Pazkalymoz

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Router in Bridge Modus geeft geen communicatie

Ik heb vandaag een poging gedaan om met bridge modus te werken op mijn thompson router.

 

inschakelen was vrij makkelijk. Maar hierna kwam het probleem.

 

Mijn prive router (TP-Link) krijgt geen ip adres op de WAN poort. Dit zit uiteraard direct in de thompson router op poort 1.

TPLink volledig gereset. Geen ip adres op de WAN poort

Omdat ik alles graag uitsluit heb ik ook direct mijn laptop op de router aangesloten. Geen ip adres.

 

Hierna heb ik een statisch ip adres toegekend op mijn laptop en kon ik wel weer op de inlog pagina van de ziggo router komen. 

 

Geen internet overigens. DNS server op 1.1.1.1 ingesteld. Niets. Zelfs een ping naar 1.1.1.1 levert niets op.

 

Zelfde probleem is dus ook met de router. Als ik daar een statisch IP instel dan komt er vervolgens geen verkeer door de router heen.

 

Zie ik iets over het hoofd? Ik had niet verwacht bijna een uur bezig te zijn hiermee.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Modem ook herstart? Je eigen router krijgt als het goed is dan via DHCP een IP-adres. Als je iets statisch instelt maak je het stuk.

Bekijk in context

Pazkalymoz
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het simpelst wat ik meestal andere mensen mee geeft heeft het opgelost. Na in bridged modus gezet te hebben. Router herstarten. 

soms kan het zo simpel zijn. Kleine renew op mijn router. 

idd. Thompson is de modem. Excuses

Bekijk in context

7 Reacties 7
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Modem ook herstart? Je eigen router krijgt als het goed is dan via DHCP een IP-adres. Als je iets statisch instelt maak je het stuk.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Welkom op de Ziggo Community, @Pazkalymoz. En goed dat je hier even je vraag komt stellen. Het is soms technisch allemaal en hier komen zeker weten tips voorbij waar je verder mee kunt.

Even voor de beeldvorming: je noemt ook het Ziggo apparaat 'router', maar dat zal je modem zijn. Zoals @efok al terecht opmerkt, is het meestal wel op te lossen als je je modem even reset. Daarna kan je het beste al deze stappen uitvoeren. Lukt het daarmee nog niet? Dan kan je gerust aangeven t/m welke stap je komt, vanuit daar is er zeker weten hulp voorhanden. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een thompson router???

Hoe oud is die inmiddels?

Is het geen tijd voor een meer hedendaags modem?

Pazkalymoz
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Het simpelst wat ik meestal andere mensen mee geeft heeft het opgelost. Na in bridged modus gezet te hebben. Router herstarten. 

soms kan het zo simpel zijn. Kleine renew op mijn router. 

idd. Thompson is de modem. Excuses

Pazkalymoz
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik had ook verwacht dat er een dhcp actie zou zijn.

 

het statisch adres komt van de ziggo website zelf af. Voor het direct benaderen van de modem en eventueel terug zetten uit bridged modus

 

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Fijn dat het opgelost is, @Pazkalymoz, deze oplossing vergeet je nooit weer! Bedankt voor je terugkoppeling.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

als je het modem een fabrieksreset geeft zou die automatische weer in bridge mode moeten staan in het configuratie bestand wat tijdens het opstart woord gedownload ingeladen staat dat die in bridge mode moet staan

Uitgelicht topic