Hallo, ik heb sinds kort een Deco M4 systeem in huis (3 stuks).
Snelle roaming staat ingeschakeld.
Mijn probleem is dat mijn Samsung S20 telefoon (als ik op mijn slaapkamer ben) steeds de switch maakt tussen 2 deco's waardoor de internet verbinding steeds aangeeft dat deze onderbroken is en daarna weer aan slaat. Dit ervaar ik als zeer irritant.
Is hier een oplossing voor, kant ik mijn mobiele telefoon bv. alleen instellen op verbinding met 1 en bezelfd deco.
Ik ben benieuwd naar jullie antwoord, alvast bedankt Dick.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Fast roaming moet je ook niet gebruiken. Zet dat maar eerst eens uit om te kijken of het dan beter gaat.
in de deco app bij advanced settings is een optie fast roaming. Misschien deze even uitzetten en kijken hoe dat gaat
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Fast roaming moet je ook niet gebruiken. Zet dat maar eerst eens uit om te kijken of het dan beter gaat.
in de deco app bij advanced settings is een optie fast roaming. Misschien deze even uitzetten en kijken hoe dat gaat
Mag ik vragen waarom de fastroaming niet te gebruiken. Ik heb net nieuwe deco M4 en ben een beetje aan het uitvogelen hoe en wat. Vandaar dat ik op deze topic kwam.
Met vriendelijke groet Johan
Hallo @Johanrrsm ,
Normaal moet u fast roaming gewoon aan laten staan, maar als dat een probleem oplevert ( omdat een ander apparaat daar een probleem mee heeft ), dan kan u dat natuurlijk uitzetten.
Blijkbaar zit/zat TS exact tussen 2 Deco's waardoor het genoemde probleem ontstond.
Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.
Ja helemaal duidelijk. Bedankt voor de uitleg. 👍🏻
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.