Deze vraag is eerder gesteld, en beantwoord. echter bij bood het niet de juiste oplossing.
Ik heb een week een nieuwe Connectbox, deze laatste werkt prima,
echter de SMA omvormer maakt geen contact met de Connectbox, De connectbox ziet hem niet.
Goedemiddag best kijkbuis specialist,
Het Wifi signaal van de SMA omvormer zie ik wel in de te kiezen verbindingen staat in Windows 10,
ik kan er ook op inloggen.
De leverancier stuurde mij een stappenplan om de SMA verbinding met MOdem Connectbox tot stand te brengen. 2x uitgevoerd, nog steeds geen blauw ( wifi) lichtje op de SMA omvormer.
Zodat ik de opgeleverde data van de OMVORMER ( verbruik en aantal Watt niet kan zien in de APP van SMA.)
Het MAC adres van de Omvormer is wel in de Connectbox geconfigureerd door mij. Geen verbinding nog.
Monitoring valt niet onder de garantie van de Zonnepanelen boys v/d leverancier.
Enige probleem in deze is dus dat ik de APP niet kan gebruiken en niet in de web omgeving de data kan zien, niet levensbedreigend, wel irritant.
Het moet iets met IP adres, of iets dergelijks zijn.. ( ze "zien" elkaar niet) 1. Vast IP-adres geven ? maar ja, dat kon ik niet vinden/configureren in Connectbox
PS: ik heb ook nog iets met een wachtwoord tussen Omvormer en Connectbox gedaan, ik weet ff niet meer hoe en wat. @Bert Kan jij met je knowledge mij op weg helpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Toevoeging. de SMA heeft contact met de Connectbox nodig, om de verzamelde data naar de webinterface van SunnyPortal te pushen, ( wat dus het probleem nu is ) en dus ook naar de smartphone APP. SMA en connectbox kletsen dus intern thuis-simpel-basic-netwerk
Helaas heb ik geen idee wat en hoe met omvormers.
Hopelijk komt er snel iemand langs die een oplossing heeft voor deze verbinding.
Mogelijk helpen deze stappen je op weg: Communicatie herstellen | SMA Solar (sma-benelux.com)
@RuudZZ Wat een ingewikkelde kwestie! Jammer dat de informatie uit het andere topic, jouw probleem niet heeft opgelost. Zo te lezen ben je er al een tijdje zoet mee!
Heeft het topic wat @Bert je heeft aangeraden je vooruit geholpen? Zo nee, dan moeten we samen even verder kijken of we iemand kunnen vinden met de gouden tip.
nee, is niet opgelost. ook met de bijlage die Bert stuurde , geen resultaat.
niemand komt met een mogelijke oplossing.
Ai, dat is jammer. Heeft @Bert misschien nog andere tips voor @RuudZZ in deze?
Mogelijk dat @Francois83 ons hierbij kan helpen?
hoi Meindert
Bert is geen expert op dit gebied, zoals hij al aangaf in zijn reactie.
Neem even de tijd om de topic te lezen. dan lees je dat Bert geen expert is op dit gebied, dus geen andere hulp kan bieden.
Het spoor loopt nu dood, dus kan jij e.e.a op weg helpen...
Nogmaals. Bert heeft geen tips !!!!! Goed lezen, @Meindert !!!
Bert is geen expert op dit gebied gaf hij aan
Goedemiddag, Meindert vroeg slechts of Bert een andere tip had. Daarnaast gaf hij een mention bij een ander lid met expertise, dit is namelijk een klant helpt klant forum. In dit topic vind je een handig overzicht van leden met expertise. Hopelijk kan iemand je hierbij snel verder helpen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.