Test_kees

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ring video deurbel

Kan het zijn dat de modem iets blokkeert waardoor mijn Ring video deurbel niet werkt als er gebeld wordt?(via de cloud)
In huis is het wifi signaal ruim voldoende, dus ook op de Ring.
Alles gereset, zowel modem als Ring.
Soms werkt het wel en dan weer niet.
De deurbel zelf hoor je wel bij het indrukken en ook de aangesloten gong in de gang.
34 Reacties 34
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Ik heb geen ervaring met dit apparaat, maar sommige domotica-toepassingen hebben, dat heb ik gelezen, moeite met het onderscheid maken in 2.4 en 5 GHz netwerken. Hebben die bij u dezelfde naam? Wijzig dat dan en verbindt met het 2.4 GHz netwerk.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Hoi Test_kees
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Mijn advies, zet je doorbel aan een UTP kabel en niet via Wifi.
Dat is zo slecht en zo lastig werken. Heb inmiddels 5 van dit soort dingen aangesloten (dan wel geen Ring doorbel, maar anderen) en heb ze allemaal met UTP moeten aansluiten. Vooral in deze tijd met alle apparaten die allemaal op Wifi willen zoeken naar een contact, dat is gewoon prut.

Dus, aansluiten met een kabel, dat is het beste!
Test het eerst maar eens binnen in huis, als er een kabel aangesloten kan worden.
e.l.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vrees dat Ring niet aan een UTP kabel kan.
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Hi Test_kees, welkom op de Community! We denken hier graag met je mee. Ben je al een stap verder gekomen met de deurbel?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Test_kees wrote:
Kan het zijn dat de modem iets blokkeert waardoor mijn Ring video deurbel niet werkt als er gebeld wordt?(via de cloud)
In huis is het wifi signaal ruim voldoende, dus ook op de Ring.
Alles gereset, zowel modem als Ring.
Soms werkt het wel en dan weer niet.
De deurbel zelf hoor je wel bij het indrukken en ook de aangesloten gong in de gang.


Mijn zoon heeft ook zo een bel en daar is geconstateerd dat het noodzakelijk is dat de wifi zender erg dicht bij de bel moet zijn/hangen om goed te werken , om goede video beelden te kunnen opslaan.

Is dat wat je bedoelt ?
F.L.A.G.Network

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ervaring leert... Zet je Ziggo modem in dmz (veiligheidsrisico dus enkel verbinden met je eigen router) ..hang er een eigen goed te managen router achter (draytek oid) .. zet je eigen netwerk op en meestal verdwijnen de issues al sneeuw voor de zon.

Bijkomend voordeel.. bij gebruik van bijvoorbeeld een 4g modem/router, is dat je ook gewoon connectivity hebt als je Ziggo verbinding wegvalt.
F.L.A.G.Network

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ps... de Ring , heeft inderdaad geen Lan aansluiting...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
F.L.A.G.Networks wrote:
Ps... de Ring , heeft inderdaad geen Lan aansluiting...

Dat is wel jammer!
Zijn er genoeg die het wel hebben en toch werkt dat stukken beter.
(mijn ervaring dan)
F.L.A.G.Network

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
EnergieBoy wrote:

F.L.A.G.Networks wrote:
Ps... de Ring , heeft inderdaad geen Lan aansluiting...
Dat is wel jammer!
Zijn er genoeg die het wel hebben en toch werkt dat stukken beter.
(mijn ervaring dan)

Ben het zeker met je eens, dat een kabeltje de voorkeur heeft 😉 Mocht je een alternatief tegen komen , wat zo fijn met Alexa compatible is EN goed te integreren in Domoticz, houd ik mij aanbevolen!!

Greetzz Reinier
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
Heb een heel goed alternatief: https://www.doorbird.com
https://www.doorbird.com/buy

DoorBird IP video door station D101S, Polycarbonate housing, Strato-Silver Edition

Een geweldig ding en werkt als een trein! Beetje prijzig maar dan heb je ook wel wat. Je kan deze op verschillende manieren aansluiten en echt TOP. Ik heb er bij meer mensen deze aangesloten en die zijn er zeer tevreden over. Overigens geen garantie voor iemand anders die hem koopt! Dit zeg ik omdat ik niet wil dat als iemand hem koopt er straks niet blij mee is, dan heb ik het gedaan 🙂

Maar de mensen die hem hebben, die zijn er blij mee!
Of zie Alexa en Domoticz aan kan, geen idee. Zou je even op hun site moeten lezen.
F.L.A.G.Network

Level 1
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ah ..ja ik ben het absoluut met je eens ! De doorbird is zeker sjiek ! Maar dan hebben we het over een totaal andere prijsklasse... dit is vergelijkbaar met de Dahua's en instap 2n ip intercom systemen van nu.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1872Likes
F.L.A.G.Networks wrote:
Ah ..ja ik ben het absoluut met je eens ! De doorbird is zeker sjiek ! Maar dan hebben we het over een totaal andere prijsklasse... dit is vergelijkbaar met de Dahua's en instap 2n ip intercom systemen van nu.

Haha... ja, je vroeg of ik iets anders wist 🙂
Als ik nog een andere doorbel tegen kom met een netwerk aansluiting, ik laat het je direct weten. Heb je zelf iets gevonden, laat je het dan ook weten 😛
xxerik99

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Beste - ik heb hier ook een probleem met een ring video pro. Na installatie (goed wifi signaal) werkte de Ring perfect. Na een paar dagen ineens geen connectie meer met internet. Ook na herhaald proberen niets meer. Terwijl ik wel de ring zie binnenkomen op mijn netwerk (ip adres/ping). De Ring is inmiddels vervangen en de nieuwe Ring Pro werkte ook prima. Er zit 3 meter tussen WIFI en de Ring. Na 1,5 dag werken stopte Ring ineens. Het lijkt net of er iets geblokkeerd wordt.
Op het ziggo modem alle beveiliging als test even uitgezet, DMZ geprobeerd (naar mijn synology die ook dient als DHCP) omgeleid, etc.
Iemand een oplossing cq dezelfde issues gehad ?
En ja - ook de Ring rechtstreeks op Ziggo modem geprobeerd, op een Draytek en op een Apple modem.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Heb je 2 banden van je wifi al een geprobeerd elk een eigen naam te geven?

Zie de eerste reactie

"Ik heb geen ervaring met dit apparaat, maar sommige domotica-toepassingen hebben, dat heb ik gelezen, moeite met het onderscheid maken in 2.4 en 5 GHz netwerken. Hebben die bij u dezelfde naam? Wijzig dat dan en verbindt met het 2.4 GHz netwerk. "
xxerik99

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi Steef - ik heb mijn 5 ghz uitgezet om uit te proberen - maar ook dat werkte niet
xxerik99

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
All - ik heb het euvel gevonden.

  • Geen probleem met 2,4 of 5 Ghz
  • Geen blokkade door Ziggo
  • WEL een blokkade door firewall van mijn synology - die ook als DHCP server draaide. De blokkade komt niet direct - maar na een aantal contactmomenten waarna de device wel wordt toegelaten op de IP range - maar elk contact tussen de Ring device en de Ring services wordt geblokkeerd en daardoor stopt de config / stopt de Ring service

Ik hoop dat iemand met dezelfde problemen hier iets aan heeft.
Ik ben nu back to basic... DHCP server van m’n Ziggo modem en poortconfigs erop geladen.
Randt

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Hier zelfde probleem bij mijn schoonouders. Hebben een Ziggo connectbox die 2.4 en 5 GHz netwerk uitzend. Beiden netwerken heten anders.

De ring hang aan de voordeur en de connectbox staat er iets van 2 meter vanaf. Volgens de ring app is er een rss van 39 dus behoorlijk goed.

Toch hapert de bel af en toe en soms verbind ie helemaal niet als je erop drukt.
Begin te denken dat die ring bel gewoon helemaal niet zo geweldig is.

Kan lastig de connectbox tegen de binnenkant van de voordeur tapen.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ha Randt
Begin te denken dat die ring bel gewoon helemaal niet zo geweldig is.

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
Google maar eens wat. Vaag, vaag , vaag.

Beter is altijd: koop een bel die ook met een UTP-kabel aan te sluiten is.
Dan heb je een solide optie om op terug te kunnen vallen, als Wireless teveel gezeik geeft.

Wireless is aardig en noodzakelijk voor Phones en Tablets. Gebruik het bij voorkeur verder nergens anders voor.
Handig enkele UTP-kabels aanleggen is echt een eitje tov het gezeur dat je met Wireless kunt krijgen.
Een UTP-sternetwerk is het mooiste, maar niet strikt nodig. Dus: desgewenst via Switches per verdieping/ander aansluitpunt. Troubleshooting is dan iets lastiger, maar te doen.
Gr Han
Randt

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes
Ja indd maar om bij mijn schoonouders nu allerlei kabels te gaan trekken vind ik ook weer zo wat. Is toch raar dat in de tegenwoordige tijd ring het niet voor elkaar krijgt om fatsoendelijk met wifi te werken...

Uitgelicht topic