Test_kees

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ring video deurbel

Kan het zijn dat de modem iets blokkeert waardoor mijn Ring video deurbel niet werkt als er gebeld wordt?(via de cloud)
In huis is het wifi signaal ruim voldoende, dus ook op de Ring.
Alles gereset, zowel modem als Ring.
Soms werkt het wel en dan weer niet.
De deurbel zelf hoor je wel bij het indrukken en ook de aangesloten gong in de gang.
34 Reacties 34
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik heb geen ervaring met dit apparaat, maar sommige domotica-toepassingen hebben, dat heb ik gelezen, moeite met het onderscheid maken in 2.4 en 5 GHz netwerken. Hebben die bij u dezelfde naam? Wijzig dat dan en verbindt met het 2.4 GHz netwerk.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi Test_kees
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Mijn advies, zet je doorbel aan een UTP kabel en niet via Wifi.
Dat is zo slecht en zo lastig werken. Heb inmiddels 5 van dit soort dingen aangesloten (dan wel geen Ring doorbel, maar anderen) en heb ze allemaal met UTP moeten aansluiten. Vooral in deze tijd met alle apparaten die allemaal op Wifi willen zoeken naar een contact, dat is gewoon prut.

Dus, aansluiten met een kabel, dat is het beste!
Test het eerst maar eens binnen in huis, als er een kabel aangesloten kan worden.
e.l.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrees dat Ring niet aan een UTP kabel kan.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Test_kees, welkom op de Community! We denken hier graag met je mee. Ben je al een stap verder gekomen met de deurbel?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Test_kees wrote:
Kan het zijn dat de modem iets blokkeert waardoor mijn Ring video deurbel niet werkt als er gebeld wordt?(via de cloud)
In huis is het wifi signaal ruim voldoende, dus ook op de Ring.
Alles gereset, zowel modem als Ring.