraag
2
Reacties
Janeem

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

SMA omvormer maakt geen contact

Heb een probleem om webconnect in een SMA omvormer werkend te krijgen aan een Connectbox, heeft wel goed gewerkt maar heb de instelling bij Sunny explorer automatische confuguratie uitgeschakeld om een vaste verbinding te krijgen, daarna geen contact meer mogelijk, contact met de speed wire verbinding omvormer computer is goed, mijn omvormer geeft als ip adres 192.168.0.170 aan.
Is er iemand die mij advies kan geven hoe ik dat in de connect box kan aanpassen.
Jan
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Janeem
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Probleem opgelost heb op internet een programma gevonden sma-connection-assist/ kon hiermee direct inloggen in mijn omvormer en het IP-adres dynamisch gemaakt, en hopla meteen contact.:grinning:

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes
Kun je in de omvormer en ander vast IP adres plaatsen?

Dan zou je b.v. 192.168.178.2 kunnen nemen.
1 is het modem zelf en het modem deelt IP adressen uit vanaf 10.

Het lijkt problemen op te leveren als je in het modem het derde octet gaat wijzigen, gezien een aantal topics met mensen die hier problemen mee kregen.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hallo Janeem, welkom op de Ziggo Community!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier geen kaas van gegeten heb. Ben je er uitgekomen met de informatie die Be rt heeft gegeven?
Janeem
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Probleem opgelost heb op internet een programma gevonden sma-connection-assist/ kon hiermee direct inloggen in mijn omvormer en het IP-adres dynamisch gemaakt, en hopla meteen contact.:grinning:
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Super! Bedankt dat je dit nog even terugkoppelt! 🙂 We zien je hier graag terug, mocht je weer eens ergens tegenaan lopen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic