1
Vraag
2
Reageer en help mee
HansS1

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Router - Privacywaarschuwing / Zwakke beveiliging ?

Apple apparaat een privacywaarschuwing of een waarschuwing over zwakke beveiliging weergeeft voor een wifinetwerk, is het mogelijk dat informatie over uw apparaat door het betreffende netwerk wordt blootgesteld. Apple raadt aan een verbinding te maken met wifinetwerken die minimaal voldoen aan de beveiligingsnormen die in dit artikel worden vermeld.

Uitgelicht
RoWi.

Level 20
  • 18187Reacties
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Apple is met de introductie van WPA3 iets te kritisch afgesteld, wat betreft sommige meldingen, ik ga er zonder verwijzingen vanuit dat het hierom gaat.

https://www.iculture.nl/gids/wpa3/

 

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de laatste update op dat Apple apparaat staan?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Apple is met de introductie van WPA3 iets te kritisch afgesteld, wat betreft sommige meldingen, ik ga er zonder verwijzingen vanuit dat het hierom gaat.

https://www.iculture.nl/gids/wpa3/

 

HansS1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles van Apple is up to date

 

 

HansS1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ter info, ik ga de nieuwe Fritszbox 6690 en de Fritzbox 4060 voor de dec telefoons.

zijn nog niet in de verkoop, volgens de AVM komt het spoedig naar Nl

HansS1
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De 6690 komt inplaats van ziggo router

Zigzagger

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Op familiebezoek waar alle iPhones en iPads melden dat de beveiliging van de Wifi verbinding zwak is.

Windows 10 en Android doen hier geen melding over. De Apple apparaten verbinden blijkbaar als eerste middels TKIP i.p.v. AES. Door de volgende aanpassing in de draadloze configuratie van de Ubee Wifi router, een herstart van de router en opnieuw verbinden van de Apple apparaten was de melding verdwenen.

 

> Ga naar http://192.168.178.1

> Geavanceerde instellingen

> Draadloos

> Beveiliging

> Wijzig op het 2.4 en 5Ghz netwerk de beveiliging van "TKIP en AES" naar "AES"

> Instellingen opslaan

> Herstart router

Zigzagger

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bij een Ubee 321B Wifi router heet dat veld "WPA/WPA2 Encryption".

Hierbij een schermafbeelding van de pagina waar je de waarde TKIP+AES kunt aanpassen naar AES.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@HansS1 Een privacywaarschuwing of een waarschuwing over zwakke beveiliging is natuurlijk super irritant en roept ook de nodige vragen op. Ik zie dat je al een aantal handige tips hebt gehad om het probleem te verhelpen. Is de melding verdwenen? Wij horen het graag, dan kunnen we andere klanten, met hetzelfde probleem ook aan een oplossing helpen. 

freddie.marja.k

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemiddag,

 

Wij hebben hetzelfde probleem met de iPad mini 2. Dit probleem hadden we al toen we Wifi gebruikte van de Ubee modem zelf. Sindskort hebben we de Deco mesh WiFi in bruikleen en hierbij krijgen wij ook dezelfde melding op Apple devices. Op de Deco mesh systemen staat Wifi op WPA2 AES, dus hier ligt het probleem niet. Wanneer we de modem of mesh systemen herstarten, dan gaat de melding weg. @Lotte Hebben jullie het probleem inmiddels al gevonden? Ik hoor het graag.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @freddie.marja.k! Zigzagger heeft in dit topic een mogelijke oplossing gedeeld. Heb je daar al naar gekeken? Misschien is dat voor jou ook de oplossing 🙂

freddie.marja.k

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi gaat nu via de Deco mesh systemen daarvoor moest ik wifi op de modem uitschakelen. Wifi encryptie op de mesh systemen is WPA2 AES. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@freddie.marja.k Super, heeft dat voor een oplossing gezorgd of speelt het probleem nog steeds? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic