Hi,
Ik werk al twee jaar thuis en heb nooit problemen gehad om in te loggen op mijn werk VPN tot aan vandaag..
Vanmorgen kreeg ik de melding 'timeout met de server'.
Vervolgens heb ik een aantal dingen geprobeerd en ook contact gehad met de technische afdeling van mijn bedrijf.
Volgens hun is de conclusie dat er iets met de routing mis vanuit mijn connectie naar de VPN portal.
Ik heb het ook via het ziggo modem van mijn buren geprobeerd, zelfde resultaat.
Hotspot via telefoon (4G KPN) werkt overigens wel.
Een aantal vragen vanuit mij.
1) valt dit op te lossen?
2) zo niet, weet iemand hoevaak ziggo zijn routing aanpast zodat ik met geluk binnen snelle tijd een andere routing krijg waarop het wel werkt?
Ik wil eigenlijk niet overstappen naar een andere ISP, maar mocht hier geen oplossing voor zijn, dan lijkt mij dat de enige oplossing correct?
Bedankt,
Tommy
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het kan inderdaad een routing-probleem zijn maar ook een firewall-probleem.
Om na te gaan of Dual-Stack Lite actief is, begint jouw externe IPv4-adres met 213.127?
Zou je eventueel de domeinnaam of het IP-adres willen doorgeven via PB? Dan kijk ik even hoe de traceroute vanaf hier loopt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het kan inderdaad een routing-probleem zijn maar ook een firewall-probleem.
Om na te gaan of Dual-Stack Lite actief is, begint jouw externe IPv4-adres met 213.127?
Zou je eventueel de domeinnaam of het IP-adres willen doorgeven via PB? Dan kijk ik even hoe de traceroute vanaf hier loopt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.