Joris11

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Router niet vindbaar op laptop

Na overgestapt te zijn naar ziggo kan mijn laptop de wifirouter niet meer vinden. ( Model: F3896LG-ZG)

Na contact gehad te hebben met de chatfunctie is een monteur langs geweest die het aansluit kastje vervangen heeft. ( dit was nog van UPC ). Dit heeft helaas geen uitkomst geboden.

Ik kan op mijn laptop andere netwerken van de buren etc. wel vinden. En wanneer ik via mijn telefoon een hotspot maak, kan ik ook gewoon op internet. 

Mijn laptop heeft een intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 addapter.

 

Heeft iemand een iedee waar dit aan kan liggen? 

Bij voorbaad dank !

 

 

 

4 Reacties 4
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Misschien staat het wifi signaal wat je modem uitzend wel uit ? 

Loop deze stappen eens na https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/modem-inloggen#/smartwifi/smartwifi-(zwart)/smartw...

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Meestal helpt het om de adapter te verwijderen in Windows en Windows hem opnieuw te laten installeren.

Netwerkadapter - Microsoft Community

Probeer verder eens de adapter opnieuw te laten configureren door Windows:

Laat de netwerkadapters zichzelf eens opnieuw configureren:

1. Druk op de Windows logo toets en de X toets en kies voor "Apparaatbeheer".

2. Dubbelklik op de categorie "Netwerkadapters".

3. Selecteer de draadloze netwerkadapter door te dubbelklikken op de adapter.

4. Een eigenschappenvenster opent zich. Druk op het tabblad "Stuurprogramma".

5. Druk op de optie "Verwijderen".

6. Een venster verschijnt waarin je wordt gevraagd de actie te bevestigen. Vink de optie De stuurprogramma's voor dit apparaat verwijderen niet aan.

7. Start na het verwijderen van de adapters Windows opnieuw op en bekijk het resultaat.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

en zet in de adapter de ipv6 uit.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Joris11,
Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat, is het gelukt met het verbinden van de laptop?  

Uitgelicht topic