Vraag
Reacties
steeg052
Level 6

Ring deurbel verliest regelmatig de verbinding. Hoe los ik dit op?

Goedendag,

Ik heb een Ringdeurbel (tweede generatie) . een 3 TP_LInk Deco M4

Ik heb Internet Elite van Ziggo (Sagemcom modem) 

Wifi is bij de modem uitgeschakeld 

Draadloos apparaten zijn verbonden aan de TP_LInk Deco M4

Mijn Ring deurbel blijft niet continu werken zoals het hoort

Hij verlies telkens de verbinding

Hij uren goed werken en dan vervolgens de verbinding ver

Hij geeft aan dat het geen verbinding gemaakt kan worden en dat ik de wifi verbinding moet controleren 

Op verschillende draadloos apparaten (onder andere smartphone en Iphone ) krijgen we de melding dat we eventjes niet verbonden zijn met wifi 

Verbinding valt weg en komt snel terug , ook tijdens het verplaatsen van de telefoon 

Op mijn Deco app zie ik dat de snelle roaming blijft niet altijd ingeschakeld (hij schakelt zichzelf uit ) 

Wanneer een Netwerkoptimalisatie gemaakt worden geeft de Deco app aan : 

"Sommige frequentiebanden in het huidige netwerk hebben veel last van kanaalinterferentie . Aanbevolen om ze te optimaliseren "Optimaliseren gebeurt vervolgens wel , kort daarna voorkomt de probleem alweer 

Is een conflict tussen de deco en de Ring deurbel ? 

Hoe zorg ik dat mijn ring deurbel weer goed werkt en dat ik dus een stabiel wifi hebt ?

Alvast bedankt voor het helpen 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
193 Reacties 193
Pasi
Level 19

@steeg052  schreef:

...

Misschien eens een pinger aanzetten, die tegelijkertijd het IP nummer van de camera pingt, het IP nummer van de Ziggo router/Modem ( gateway ) pingt en b.v. cloudflair ( 1.1.1.1. ) pingt.

 

Alvast bedankt 

 


 

U zou b.v. Multiping kunnen downloaden, deze starten en dan linksboven ( zie 1 en 2 )  de Ipnummers invoeren.

 

MultiPing.png



Ps1. Misschien hebben anderen ( zoals @tobiastheebe ) een betere pinger tool. Dus roept u maar .....

Ps2. Ziggo heeft in onze wijk een storing, vandaar al die rode stukken. Gelukkig heb ik ook ( als test glasvezel van Odido ) en die werkt natuurlijk wel !

 


Edit : Bedankt @tobiastheebe 👍 die zocht ik eigenlijk, maar kon ff niet op de naam komen en .... ja dan is Google ff niet je vriend. Want in die lijst met 'honderden' zeer handige ( ? ) tools, vindt je natuurlijk nooit meer de juiste.


Ping Tracer download.

 

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ping Tracer is ook een optie, volledig gratis (freeware) en slechts ~200 kB groot.

steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo tobiasheebe ,

Ik heb een account gedaan bij PIng , hoe moet het verder 

alvast bedankt

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo Pasi,

 

Is Multiping gratis ?

Is Ping Tracer beter dan Multiping ? 

Alvast bedankt

0 Kudos
Pasi
Level 19

@steeg052  schreef:

Hallo Pasi,

 

Is Multiping gratis ?

Is Ping Tracer beter dan Multiping ? 

Alvast bedankt



MultiPing kan u 30 dagen gratis gebruiken, maar zolang is natuurlijk niet de bedoeling 😉 ! PingTracer is gratis.

Met MultiPing kan ( zoals de naam al zegt ) men meerdere IP nummers tegelijkertijd pingen, waardoor een beter overzicht te krijgen is of er netwerk technisch in de IP wereld wat fout gaat of dat het alleen dat ene IP nummer is.

PingTracer is eigenlijk een TraceRT ( = TraceRoute ) pinger, welke van iedere hop ( 'tussenstation' ) in die ene IP verbinding, weergeeft wat daar de vertraging/status van is.

Beide tools hebben hun voor- en nadelen.

Het voordeel van MulitPing is, dat men naast de te testen IP verbinding, ook andere IP nummers kan testen. Waardoor een 'breder' overzicht krijgt van de IP 'wereld'. Het nadeel is duidelijk, als men na 30 dagen de tool nog wil gebruiken, dan zal men voor deze tool moeten betalen.

Het voordeel van PingTracer is, dat men van die ene IP verbinding ook direct de hops in die verbinding test. Maar, als nadeel dat je niet kan zien of b.v. ook andere IP nummers problemen hebben of het alleen dát ene IP nummer is


U zou ook m.b.v. PingTracer kunnen doen wat MultiPing kan, door meerdere DOS/CMD boxen te starten en daar PingTracer in te starten en die dan naar andere IP nummers laten pingen.
Enig nadeel daarvan is dat u zelf het werk moet doen, als u de grafieken wil vergelijken. Bij MultiPing staan ze dan netjes onder elkaar en lopen ze qua tijd ook exact parallel.

Samengevat : MultiPing geeft u een IP breed overzicht, terwijl TracePinger dieper in gaat op 1 enkele IP verbinding.

Er zullen wel veel meer van die tooltjes zijn, maar als je ze niet zo vaak nodig hebt, dan gebruik je vaak de tools die je kent en al hebt. I.p.v. naar andere te zoeken, die best beter en slimmer en/of goedkoper kunnen zijn. Vandaar mijn vraag aan @tobiastheebe welke tool hij gebruikt ( iedere techneut heeft vaak zijn/haar eigen tools ) 😉.
Multiping ( en vele andere tools ) start ik altijd in een Sandboxie of in een virtuele machine, waardoor deze zo 'eeuwig' te gebruiken is.


0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Een account (bij GitHub) is niet nodig, je kunt Ping Tracer direct downloaden: Release PingTracer 1.19.1 · bp2008/pingtracer · GitHub. Overigens: zowel MultiPing als Ping Tracer zijn alleen voor Windows. Als je macOS gebruikt, dan is PingPlotter een optie.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

vreemd dat de hoofdaansluiting via de buren loopt,

jullie hebben geen eigen binnenkomende groene coax kabel ?

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo anoniemforum,

 

Bedankt dat voor uw reactie u probeert te helpen 

Dat is het juist 

we hebben niets in de meterkast 

vanuit buiten loopt het via de buren 

dat vond de laatste monteur van Ziggo ook bijzonder 

Toen we in dit huis kwamen wonen was de wifi niet optimaal maar te doen , daarna zijn de buren ernaast ook komen wonen 

Onbewust hebben ze iets gedaan tijdens de verbouwing van hun meterkast 

op dat moment kregen we geen internet

Het heeft lang geduurd voor dat Ziggo achter kwam dat er via hen loopt 

Een goed uitleg hebben we nooit gekregen 

IK heb wel meerde keer aangevraagd om een eigen aansluiting te krijgen( omdat ik het niet praktisch en veilig vindt )  , dat kon volgens Ziggo maar op mijn eigen kosten 

Ik weet niet meer wat ik moet doen 

Ik voel me wel in de steek gelaten door de twee partijen (zoveel Ziggo als Ring Support ) 

Ik wil gewoon dat mijn probleem opgelost is 

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

@steeg052 ik dacht even dat ik gek werd toen ik @anoniemforum vroeg waarom je geen eigen hoofdaansluiting hebt. Dat werd me duidelijk dat dit in je andere topic benoemde, zo 

Dat je je in de steek gelaten voelt is een vervelend gevoel, niet fijn en snap ik ook dat je hier graag een oplossing ziet, vooral gericht dan op de hoofdaansluiting. Ik zie dat er gisteren een melding voor mijn collega's van de afdeling Klachten. Met alle tips die je hier al hebt gehad voor deze instellingen, kunnen we vanuit de Ziggo Community weinig anders doen dan afwachten. Als het signaal op orde bevonden is door de laatste monteur, dan mag ik ook erop rekenen dat dit ook het geval is. Ik heb de melding aangevuld met links naar deze topics zodat mijn collega hier goed bij kan ondersteunen. 

steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo Jos,

Bedankt voor uw reactie .

Het gaat me niet alleen om de hoofdaansluiting of de Ring

Ik wil graag weten waarom mijn wifi ineens verzwakt en /of wegvalt  (ondanks een snelle internet abonnement en de DECO) 

Dat meerdere draadloze appraten op die manier niet efficiënt kunnen werken  

wat betreft de meting van de monteur is dat een moment opname . Het verklaart niet 100 procent dat de modem of de decos technische iets kunnen mankeren 

Ik werd door Ziggo zelf verwezen naar Ziggo Community in verband met de protocollen / poorten van Ring  omdat ik daarin geen hulp mee krijgen 

Ik neem dus aan , na uw reactie dat de leden van Ziggo Community mogen/ kunnen mij  niet helpen omdat ik een klacht ingediend heb ??? 

Ik lees graag van u,

Bij voorbaat dank 

 

steeg052
Level 6
Topicstarter

WIE kan me  helpen ?? 

De protocollen en poorten die door Ring-apparaten worden gebruikt

Ring-apparaten bieden geavanceerde functies voor je apparaten, zoals meldingen, videostreams en tweerichtingsspraak. Om deze functies goed te laten werken, hebben Ring-deurbellen, -camera's en basisstations van Ring Alarm een goede internetverbinding nodig.

In dit artikel vind je een beschrijving van de protocollen (digitale berichtindelingen en -regels) en poorten (virtuele deuropeningen via je router) die door een Ring-apparaat worden gebruikt, en aanbevelingen voor het geval zich een probleem voordoet.

Let op: als je deze aanbevelingen volgt, moet je de beveiligingsinstellingen voor je netwerk aanpassen. Zorg ervoor dat je begrijpt waarom wijzigingen nodig zijn voordat je wijzigingen doorvoert.

Poorten

Ring-apparaten maken gebruik van de internetverbinding voor het verzenden van audiovisuele gegevens en Alarm-meldingen (indien niet op mobiele back-up1), bieden connectiviteit met je mobiele apparaten en leveren software-updates. Ring-apparaten worden aangesloten via de volgende poorten:

  • HTTP (poort 80) (
    Let op
    : niet van toepassing op het basisstation van Ring Alarm)
  • HTTPS (poort 443)
  • DNS (poort 53)
  • NTP (poort 123)
  • TCP (port 8557) 

Dit zijn bekende poorten en het is onwaarschijnlijk dat je apparaat geen toegang heeft tot deze poorten.

Naast verbindingen via de bovenstaande poorten maakt je Ring-apparaat verschillende andere typen verbindingen.

  • Om communicatiepaden voor je mobiele apparaat te behouden, communiceert het Ring-apparaat met de Ring Socket Service (RSS) via TCP op poorten 9998 en 9999.
  • Livebeeldvideo
     wordt ingesteld via de socket-verbinding met onze servers op poorten 443/9002.
  • Audiovisuele gegevens worden via UDP verzonden naar poorten die tijdens WebRTC SDP zijn afgestemd. Deze poorten kunnen liggen tussen 16500 tot 65000.
  • In zeldzame gevallen kunnen we STUN-servers gebruiken voor het verzenden van media via TCP op poorten 443/19302.

Over het algemeen hebben Ring-apparaten en de Ring-app probleemloos toegang tot de vereiste poorten. Soms kan een firewall op de router (gateway) in je huis of bedrijf worden geconfigureerd om een of meer van deze poorten te blokkeren.

Het is ook mogelijk dat de internetprovider deze poorten blokkeert. In dergelijke gevallen kan het Ring-apparaat niet reageren op livebeeld-aanvragen van je mobiele apparaat. Je ontvangt mogelijk bewegingsmeldingen (of deurbelgebeurtenissen in het geval van de deurbel), maar zal merken dat je geen verbinding kunt maken met de video.

Problemen met de firewall oplossen

Als je vermoedt dat de gateway de vereiste poorten blokkeert, kun je de firewallconfiguratie wijzigen zodat de vermelde protocollen en poorten worden toegestaan, en/of je firewallinstellingen minder strikt maken.

Als het probleem zich niet voordoet bij de gateway, moet je mogelijk contact opnemen met je internetprovider om het probleem uit te leggen en de poorten uit de onderstaande tabel door te geven om te zien of ze kunnen helpen bij het deblokkeren van de poorten.

Poorten
Soort verkeer
Protocol
443/9002
SDP
TCP
9998/9999/6970
RSS
TCP
16500-65000
RTP
UDP
443/19302
RTP
TCP

Ring Alarm en wifibeveiliging

Ring Alarm ondersteunt WPA2 Personal met coderingstypen TKIP, AES, TKIP + AES. Ring Alarm biedt geen ondersteuning voor WPA2 Enterprise-codering.

alvast bedankt 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@steeg052  schreef:

...

Ik neem dus aan , na uw reactie dat de leden van Ziggo Community mogen/ kunnen mij  niet helpen omdat ik een klacht ingediend heb ??? 

...

 


Als u een klacht bij Ziggo hebt ingediend, dan stopt Ziggo 'alles' totdat de klachten afdeling de klacht heeft behandeld.

Natuurlijk heeft Ziggo niets te zeggen over het doen en laten van forum leden 😉. Zolang die zich netjes, sociaal en volgens de huisregels gedragen, dan moet Ziggo wel een hele goede redenen hebben om een forumlid te stoppen.

 

 

puppie
Level 17

@steeg052 wij als klanten mogen jou helpen hoor. Wij worden niet door ziggo betaald maar wij betalen aan ziggo net zoals jij doet.
Maar even terug naar de ring deurbel.
Zou je hier eens een plaatje willen plaatsen van de coax aansluiting, daar waar het modem is op aangesloten.
Eventuele splitters en of versterkers ook graag plaatsen.

En log eens in op het modem en laat hier de up en downs stream waarden eens zen evenals de netwerk historie.
In deze handleiding staat hoe je daar kunt komen https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-m...

steeg052
Level 6
Topicstarter

 

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

05880000043.85120QAM 641
15200000044.55120QAM 642
245200000445120QAM 643
33840000043.55120QAM 644
0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

ED3.0 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

0ATDMA0000
1ATDMA0000
2ATDMA0000
3ATDMA0000
0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie

2431.2537.52KQAM 64
0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

D3.1 Upstream kanalen

Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts

24OFDMA6259800000000
0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer

16100000005.640QAM 2565
25780000005.840QAM 2561
35860000005.840QAM 2562
45940000005.840QAM 2563
56020000005.540QAM 2564
66180000005.240QAM 2566
76260000005.340QAM 2567
86340000005.340QAM 2568
96420000005.440QAM 2569
106500000005.741QAM 25610
116580000005.641QAM 25611
126660000005.641QAM 25612
136740000005.140QAM 25613
146820000005.341QAM 25614
156900000005.441QAM 25615
166980000005.441QAM 25616
177060000005.641QAM 25617
187140000004.940QAM 25618
19722000000540QAM 25619
207300000004.840QAM 25620
217380000004.640QAM 25621
227460000004.640QAM 25622
237540000004.140QAM 25623
247620000004.540QAM 25624
257700000004.340QAM 25625
267780000004.740QAM 25626
277860000004.640QAM 25627
287940000004.940QAM 25628
298020000004.640QAM 25629
308100000004.340QAM 25630
318180000004.740QAM 25631
328260000004.640QAM 25632
0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

ED3.0 Downstream kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS

1Goed (Locked)4000
2Goed (Locked)4000
3Goed (Locked)4000
4Goed (Locked)4000
5Goed (Locked)4000
6Goed (Locked)4000
7Goed (Locked)4000
8Goed (Locked)4000
9Goed (Locked)4000
10Goed (Locked)4100
11Goed (Locked)4100
12Goed (Locked)4100
13Goed (Locked)4000
14Goed (Locked)4100
15Goed (Locked)4100
16Goed (Locked)4100
17Goed (Locked)4100
18Goed (Locked)4000
19Goed (Locked)4000
20Goed (Locked)4000
21Goed (Locked)4000
22Goed (Locked)4000
23Goed (Locked)4000
24Goed (Locked)4000
25Goed (Locked)4000
26Goed (Locked)4000
27Goed (Locked)4000
28Goed (Locked)4000
29Goed (Locked)4000
30Goed (Locked)4000
31Goed (Locked)4000
32Goed (Locked)4000
0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

D3.1 Downstream kanalen

Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)

331684K3301QAM 4096368
0 Kudos