RoelHeer
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Router verbreekt steeds verbinding

Ik ben doorgestuurd naar dit forum door PC Web Plus aangezien zij geen oplossing konden bieden.

Ik ben hiervoor naar PC Web Plus doorgestuurd door HijackThis aangezien het door mij ondervonden probleem waarschijnlijk geen virus of spyware betreft. Zie ook HijackThis forumdiscussie: https://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=40891

Ik heb een eigenaardig probleem: in toenemende mate zorgt bij mij het openen van bepaalde websites er voor dat mijn Ziggo router de verbinding verbreekt, zowel voor mijn interne netwerk (bedraad en draadloos) als ook naar Internet. Meestal herstelt het modem zich binnen enkele minuten. Er is al 2x een Ziggo monteur langs geweest, waarna het probleem minder werd, maar nog steeds voorkomt.

Ik heb al alle extensies van Google Chrome uitgeschakeld, maar dit gaf niet een merkbare verbetering. Ook heb ik een tijdje met een andere browser (Microsoft Edge) gewerkt, zonder verbetering.

 

Logfile van de Connect Box:

Ziggo modem Connect Box met DOCSIS 3.0
Hardware versie: 5.01
Software versie: CH7465LG-NCIP-6.15.30-1p4-NOSH

Netwerk status > Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving
27-09-2021 15:42:06 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.251.36.13 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:41:04 notice GUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.1.129];CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:40:40 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=104.73.138.60 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:37:55 notice IP Flood - src=192.168.1.199 MAC=00:08:9B:DD:9F:AF;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:36:06 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=20.189.173.14 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:32:44 notice IP Flood - src=192.168.1.199 MAC=00:08:9B:DD:9F:AF;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:32:17 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=20.50.73.9 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:31:23 notice TR069 start;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:31:04 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=142.251.36.35 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:30:07 notice REGISTRATION COMPLETE - Waiting for Operational status;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:29:55 notice TLV-11 - unrecognized OID;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:29:55 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.1.45 MAC=04:B4:29:B6:B1:3D;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:29:52 warning MIMO Event MIMO: Stored MIMO=-1 post cfg file MIMO=-1;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:02:48 notice Illegal - Dropped FORWARD packet: src=192.168.1.66 MAC=54:60:09:D1:63:96;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
01-01-1970 01:01:23 notice Cable Modem Reboot - due to power reset;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:26:00 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.61 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:22:16 notice IP Flood - src=192.168.1.199 MAC=00:08:9B:DD:9F:AF;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:21:02 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=157.240.201.61 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:17:04 notice IP Flood - src=192.168.1.199 MAC=00:08:9B:DD:9F:AF;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
27-09-2021 15:16:14 notice Illegal - Dropped INPUT packet: src=31.13.64.52 MAC=00:17:10:9A:8E:09;CM-MAC=38:43:7d:da:82:75;CMTS-MAC=00:17:10:9a:8e:09;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

9 Reacties 9
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4292Posts
  • 226Oplossingen
  • 1430Likes

Ik zie dat het modem zichzelf om 15:29 voor het laatst opnieuw opgestart heeft ('Cable Modem Reboot - due to power reset').

 

Verder zie ik nogal wat IP Flood-meldingen vanaf IP-adres 192.168.1.199, wat voor apparaat is dit? Via MAC-adres kom ik op fabrikant ICP Electronics Inc., dit geeft verder niet veel informatie.

RoelHeer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op IP-adres 192.168.1.199 staat een met UTP kabel aangesloten QNAP NAS (TS-221).

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4292Posts
  • 226Oplossingen
  • 1430Likes

Zou je de NAS tijdelijk kunnen ontkoppelen en kijken of de problemen daarna aanhouden? De NAS lijkt namelijk voor behoorlijk veel verkeer/gelijktijdige verbindingen te zorgen.

 

Verder ben ik benieuwd naar welke merk en type PC je gebruikt, als deze gebruikmaakt van Intel Killer WiFi dan kan dat problemen veroorzaken. Vooral bij de Dell XPS 13/15/17 komt dit voor.

RoelHeer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De NAS loskoppelen is een probleem: daar staan al mijn bestanden op, wordt de back-up op gemaakt enz. Bovendien zie ik niet dat daar een wijziging heeft plaatsgevonden: de NAS hangt al lang zonder problemen in het netwerk. Dat deze voor veel verkeer zorgt heeft juist te maken met het intensieve gebruik, lijkt mij.

Intel Killer WiFi wordt daadwerkelijk gebruikt op mijn Dell XPS 15, maar ook daarvoor geldt: waarom zou dat opeens een probleem moeten geven? Hoe kan ik Killer WiFi tijdelijk uitschakelen om te bekijken of dat het probleem veroorzaakt?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4292Posts
  • 226Oplossingen
  • 1430Likes

Ik weet niet of de problemen met Intel Killer WiFi altijd al hebben bestaan of dat ze zijn ontstaan na een recente firmware-upgrade, maar vrijwel zeker veroorzaakt jouw laptop dan het spontaan opnieuw opstarten van de Connect Box.

 

Als test kun je de laptop bekabeld aansluiten en WiFi uitschakelen.

RoelHeer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

OK, ik heb dat wel eens eerder uitgeprobeerd, maar weet niet meer het resultaat. Ik ga dat opnieuw doen en ben benieuwd of het een verbetering geeft.

Als het aan Intel Killer WiFi ligt, dan zou je wel verwachten dat dat ook bij anderen voorkomt en dat dat weer zou moeten leiden tot een upgrade hiervan.

RoelHeer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Na een tijdje gewerkt te hebben met alleen een bekabelde aansluiting in plaats van met WiFi lijkt het dat er daadwerkelijk geen storingen op de router plaatsvinden. Als ik omschakel naar WiFi dan krijg ik binnen 10 minuten weer een storing.

Maar: hoe kan ik er voor zorgen dat ik wél kan werken via de Intel Killer WiFi?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4292Posts
  • 226Oplossingen
  • 1430Likes

De problemen tussen de Connect Box en Intel Killer WiFi zijn al een aantal keer gemeld op deze community. Helaas is er nog geen zicht op een definitieve oplossing.

 

Op Tweakers kwam ik dit topic tegen, hierin wordt aangegeven dat een driver update en uitschakelen van de optie 'Killer Prioritization Engine' de problemen leek te hebben opgelost. Dat zou je dus nog kunnen proberen.

RoelHeer
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede suggestie! Ik ga het meteen uitproberen, bedankt.

Uitgelicht topic