Goedemorgen,
Ik gebruik al jaren de router Ubee EVW312b van Ziggo. De internetverbinding valt regelmatig uit.
Onlangs heb ik dankzij de probleemoplosser van Windows 10 ontdekt wat de oorzaak is van het uitvallen. Het schijnt aan de router te liggen. Op Ziggo Community las ik dat de router verouderd is en er geen upgrade van de firmware beschikbaar is. Hij moet waarschijnljk vervangen worden. Klopt dit?
Met vriendelijke groet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Volledig eens met @Verwijderd account.
In de downstream is een zeer hoge CER (RS errors) aanwezig door instraling van 4G, dit wordt veroorzaakt door het verouderde aansluitmateriaal en zal ook op diens beurt de regelmatige uitval van de internetverbinding veroorzaken.
Een IEC/IEC-kabel t.b.v. TV van 1,5/3/5 meter wordt kosteloos toegestuurd, voor 7,5/10 meter kun je terecht bij Ziggo Randapparatuur.
@Veldhuis Hartelijk dank voor het delen van de foto's waarop de installatie te zien is. Ik heb in de eerste plaats kosteloos een nieuwe set aansluitmaterialen (POA1-B en coaxkabel 1.5 IEC/F voor het modem) toegestuurd. Daarnaast krijg binnen 2 tot 3 werkdagen kosteloos een nieuw SmartWifi modem geleverd met de pakketdienst van Post NL. Mijn advies is om het modem aan te sluiten met de nieuwe aaansluitmaterialen. Mocht het allemaal nog niet lekker werken dan kan ik alsnog een monteur inplannen om gratis het aansluitpunt te komen vervangen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het is mogelijk om de EVW3210 kosteloos door een SmartWifi modem te vervangen, echter ligt de oorzaak van dit soort problemen vaak niet bij het modem zelf:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies?
Beste Thobiastheebe,
Dank voor je reactie. In de bijlage stuur ik je de gevraagde foto's toe. Ook afbeelding van mijn abonnement.
Zoals je kunt zien is de downloadsnelheid (gemeten met Speedtest) te laag in vergelijking met het abonnement.
De desktop computer is via het stroomnet (Devolo) met het internet verbonden. Op de laptop, tablet en smartphone heb ik geen problemen. Ik heb verder geen splitters of signaalversterkers e.d.
Hoi @Leo de Loo ,
De Ubee EVW321B is een erg goed modem door de broadcom chipset,ipv6 mogelijkheid, en dat hij 2.4 en 5ghz tegelijk kan uitzenden en kan de 100mb prima aan.Ik raad zeer aan die te houden.
De splitter, modemkabel en tv kabel zullen allemaal vervangen moeten worden, ook is het AOP eigenlijk aan vervanging toe.
Hoelang moet de kabel naar de tv zijn?
Benodigdheden moderator:
TV kabel
Modem kabel groen rood.
Splitter POA-01-B
Eigenlijk ook een monteur voor het vervangen van het AOP voor een Braun BTV-01-SET
Volledig eens met @Verwijderd account.
In de downstream is een zeer hoge CER (RS errors) aanwezig door instraling van 4G, dit wordt veroorzaakt door het verouderde aansluitmateriaal en zal ook op diens beurt de regelmatige uitval van de internetverbinding veroorzaken.
Een IEC/IEC-kabel t.b.v. TV van 1,5/3/5 meter wordt kosteloos toegestuurd, voor 7,5/10 meter kun je terecht bij Ziggo Randapparatuur.
Beste Visser_,
Dank voor je reactie. Ben blij te horen dat de Ubee-router nog prima in orde is.
Dank je voor je reactie en bevindingen. De bekabeling in de muur tot aan de AOP is inderdaad erg oud.
Graag gedaan!
Maar de moderator moet wel weten hoelang de kabel voor de tv moet zijn, zou je dat hier willen laten weten?
De kabel moet 3 meter zijn.
Prima, die zal de moderator wel kunnen opsturen!
Goedemiddag @Leo de Loo
Ik heb inmiddels 3 meter kabel besteld en verzonden. Deze zal deze week bij je worden bezorgd 🙂
Top! Ben benieuwd of dat gaat helpen.
@Jamyla Naast de IEC/IEC-kabel (TV) zijn ook nog een POA-01-B en IEC/F-kabel (modem) nodig.
Scherp van je @tobiastheebe
Die heb ik nu apart besteld en zullen in een volgende levering nog worden nagestuurd.
Super. Twee weten meer dan één.
Bij wijze van experiment heb ik de Devolo-verbinding vervangen door de oude en beschadigde internetkabel van 10 meter. Wat blijkt? De internetsnelheid schiet naar ruim 95 Mbit. Nu afwachten of de onderbrekingen zich blijven voordoen.
Hoe kan ik zien of mij Fujitsu-desktop wi-fi heeft? Misschien is dat een optie.
De powerline-adapters kunnen ook bijgedragen hebben aan de instabiliteit.
Uiteraard verdient ethernet de voorkeur boven Wi-Fi, ik zou de kabel dus proberen te repareren, waarschijnlijk staat de linksnelheid nu op 100 Mbps, terwijl dat 1 Gbps zou moeten zijn.
Je kunt controleren wat de linksnelheid van de ethernet-adapter is en of er een Wi-Fi-adapter aanwezig is, als volgt controleren: kies Start, typ ncpa.cpl en druk op ENTER.
Ik heb ncpa.cpl gestart en geconstateerd dat ik geen wi-fi adapter op de desktop heb. Alleen Bluetooth en Ethernet.
Dank.
Alle kabels en de Braun BTV set zijn ontvangen. Hartelijk dank voor jullie hulp.
Top en graag gedaan, laat je weten of het nu goed blijft werken?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.