Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Let op: In het weekend van 14 en 15 juni doen we een upgrade van onze systemen waardoor ook het inloggen op de Ziggo Community beperkt mogelijk is. Vanaf maandag werkt het weer als vanouds.
Tommydt
Level 1

Routing probleem naar URL van VPN

Hi,

 

Ik werk al twee jaar thuis en heb nooit problemen gehad om in te loggen op mijn werk VPN tot aan vandaag..

 

Vanmorgen kreeg ik de melding 'timeout met de server'.

 

Vervolgens heb ik een aantal dingen geprobeerd en ook contact gehad met de technische afdeling van mijn bedrijf. 

 

Volgens hun is de conclusie dat er iets met de routing mis vanuit mijn connectie naar de VPN portal.

Tommydt_1-1658837067911.png

 

Ik heb het ook via het ziggo modem van mijn buren geprobeerd, zelfde resultaat.

Hotspot via telefoon (4G KPN) werkt overigens wel.

 

Een aantal vragen vanuit mij.

1) valt dit op te lossen?

2) zo niet, weet iemand hoevaak ziggo zijn routing aanpast zodat ik met geluk binnen snelle tijd een andere routing krijg waarop het wel werkt?

 

Ik wil eigenlijk niet overstappen naar een andere ISP, maar mocht hier geen oplossing voor zijn, dan lijkt mij dat de enige oplossing correct?

 

Bedankt,

Tommy

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het kan inderdaad een routing-probleem zijn maar ook een firewall-probleem.

 

Om na te gaan of Dual-Stack Lite actief is, begint jouw externe IPv4-adres met 213.127?

 

Zou je eventueel de domeinnaam of het IP-adres willen doorgeven via PB? Dan kijk ik even hoe de traceroute vanaf hier loopt.

Bekijk in context

0 Kudos
1 Reactie 1
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het kan inderdaad een routing-probleem zijn maar ook een firewall-probleem.

 

Om na te gaan of Dual-Stack Lite actief is, begint jouw externe IPv4-adres met 213.127?

 

Zou je eventueel de domeinnaam of het IP-adres willen doorgeven via PB? Dan kijk ik even hoe de traceroute vanaf hier loopt.

0 Kudos