1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pvaerssen

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Router weer verbinden nadat ik een nieuwe modem heb gekregen

Ik heb net mijn nieuwe Connectbox van Ziggo geïnstalleerd. Deze vervangt een oude UPC modem. Nu geeft mijn Greyhound router geen internet connectie meer. Ik heb de modem op bridge functie gezet.
4 Reacties 4
Pvaerssen
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hij geeft wel signaal maar in de configuratie van de router zegt hij dat internet nog connected is...
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
word de router als router gebruikt of als accespoint?

indien hij word gebruikt als router gebruik dan deze how to https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/how-to-router-achter-modem-17853

gebruik je hem als ap. zet dan dhcp in de sitecom uit en dan utp in lan 1 van Ziggo modem en in lan 1 van Ziggo modem. mocht de ap een vast ip hebben zet deze dan op dynamisch.
eventueel kun je hem een vast ip geven in de connectbox, mooiste is omdat te doen buiten de dhcp range van de connectbox.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Pvaerssen, welkom op onze Community.

Ik kan me voorstellen dat je een andere verwachting had bij een spiksplinter nieuwe modem. Marten1980 zit al in de goede richting te denken, maar tip 1 is toch dat je de router een reset moet geven om een nieuwe IP adres te krijgen. Je eigen router moet dan inderdaad wel op dynamisch (DHCP) zijn ingesteld. Laat je ons weten of het je allemaal al is gelukt?
Marten1980

Level 1
  • 241Posts
  • 8Oplossingen
  • 13Likes
Nog een tip.

Schakel modem en router beide uit. Zet dan ziggo modem aam wacht tot deze volledig is opgestart. Zet dan de router aan.

Op deze manier heb je de meeste kans dat alles goed werkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic