Hallo, ik ben nieuw hier. Heb net CB van Compal gekregen om mijn oude modem te vervangen. Ik heb al jaren een Asus router op een van de poorten van de oude Ziggo-router aangesloten om goede Wifi te hebben. In de oude situatie heb ik in de Ziggo modem alleen de “radio” (wifi) uitgezet en dat werkt prima al jaren. Mijn LAN poorten in de oude modem zijn bezet met mijn Solaredge, mijn Asus en mijn kantoor LAN. Ik wil nu de CB-Compal niet bridgen want dan heb ik maar 1 werkende LAN poort en moet ik mijn Solaredge en KantoorLan gaan omkabelen naar de Asus. Nu mijn vraag hierover: kan ik de “Radio” (wifi) van de Compal-CB ook uitzetten? Zoniet: kan ik mijn Asus dan gewoon in de Compal-CB prikken met mijn Solaredge en Kantoor-LAN en zoals voorheen mijn Asus Wifi gebruiken. Of gaan de Compal-CB wifi en de Asus Wifi elkaar storen of gaan wifi-gebruikers continu switchen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo, ik kan nu melden dat ik gisteren de nieuwe CB heb aangesloten zoals in het verleden de oude modem: router achter router (Asus achter CB Compal), geen bridge-stand van CB en geen AP stand van de Asus en tot nu toe alles stabiel….hopelijk blijft het zo, ander weet ik dankzij jullie reacties wat ik moet doen. Bedankt voor jullie feedback.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo,
Dit is een openbaar Ziggo forum, waar Ziggo klanten elkaar proberen te helpen. Tevens komen Ziggo moderators ( zij hebben “_Ziggo” achter hun naam staan ) om de zoveel tijd langs in ieder topic. Zij hebben t.o.v. de helpdesk meer kennis, mogelijkheden, rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo-systeem inkijken.
De wifi op de ConnectBox is inderdaad uit te zetten, beide frequenties afzonderlijk.
Maar 2 routers op één netwerk gaat vaak niet zonder extra configureren. Als u de CB niet in bridge mode wil zetten, dan zou u de Asus in Access Point ( AP ) mode kunnen zetten.
Als u de Asus niet naast de CB plaatst, dan kan u beide voor wifi gebruiken.
Bedankt voor je antwoord Pasi. Ben techneut maar geen hands-on IT deskundige. Mijn huidige router achter router (Asus RT-N66U achter Ziggo Cisco EPC3925) met Cisco radio uit werkt al jaren prima. Als ik dit zo laat en omprik naar de Compal met radio uit zonder te bridgen met de Asus eraan, hoe groot schat jij de kans in dat ik net zo blij blijf?
VicVenlo wrote:
Bedankt voor je antwoord Pasi. Ben techneut maar geen hands-on IT deskundige. Mijn huidige router achter router (Asus RT-N66U achter Ziggo Cisco EPC3925) met Cisco radio uit werkt al jaren prima.
Maar de Cisco EPC3925 stond in bridge mode ( als ik de naam van dit draadje goed begrijp ). Daardoor was uw eigen Asus de enig router op uw netwerk. Als u de CB niet in bridge mode wil zetten, dan ‘moet’ de Asus in AP mode. In AP mode blijven o.a. alle poorten en wifi actief, maar zijn de router functies uitgeschakeld.
Als ik even snel de gegevens van de Cisco EPC3925 bekijk, dan heeft deze geen 5GHz wifi. De CB is dual band, dus wat dat aan gaat is de CB een vooruit gang.
Ok, moet denk ik dit nog even vragen: is “ Wireless Network Disabled” in huidige Cisco EPC3925 hetzelfde als “Bridgen”? Zo ja, dan is de huidige Cisco gebridged, zoniet dan is die dus niet gebridged, staat mijn Asus niet in AP mode (dat weet ik zeker) en werkt het toch al jaren met router achter router en gebruik de LAN poorten van de Cisco Zou dat dus net zo goed gaan werken met de nieuwe Compal CB als ik die niet in bridged zet maar alleen wireless disabled (als dat dus niet hetzelfde is)?
Ik ken de Cisco EPC3925 niet, maar “Wireless Network Disabled” verwijst volgens mijn wifi.
Normaal gesproken leveren 2 routers op hetzelfde netwerk problemen op, omdat er o.a. 2 DHCP's actief zijn, waarvan de laatste router in de rij, standaard verkeerde informatie levert.
U kan natuurlijk beide gewoon aansluiten, het ergste wat kan gebeuren, dat alles wat via de Asus gaat ( zowel wifi als bekabeld ), het internet niet kunnen vinden.
Een handleiding van de Asus RT-N66U kan u hierzo vinden.
wat mogelijk is is om de router in de ap in te stellen , dan heb je 1 dhcp en zou dit gwoon zonder probleem moeten werken
Fester 538 wrote:
wat mogelijk is is om de router in de ap in te stellen , dan heb je 1 dhcp en zou dit gwoon zonder probleem moeten werken
Inderdaad, dat heb ik al eerder aangegeven. Maar volgens de TS zijn zowel de Cisco EPC3925, als de Asus RT-N66U ( beide in normale mode ) aangesloten en gaf dat geen problemen.
Eigenlijk/natuurlijk moet er één in AP mode, maar nu is onduidelijk welke in AP staat/stond ( de oude Cisco of de Asus ).
Nee hoor, zie screenshot: huidige config die al jaren werkt is niet met Asus in AP. En Cisco van Ziggo in “Radio uit”.
Pasi wrote:
...U kan natuurlijk beide gewoon aansluiten, het ergste wat kan gebeuren, dat alles wat via de Asus gaat ( zowel wifi als bekabeld ), het internet niet kunnen vinden….
als alles via de connectbox is aangesloten waarvan 1naar de router dan is het verstandig om de router in de ap modus te zetten en dan deelt de conectbox de dhcp uit en niet de router .
dan kun je de aansluiting laten zoals je het voorheen had met de oude modem had
Hallo, ik kan nu melden dat ik gisteren de nieuwe CB heb aangesloten zoals in het verleden de oude modem: router achter router (Asus achter CB Compal), geen bridge-stand van CB en geen AP stand van de Asus en tot nu toe alles stabiel….hopelijk blijft het zo, ander weet ik dankzij jullie reacties wat ik moet doen. Bedankt voor jullie feedback.
VicVenlo wrote:
...gisteren de nieuwe CB heb aangesloten zoals in het verleden de oude modem: router achter router (Asus achter CB Compal), geen bridge-stand van CB en geen AP stand van de Asus en tot nu toe alles stabiel….hopelijk blijft het zo...
U kan wel via beide ( m.b.v. netwerkkabel en wifi ) naar het internet? Dan vooral niet meer aankomen, anders heeft de CB misschien t.z.t. nog een verrassing voor u in petto.
Dat is dan wel de uitzondering op de regel. Gelukkig zijn die er ook. Geheel onverwacht, dat wel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.