Goedendag,
Ik heb een Ringdeurbel (tweede generatie) . een 3 TP_LInk Deco M4
Ik heb Internet Elite van Ziggo (Sagemcom modem)
Wifi is bij de modem uitgeschakeld
Draadloos apparaten zijn verbonden aan de TP_LInk Deco M4
Mijn Ring deurbel blijft niet continu werken zoals het hoort
Hij verlies telkens de verbinding
Hij uren goed werken en dan vervolgens de verbinding ver
Hij geeft aan dat het geen verbinding gemaakt kan worden en dat ik de wifi verbinding moet controleren
Op verschillende draadloos apparaten (onder andere smartphone en Iphone ) krijgen we de melding dat we eventjes niet verbonden zijn met wifi
Verbinding valt weg en komt snel terug , ook tijdens het verplaatsen van de telefoon
Op mijn Deco app zie ik dat de snelle roaming blijft niet altijd ingeschakeld (hij schakelt zichzelf uit )
Wanneer een Netwerkoptimalisatie gemaakt worden geeft de Deco app aan :
"Sommige frequentiebanden in het huidige netwerk hebben veel last van kanaalinterferentie . Aanbevolen om ze te optimaliseren "Optimaliseren gebeurt vervolgens wel , kort daarna voorkomt de probleem alweer
Is een conflict tussen de deco en de Ring deurbel ?
Hoe zorg ik dat mijn ring deurbel weer goed werkt en dat ik dus een stabiel wifi hebt ?
Alvast bedankt voor het helpen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
D3.1 Downstream kanalen
Kanaalnummer Locked Status RxMER Data (dB) PLC Power (dBmV) Correcteds (Active Profile) Uncorrectables (Active Profile)
33 | Goed (Locked) | 0 | -1.3 | 1502834869 | 0 |
Je bent niet de enige waarbij de deurbel uitvalt en niet meer online komt, ik had het donderdag met de Eufy. Wat ik heb gedaan. is mijn Wifi 6 pod uitgezet, maar dit maakte niet uit. Dus heb ik alles uit gezet inclusief modem, ik heb me deurbel en Chimer een reset gegeven maar in het account van Eufy ook een nieuwe locatie toegevoegd, en wat denk je, nadat ik alles weer aan had, werkte het weer.
Begin even bij het begin en start opnieuw, ja zenuw werkje ik weet het.
Laat 1 deco bij je modem aan en zet andere even uit.
Zet dan je Deco en je modem even uit en start deze na een minuut weer op, herstart als het lukt ook je Ring daar moet een app voor zijn.
Als dit gelukt is, duik dan even in de Deco App en schrijf je IP van de Ring op en het Mac adres.
Dan is het belangrijk te weten in je modem hoe je Firewall staat ingesteld in het Sagemcom modem
door naar http://192.168.178.1 of http://192.168.192.1
Vervolgens naar tabblad Geavanceerde instellingen
Dan zie je optie Beveiliging.
Als dit klaar is, dan is het even handig te weten hoe staat je DHCPv6 ingesteld als deze aanwezig is, dat kan je zien door te gaan onder tab beveiliging staat ook DHCP, staat deze op Stateles, zet hem dan naar Statefull en sla het op, let op dat je hiervoor wel je modem herstart, en probeer dan nog eens de connectie te maken met je Ring en de eerste Deco in de buurt. Als dat werkt kan je alle Deco's weer aanzetten.
Het zou juist moeten werken met de Deco's omdat dit software eigen is, en regelmatig update heeft en doorvoert, misschien kan het ook nog zijn dat als je Ring offline schiet, dat ie een Upgrade of Bugfix doet, dat doet mijn Eufy ook.
Ik hoop dat je hier iets mee kan, zelf heb ik ook de Deco's M4 maar ook de x60, maar ik gebruik de wifi6 Pod van Ziggo met me Sagemcom modem.
Bedankt Dave
ik zal het proberen
Ik heb de Deco M4
De x60 , wifi6 Pod van Ziggo ken ik niet
Wifi 6 Pod krijg je bij de Mini en de Deco M4 heb ik via me werk gekocht, en de Deco x60 via Ziggo in Bruikleen, omdat soms ook apparaten uitvallen of telefoons spontaan niet meer te bereiken zijn, dan kan schakelen tussen Modem wifi uit en de Deco x60 aan. Deze is Wifi 6 ondersteunend.
Hoop dat het lukt de stappen anders lees ik dit vanavond later wel even terug, er is hulp genoeg in dit topic 😉
Hallo Dave ,
Bedankt voor het meedenken dat waardeer ik ...
"Je bent niet de enige waarbij de deurbel uitvalt en niet meer online komt
Bij ons is het niet zo dat de deurbel uitvalt en niet meer online komt
Hij kan uren goed werken en dan uit het niets minder meldingen sturen en dan uiteindelijk verliest de deurbel de verbinding
Op het moment dat de verbinding verloren is ga ik dichtbij de apparaat maakt voor de apparaat bewegingen , hij werkt dus wel maar voor kort duur . dan verliest hij weer de verbinding
Maar ik sta open met alle mogelijkheden dus ga ik toch proberen wat je voorgesteld heb
Heb ik alleen deze vragen
".... in het account van Eufy ook een nieuwe locatie toegevoegd"
Wat bedoelde je bij nieuwe locatie toevoegen ??
"Als dit gelukt is, duik dan even in de Deco App en schrijf je IP van de Ring op en het Mac adres"
Waat in de deco app moet ik de IP van de Ring en het MAc adres opschrijven ?
Alvast bedankt !
De ip adres en Mac adres hoef je niet in je Deco’s maar in je modem.
Als je deurbel online is dan moet hij bij DHCP in de lijst staan, klik hem aan en dan onderaan zie je Reserveer IP adres en klik op opslaan. Herstart het modem dan zou het hopelijk werken.
mijn WD MyCloud staat vast op ip draaiend op de laatste 3 cijfers 192.168.178.248 deze staat al 5 jaar gereserveerd.
Goedemorgen @steeg052, ik heb toevallig onlangs ook last gehad van dit probleem.
Ondanks dat er een deco in de buurt staat, maakte de ring deurbel verbinding met mijn hoofddeco. De hoofddeco staat heel wat muren verder, dus dit was niet wenselijk. Ik heb dit opgelost door de ring deurbel naar de andere deco te 'dwingen'.
- Open de deco app
- Tik onder het kopje 'Online clients' op het netwerk waarmee de ring is verbonden
- Tik op de ring deurbel
- Onder 'Gewenste verbinding' selecteer je de deco die het dichtst bij de ring deurbel staat
Na deze actie blijft de ring deurbel vaak nog steeds op de verkeerde deco verbinden. De oplossing is door de ring deurbel te resetten.
@Marco schreef:... ik heb toevallig onlangs ook last gehad van dit probleem.
Ondanks dat er een deco in de buurt staat, maakte de ring deurbel verbinding met mijn hoofddeco. De hoofddeco staat heel wat muren verder, dus dit was niet wenselijk. Ik heb dit opgelost door de ring deurbel naar de andere deco te 'dwingen'.
...
Dat kan m.i. alleen maar met een Deco M4 vanaf een bepaalde hardware versie. De v1 ( die ik heb ) heeft b.v. die optie/mogelijkheid niet !
Overigens is het natuurlijk vreemd, dat het Deco systeem de betreffende verbinding via een slechtere/zwakkere ( heel wat muren verder ) Deco laat gaan. Normaal gesproken kiest het Deco systeem juist dát deco station met de best mogelijke verbinding. Is in de Deco app voor dát apparaat misschien de "Mesh technologie" uitgezet ?
Maar, de mogelijkheid om de verbinding via een bepaald station te forceren, is in dit geval inderdaad beter dan "Mesh.." weer aanzetten. Omdat de laatst, ook de kans om de verbinding automatisch over te schakelen naar een ander Deco station, weer mogelijk maakt.
Dank voor de update @Pasi. Hier was ik al een beetje bang voor.
@Marco dank je voor de uitleg, ik heb zowel de Deco M4 v2 versie en de xDeco60 dus hier zijn ze makkelijk over te zetten, als ik me modem wifi uitzet en ik keer mijn modem netwerk naar me Deco's werkt alles in 1 keer goed, maar inderdaad de Deco M4 wil wel eens er uit klappen, ik heb mijn Deco's wel bekabeld dan heb ik minder last van, nu zijn de Deco x60 standby alleen zijn deze niet zo zuinig in gebruik als de M4. Ik houd het even op de Smart Wifi van Ziggo.
Dank je voor delen hier van 😉
Hallo ,
Bij deze wil ik een update geven hoe met de verbinding is
Maar ten eerste wil ik mijn excuses aangeven omdat ik als mantelzorger niet zo snel ben met reageren op jullie antwoorden . Daarna wil ik iedereen bedanken die die moeite gedaan heeft om mee te denken en oplossingen geprobeerd te vinden Dat waardeer ik
Bovendien wachtte ik ook op een telefonische contact met de afdeling klachten van Ziggo
Ik heb wel jullie advies gevolgd
Ik weet niet of het daardoor komt maar er is verbetering gelukkig
Wel geeft de Ring een paar keer per dag een streamfout melding , dat hij uit zichzelf een opname beëindigt, of een onderhoud melding (een melding die ik tot nu toe nooit gehad heb)
Maar niet meer gelukkig dat de Ring verbinding verloren heeft voor een heel lange tijd
Maandag 24 is een stroomuitval gepland in onze wijk van 8 tot 4 .
ik ben bang dat ik daarna weer problemen krijgt met wifi
de afdeling klacht zegt zelf dat ik niet per se de modem of/en decos hoeft weer te initialiseren
Ten slot, wil ik benadrukken dat de Ring doorbel voor ons niet een gewoon gadget is . Maar wel een belangrijk hulpmiddel . Als mantelzorger voor mijn man ( die doof en ernstig ziek is ) en voor onze dochter (autisme) . Het is dus wel van belang dat de Ring continu blijven werken zodat als ik buiten ben tocht op de hoogte ben in verband met een bezorging of als iemand voor de deur staat
Samengevat : het is nog niet 100 procent oke maar ik ben gelukkig blij voor verbetering !
Nogmaals hartelijk dank aan jullie allemaal !
Ik herken dit ook en heb het opgelost maar ik weet niet of deze situatie voor jou ook geldt en dus werkt. Hier was de deurbel camera aangesloten op de standaard aanwezige voeding voor de oude deurbel die te weinig leverde voor een consistente verbinding, helemaal sinds het kouder werd. De oplossing voor mij was om de deurbel camera aan te sluiten op een hoogwaardigere (meegeleverde) voedingsadapter.
@Marco paan schreef:Ik herken dit ook en heb het opgelost maar ik weet niet of deze situatie voor jou ook geldt en dus werkt. Hier was de deurbel camera aangesloten op de standaard aanwezige voeding voor de oude deurbel die te weinig leverde voor een consistente verbinding, helemaal sinds het kouder werd. De oplossing voor mij was om de deurbel camera aan te sluiten op een hoogwaardigere (meegeleverde) voedingsadapter.
👍
Maar .... een beltrafo, is natuurlijk geen 'hoogwaardige' voeding en ook niet gemaakt om langdurig een bepaald vermogen te leveren. Namelijk alleen maar tijdens het duwen op de deurbel knop.
Juist, daarom geef ik het ook aan. Je wilt niet weten hoeveel mensen dit wel zo aangesloten hebben gekregen, ik heb het alleen maar opgelost...
@Marco, ik heb in de deco app heles niet deze mogelijkheid
maar de ring is gelukkig altijd geconnecteerd met meeste dichtbij zijnde deco
@Marco paan bedankt voor uw reactie maar we hebben de deurbel al lang aan een stekkeradapter voor deurbellen aangesloten
Mantelzorger gaat altijd voor de community dat is belangrijkrste. Daar hoef je geen sorry voor te zeggen 😉
Graag gedaan voor het helpen en blij dat het werkt. Ook heb je af en toe nog even, dit kan nog server upgrade zijn of kijken of ie het nog goed doet, mijn bel geeft bugs of fixes.
maar blij dat het weer werkt, bedankt voor de info dat stellen we op prijs 😊
Hallo Dave,
bedankt voor je bericht
maar ik denk dat ik te snel gejuicht heb
deze weekend heb ik telkens berichten gekregen dat de verbinding verloren was ( deurbel -tablet ) en dat smartphones niet met internet verbonden waren
morgen na de geplande stroomuitval ga ik weer alles initialiseren
pff .......
Duim mee ik vind het heel raar lijkt me toch misschien iets van ruis misschien kan @Marco je erbij helpen om te kijken of modem en de aansluiting goed zit.
zou je foto van je Ziggo aansluiting kunnen plaatsen, misschien is deze verouderd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.