1
Vraag
2
Reacties
sandervdorsten

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Router herstart zichzelf meerere malen per dag

Beste,

 

Ik ben sinds 2 maanden woonzaam op dit adres en klant bij Ziggo. Sinds een maand ervaar ik tussen de 0 en 5x per dag problemen: de modem herstart zichzelf waardoor er zo'n 5-10 minuten geen verbinding mogelijk is. Erg vervelend en ik zoek hier graag hulp voor. Ik heb vergelijkbare threads gevonden op het forum, echter wist ik nog geen passende oplossing te vinden omdat ik het lastig vind te identificeren waar het probleem precies zit. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!

 

Topologie & Configuratie:

Arris Connectbox modem is direct op de hoofdaansluiting verbonden met de bijgeleverd ziggo coaxkabel groen -> rood, zie 2 fotos. Verder is er via 1 v.d. wanpoorten een TPLink Deco M4 verbonden (de standaard Ziggo Smart Wifi Mesh routers), die draadloos het signaal verstuurd naar 2 andere M4 decos in huis. De Connectbox staat in bridge modus ingesteld als geinstrueerd bij het aansluiten van de decos.

 

Wat is er reeds gedaan:

Op moment van intrekken is er een nieuwe AOP geplaatst door een ziggo monteur omdat we geen ontvangst hadden. 

 

Error logs + fotos: 

Bijgevoegd alle fotos die anderen ook uploaden wanneer ze over dit probleem praatten op het forum.  De router is zo'n 6 uur voor het maken van de fotos weer uit zichzelf herstart. 

 

- Zien jullie hier iets ongewoons/ongewenst in?

- Het viel mij op dat in Downstream 2.png voor kanaal 20 er veel 'Fouten voor/na RS' zijn. Wat zegt dit? Is het het probleem/onderdeel van het probleem?

 

Alvast bedankt!

photo_2021-03-14_16-39-34.jpgphoto_2021-03-14_16-39-32.jpg

 

Router configuratie.pngRouter upstream.pngRouter Downstream 2.pngRouter Downstream 1.pngRouter Status.png

22 Reacties 22
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sandervdorsten Het is al een tijd stil binnen dit topic. Laat je het weten als wij jou verder kunnen helpen?

sandervdorsten
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hi @Paul, dank voor je berichtje. Er is een monteur geweest die de router heeft vervangen. Dit heeft vooralsnog geholpen. Ik zal dit antwoord markeren als oplossing en het topic sluiten in de hoop dat er niks meer optreed 😉

korte opsomming van genomen stappen afgelopen jaar jaar in volgorde:

- AOP vervangen (jan 2021)

- splitter geplaatst tussen AOP en modem om het signaal te dempen. (jan 2021)

- aansluiting vervangen in de wijkkast oid (feb 2021)

- Router vervangen (dec 2021)

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@sandervdorsten Heel graag gedaan. 😉 Ontzettend fijn dat alles sinds het monteursbezoek weer naar tevredenheid werkt. Mochten wij jou nog ergens mee kunnen helpen dan weet je ons op dit forum te vinden. Nog de allerbeste wensen voor 2022!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic