Vraag
Reacties
steeg052
Level 6

Ring deurbel verliest regelmatig de verbinding. Hoe los ik dit op?

Goedendag,

Ik heb een Ringdeurbel (tweede generatie) . een 3 TP_LInk Deco M4

Ik heb Internet Elite van Ziggo (Sagemcom modem) 

Wifi is bij de modem uitgeschakeld 

Draadloos apparaten zijn verbonden aan de TP_LInk Deco M4

Mijn Ring deurbel blijft niet continu werken zoals het hoort

Hij verlies telkens de verbinding

Hij uren goed werken en dan vervolgens de verbinding ver

Hij geeft aan dat het geen verbinding gemaakt kan worden en dat ik de wifi verbinding moet controleren 

Op verschillende draadloos apparaten (onder andere smartphone en Iphone ) krijgen we de melding dat we eventjes niet verbonden zijn met wifi 

Verbinding valt weg en komt snel terug , ook tijdens het verplaatsen van de telefoon 

Op mijn Deco app zie ik dat de snelle roaming blijft niet altijd ingeschakeld (hij schakelt zichzelf uit ) 

Wanneer een Netwerkoptimalisatie gemaakt worden geeft de Deco app aan : 

"Sommige frequentiebanden in het huidige netwerk hebben veel last van kanaalinterferentie . Aanbevolen om ze te optimaliseren "Optimaliseren gebeurt vervolgens wel , kort daarna voorkomt de probleem alweer 

Is een conflict tussen de deco en de Ring deurbel ? 

Hoe zorg ik dat mijn ring deurbel weer goed werkt en dat ik dus een stabiel wifi hebt ?

Alvast bedankt voor het helpen 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
193 Reacties 193
steeg052
Level 6
Topicstarter

@Cool1946 

met een RSSi werkt het apparaat niet zoals het moet 

het is erg traag en geeft geen melding bij bewegingen 

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

Kan iemand mij uitleggen waarom ik de deurbel niet meer op de DECOS kan verbinden 

maar alleen via de CHIME Pro 

Ik heb geprobeerd om de modem opnieuw aan te starten 

de Chime Pro te verwijderen  uit te stopcontact en in de app van de Ring

maar alsnog wilt het niet verbonden zijn maar onze netwerk 

ik heb geprobeerd op een gastnetwerk te laten verbinden 

idem 

het gaat tot 95 % en stopt het 

vreemd ...

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

Verbinding met Chime pro is al verbroken 

alweer ......

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo allemaal,

Het is me gelukt om de deurbel weer op de netwerk te laten  verbinden 

DE RSSI is verbeterde nu 36

Hij geeft een melding van bewegingen nu wel 

alleen wanneer ik op de video druk kan ik de video niet afspelen (het geeft de melding: Voordeur kan de verbinding tijdens deze gebeurtenis verloren hebben, dus deze video is niet vastgesteld ) 

Wanneer ik de deurbel naar binnen brengen alles werkt naar behoren 

wanneer ik het buiten ophangen  niet 

Waarom houdt de deurbel de verbinding niet aan ? 

Ik heb op Google gekeken en merk ik dat andere mensen dat probleem hebben gehad 

ze hebben over kanalen verandering 

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

@Dave 

Ik heb het aan Ziggo doorgegeven 

Dit is hun antwoord "DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) heft niets te maken met de 2,4 ghz en de 5ghz wifi frequenties maar de verdeling van IP-adressen. Ik zou hier niet aan zitten."

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

van Protocollen heb ik weinig verstand, daar is mede lid @tobiastheebe  beter in, maar ik denk niet dat hij hier ook verder komt.

Ik zeg er zit iets niet goed in het modem of inlog of iets met de Deco's.

Iets triggert er wat niet klopt, en ik heb zelf deco's x60 uit stopcontact omdat ik nu op de Smart Wifi zit van Ziggo maar ik kan altijd naar Wifi Mesh.

Misschien lukt het Tobias, dat er iets niet klopt ben ik zelf van overtuigd, is omdat u niet in mijn buurt woont, anders had ik dit met alle plezier met u meegeholpen. Vind de klant is nu de klos.

Los van de deurbel, is de Wifi en internet wel stabiel.

puppie
Level 17

@steeg052  dit heb jij natuurlijk allemaal al gedaan. https://ring.com/nl/nl/support/articles/uii72/improving-your-internet-connection-and-reconnecting-of...

Woon je in de buurt van Enschede? 
Zelf heb ik ook een ring en ook via wifi aangesloten maar werkt bij mij als een speer.
Ik denk graag mee, ook op locatie als het in de buurt is.

steeg052
Level 6
Topicstarter

@Dave 

Bedankt voor je reactie !!! 

• wat betreft de modem hen in het begin gevraag voor een andere modem . Ziggo heeft geweigerd omdat er niets mis met de modem volgens hem 
  • Nu over de deco ik heb een andere set (TP-Link Deco X10 - Mesh WiFi - WiFi 6 - 1500 Mbps ) . Het zou normal gesproken meer krachtig en sneller moeten zijn . Ik heb nu de DECO (waar de deurbel geconnecteerd is ) rechtstreeks aan de modem aangesloten) Kijken of de verbinding meer stabiel is 
  • over inlogen (wat bedoel je ? )
  • De deurbel is inderdaad degene die het meest last van heb , maar de iphone van mijn dochter valt ook vaak uit , de tablet af en toe en mijn smartphone ( in dezelfde tijd wanneer de deurbel storing heeft) > Maar in vergelijk met de deurbel de andere eerder genoemde apparaten hebben snel weer wifi (deurbel niet )  

Jammer dat u niet in de buurt woont inderdaad . Maar nogmaals bedankt voor het meedenken!!! Is er wel iemand die dichtbij ons woont en kan ons helpen ? Alvast bedankt 

steeg052
Level 6
Topicstarter

@ puppie

Wat aardig van u .... maar ik woon niet in de buurt van Enschede helaas....

Ik woon dichtbij Dordrecht ....

0 Kudos
Marco paan
Level 3

Er zijn nu zo veel tips en mogelijke oplossingen gegeven dat het praktisch onmogelijk is dat het probleem niet opgelost wordt. Waarom ga je niet uit van een defect product en vervangt het tegen iets dat wel out-of-the-box werkt?

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

@Marco paan 

Heeft u het tegen mij of tegen Ziggo ???

• Deco set is kort geleden vervangen 
  • Deurbel is al drie keer vervangen 
  • modem ( Ziggo weigert het te vervangen 

Wat moet volgens u nog vervangen wordt als defect product???

Ik lees het graag

Bij voorbaat dank

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Met inloggen bedoel ik via modem http://192:168.178.1

maar dat zal het niet zijn, is echt iets wat de Deco en internet triggert, en niet stabiel is. Uw buren hebben die wel stabiel internet.

steeg052
Level 6
Topicstarter

@Community Moderators

Goedemorgen, ik heb inmiddels twee dagen geleden een vraagje gesteld via pb , ik zou heel graag een antwoord van jullie hebben aub

Bij voorbaat dank

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

@Dave 

Wat je eigenlijk bedoelde is dat mijn buren wel continu stabiel wifi en ik niet 

dat betekent dat meeste apparaten die daar gevoelig voor zijn verliezen het signaal ?

Tenminste dat is wat ik daarover denk 

Maar de situatie zou toch anders moet zijn nu met de nieuwe deco set ?

Ze zijn een stuk sneller en krachtiger dan De Deco M4

dus dan zou ik dat probleem normaal gesproken niet meer zou krijgen 

ik wil zo graag uitvinden wat triggert .......

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@steeg052 

Toen de monteur is geweest voor maken van die kabel, heeft hij in huis niks vervangen dus de AOP en zo.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @steeg052 - zuur dat dit probleem nog steeds bij je speelt ondanks de verscheidene acties die tot op heden al zijn uitgevoerd. Je gaf zelf aan dat het mogelijk aan de hoofdaansluiting ligt welke bij je buren zit, juist?
Je gaf namelijk ook aan dat je geen problemen ervaart wanneer je buren niet thuis zijn.

Omdat er nogal wat gezegd is in dit topic heb ik toch nog even wat vragen om het één en ander helder te krijgen.

1. Ervaar je nu nog enkel problemen met de Ring deurbel?

2. Werken alle andere apparaten wel goed op je netwerk, zowel bekabeld als draadloos?

Ik begrijp ook dat de DECO set al eens vervangen is geweest en de deurbel zelf ook.

Ik wacht je reactie even af zodat we hierna verdere vervolg stappen kunnen bepalen.

steeg052
Level 6
Topicstarter

@Welmoed 

Goedemiddag ,

antwoorden op uw vragen : 

" Je gaf zelf aan dat het mogelijk aan de hoofdaansluiting ligt welke bij je buren zit, juist?
Je gaf namelijk ook aan dat je geen problemen ervaart wanneer je buren niet thuis zijn."

Dat klopt helemaal . wanneer mijn buren er niet zijn . Heb ik geen storing  met de deurbel maar ook niet met andere draadloze apparaten

"Ervaar je nu nog enkel problemen met de Ring deurbel?"

Nee . De deurbel is de apparaat die het meest last van heb (op lange termijn) maar ook andere apparaten zoals tablet en iPhone hebben er ook last van . of traagheid met whatsapp bericht of met mail 

Ik begrijp ook dat de DECO set al eens vervangen is geweest en de deurbel zelf ook.

Dat klopt . we hebben nu TP-Link Deco X10 - Mesh WiFi - WiFi 6 

wat betreft de deurbel zijn we nu aan onze vijfde apparaten !! 

NB: wat betreft de storing de deurbel zien we altijd een bepaalde patroon voor dat het helemaal fout gaat 

de apparaat stuurt minder meldingen (ivm beweging) . er zijn kleine storingen maar het herstelt zich weer na een minuut of twee, uiteindelijk heeft de apparaat de signaal verloor en krijg ik hem niet meer aan de praat. soms houd het de verbinding aan een minuut en dan verliest het 

in de hoop u voldoende te hebben geinformeerd

Met vriendelijke groeten 

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

@Welmoed 

als aanvulling 

wanneer een groot storing is zoals nu 

wanneer ik naast de apparaat ga heb ik verbinding 

wanneer ik weer naar binnen ga 

verliest de deurbel de verbinding

Ik heb enkele dagen gedaan iets geprobeerd

ik had de deurbel laten verbinden aan de gastnetwerk 

het had enkele korte storingen per dag maar het kwam snel terug 

dit heeft iets meer dan 24 uur geduurd 

nu heb ik weer een groot storing 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor alle informatie en de aanvulling @steeg052 Wat vervelend dat ondanks alle stappen en aanpassingen die je al gedaan hebt, dit toch steeds weer terug komt bij met name de deurbel. 

Nu zie ik dat je naast dit topic hier ook contact hebt met mijn collega's n.a.v. een klacht die je hebt ingediend. Het lijkt mij op dit moment verstandiger de afhandeling via die weg te laten lopen. Anders gaan zaken mogelijk door elkaar lopen en doorgaans ben je dan niet sneller bij een oplossing. Natuurlijk is het prima om hier zo nu en dan een update te plaatsen vanuit het contact dat je met hen hebt. 

steeg052
Level 6
Topicstarter

@Rikst 

Goedemorgen, 

Bedankt voor uw bericht. Dat klopt de zaak over mijn klacht loopt nog . Het is nog niet afgesloten. Maar ondanks dat uw collega van de klachten afdeling probeert me te helpen heeft hij tot nu toe geen oplossing kunnen vinden. De metingen op afstand zijn goed. Maar ik ervaar nog storing. Ik ben juist bij Ziggo community actief niet alleen om een update te geven maar op zoek naar een oplossing naar mijn probleem .