1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
dickkramer1972

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Roaming tussen Deco M4 uitzetten

Hallo, ik heb sinds kort een Deco M4 systeem in huis (3 stuks). 

Snelle roaming staat ingeschakeld.

Mijn probleem is dat mijn Samsung S20 telefoon (als ik op mijn slaapkamer ben) steeds de switch maakt tussen 2 deco's waardoor de internet verbinding steeds aangeeft dat deze onderbroken is en daarna weer aan slaat. Dit ervaar ik als zeer irritant.

Is hier een oplossing voor, kant ik mijn mobiele telefoon bv. alleen instellen op verbinding met 1 en bezelfd deco.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord, alvast bedankt Dick.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
S4R

Level 16
  • 2059Posts
  • 72Oplossingen
  • 1295Likes

Fast roaming moet je ook niet gebruiken. Zet dat maar eerst eens uit om te kijken of het dan beter gaat.

Bekijk in context

JeroenWinkel

Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

@dickkramer1972 

in de deco app bij advanced settings is een optie fast roaming. Misschien deze even uitzetten en kijken hoe dat gaat

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
S4R

Level 16
  • 2059Posts
  • 72Oplossingen
  • 1295Likes

Fast roaming moet je ook niet gebruiken. Zet dat maar eerst eens uit om te kijken of het dan beter gaat.

JeroenWinkel

Level 9
  • 420Posts
  • 5Oplossingen
  • 65Likes

@dickkramer1972 

in de deco app bij advanced settings is een optie fast roaming. Misschien deze even uitzetten en kijken hoe dat gaat

Johanrrsm

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Mag ik vragen waarom de fastroaming niet te gebruiken. Ik heb net nieuwe deco M4 en ben een beetje aan het uitvogelen hoe en wat. Vandaar dat ik op deze topic kwam. 

Met vriendelijke groet Johan

Pasi

Level 19
  • 10623Posts
  • 508Oplossingen
  • 5875Likes

Hallo @Johanrrsm ,

Normaal moet u fast roaming gewoon aan laten staan, maar als dat een probleem oplevert ( omdat een ander apparaat daar een probleem mee heeft ), dan kan u dat natuurlijk uitzetten.

Blijkbaar zit/zat TS exact tussen 2 Deco's waardoor het genoemde probleem ontstond.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

Johanrrsm

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ja helemaal duidelijk. Bedankt voor de uitleg. 👍🏻