1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
gumbo

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

SFTP werkt niet of nauwelijks als IPv6 is ingeschakeld

Hallo,

Al geruime tijd heb ik problemen om een betrouwbare SFTP verbinding met mijn cloudstorage te maken.

Dit is begonnen in januari 2022 om voor mij onduidelijke reden. Voorheen werkte de SFTP verbinding prima maar deze is sinds januari volstrekt onbetrouwbaar geworden, soms werkt het goed maar vaker werkt het traag of helemaal niet.

De SFTP client reageert heel vaak niet als je de mapstructuur wil opvragen en dan is geforceerd afsluiten de enige uitweg. Soms komt de mapstructuur terug in de client na een wachttijd die wel eens tot enkele minuten kan oplopen.

Ik heb een Connectbox met daarachter in DMZ een Fritzbox 4040.

Recent ben ik erachter gekomen dat als ik in de Fritzbox IPv6 uitschakel SFTP prima werkt.

Vandaag heb ik een test uitgevoerd middels een IPv4/IPv6 hotspot en ook dan werkt SFTP prima.

Om SFTP te kunnen gebruiken heb ik mijn Ziggo internetverbinding IPv4-only gemaakt (in de Fritzbox) maar dat zie ik niet als de oplossing van mijn probleem.

Bovendien heeft de test met een hotspot aangetoond dat de gehele keten van cloudhost naar SFTP client prima werkt maar helaas niet via mijn Ziggo internet als IPv6 ingeschakeld is.

Graag jullie hulp!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34898Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17546Likes

Ik zou bridge mode gebruiken i.p.v. DMZ, op het SmartWifi modem is dit laatste niet altijd betrouwbaar.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34898Posts
  • 2572Oplossingen
  • 17546Likes

Ik zou bridge mode gebruiken i.p.v. DMZ, op het SmartWifi modem is dit laatste niet altijd betrouwbaar.

efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

Met welke site/server maak je verbindiing via sFTP?

gumbo
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat lijkt me een goed plan, loop ik al langer mee rond.

gumbo
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Met Stack, de cloud opslag van Transip.

gumbo
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Probleem is volledig opgelost. Ziggo modem is volgens advies in bridge mode gezet.

Tegelijkertijd is IPv6 weer terug ingeschakeld. Ik heb nadien geen probleem meer ondervonden met SFTP.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5610Posts
  • 516Oplossingen
  • 1923Likes

Bedankt voor je update, @gumbo En fijn natuurlijk om te horen dat het opgelost is 🙂