1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bduijl

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Router

Dag, ik krijg op mijn  iphone de melding dat de router EVW3208 zwak beveiligd is. wat kan ik hieraan doen? 

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Gezien de leeftijd van het modem, kun je een nieuw modem krijgen van Ziggo, dan kun je ook 2,4 en 5 GHz wifi tegelijk instellen en gebruiken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Bduijl
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

De melding dat je modem zwak beveiligd is, is natuurlijk een melding die je anno 2021 liever niet wilt zien. Ik ben dan ook blij dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt. Zoals @Bert al aangeeft is je huidige modem een verouderd type modem en kan ik deze kosteloos voor je omruilen naar een Connectbox. Lijkt dit je wat? 🙂

Bduijl
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Natuurlijk Cecilia, dat zou heel fijn zijn

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Gaan we dat regelen @Bduijl. Ik heb bij deze een nieuw modem voor je op de post gedaan. Daarnaast ben ik ook zo vrij geweest om een nieuwe splitter en coax-kabel voor het modem jouw kant op te sturen. Zo slaan we gelijk twee vliegen in één klap. 

Houd je ons op de hoogte zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten?

Bduijl
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heel fijn Cecilia, ik houd jullie op de hoogte! 

Bduijl
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Cecilia, Ik heb de connectbox zonder problemen geïnstalleerd. Mijn  dank en complimenten voor de snelle levering en duidelijke instructie. Ik zie echter dat Apple WPA-persoonlijk als een relatief zwakke beveiliging ziet. Zij zien liever WPA 3, maar dat kan waarschijnlijk niet met de Connect box. Kan ik dan nog iets met de instellingen doen? https://support.apple.com/nl-nl/HT202068

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Bduijl, namens Cecilia: graag gedaan! Fijn dat de nieuwe Connectbox als binnen is!
Dat van die beveiligingsmelding is minder, heb je toevallig Apple apparatuur met iOS 14?

De melding kan dan voorkomen als de Connectbox op WPA/WPA2 (TKIP) i.p.v. WPA2 (AES) ingesteld staat (WPA 3 kan inderdaad niet). Dit los je als volgt op:
 

- Login op je modem: http://192.168.178.1 

- Klik op geavanceerde instellingen.

- Klik op draadloos.

- Klik op beveiliging.

- Verander op het 2.4 en 5ghz netwerk wpa/wpa2 naar wpa2.

- Sla deze instellingen op.

- Haal je modem 1 minuut van stroom.

 

Laat je weten of daarna de melding daadwerkelijk verdwijnt? 

Bduijl
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ja, een iphone met IOS 14.5.1, ik heb het nu omgezet naar WPA2, de melding van de zwakke beveiliging is nu verdwenen, thanks

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal super, graag gedaan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic