Goedendag,
Ik heb een Ringdeurbel (tweede generatie) . een 3 TP_LInk Deco M4
Ik heb Internet Elite van Ziggo (Sagemcom modem)
Wifi is bij de modem uitgeschakeld
Draadloos apparaten zijn verbonden aan de TP_LInk Deco M4
Mijn Ring deurbel blijft niet continu werken zoals het hoort
Hij verlies telkens de verbinding
Hij uren goed werken en dan vervolgens de verbinding ver
Hij geeft aan dat het geen verbinding gemaakt kan worden en dat ik de wifi verbinding moet controleren
Op verschillende draadloos apparaten (onder andere smartphone en Iphone ) krijgen we de melding dat we eventjes niet verbonden zijn met wifi
Verbinding valt weg en komt snel terug , ook tijdens het verplaatsen van de telefoon
Op mijn Deco app zie ik dat de snelle roaming blijft niet altijd ingeschakeld (hij schakelt zichzelf uit )
Wanneer een Netwerkoptimalisatie gemaakt worden geeft de Deco app aan :
"Sommige frequentiebanden in het huidige netwerk hebben veel last van kanaalinterferentie . Aanbevolen om ze te optimaliseren "Optimaliseren gebeurt vervolgens wel , kort daarna voorkomt de probleem alweer
Is een conflict tussen de deco en de Ring deurbel ?
Hoe zorg ik dat mijn ring deurbel weer goed werkt en dat ik dus een stabiel wifi hebt ?
Alvast bedankt voor het helpen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@steeg052 schreef:...
Misschien eens een pinger aanzetten, die tegelijkertijd het IP nummer van de camera pingt, het IP nummer van de Ziggo router/Modem ( gateway ) pingt en b.v. cloudflair ( 1.1.1.1. ) pingt.
Alvast bedankt
U zou b.v. Multiping kunnen downloaden, deze starten en dan linksboven ( zie 1 en 2 ) de Ipnummers invoeren.
Ps1. Misschien hebben anderen ( zoals @tobiastheebe ) een betere pinger tool. Dus roept u maar .....
Ps2. Ziggo heeft in onze wijk een storing, vandaar al die rode stukken. Gelukkig heb ik ook ( als test glasvezel van Odido ) en die werkt natuurlijk wel !
Edit : Bedankt @tobiastheebe 👍 die zocht ik eigenlijk, maar kon ff niet op de naam komen en .... ja dan is Google ff niet je vriend. Want in die lijst met 'honderden' zeer handige ( ? ) tools, vindt je natuurlijk nooit meer de juiste.
Ping Tracer is ook een optie, volledig gratis (freeware) en slechts ~200 kB groot.
Hallo tobiasheebe ,
Ik heb een account gedaan bij PIng , hoe moet het verder
alvast bedankt
Hallo Pasi,
Is Multiping gratis ?
Is Ping Tracer beter dan Multiping ?
Alvast bedankt
@steeg052 schreef:Hallo Pasi,
Is Multiping gratis ?
Is Ping Tracer beter dan Multiping ?
Alvast bedankt
MultiPing kan u 30 dagen gratis gebruiken, maar zolang is natuurlijk niet de bedoeling 😉 ! PingTracer is gratis.
Met MultiPing kan ( zoals de naam al zegt ) men meerdere IP nummers tegelijkertijd pingen, waardoor een beter overzicht te krijgen is of er netwerk technisch in de IP wereld wat fout gaat of dat het alleen dat ene IP nummer is.
PingTracer is eigenlijk een TraceRT ( = TraceRoute ) pinger, welke van iedere hop ( 'tussenstation' ) in die ene IP verbinding, weergeeft wat daar de vertraging/status van is.
Beide tools hebben hun voor- en nadelen.
Het voordeel van MulitPing is, dat men naast de te testen IP verbinding, ook andere IP nummers kan testen. Waardoor een 'breder' overzicht krijgt van de IP 'wereld'. Het nadeel is duidelijk, als men na 30 dagen de tool nog wil gebruiken, dan zal men voor deze tool moeten betalen.
Het voordeel van PingTracer is, dat men van die ene IP verbinding ook direct de hops in die verbinding test. Maar, als nadeel dat je niet kan zien of b.v. ook andere IP nummers problemen hebben of het alleen dát ene IP nummer is
U zou ook m.b.v. PingTracer kunnen doen wat MultiPing kan, door meerdere DOS/CMD boxen te starten en daar PingTracer in te starten en die dan naar andere IP nummers laten pingen.
Enig nadeel daarvan is dat u zelf het werk moet doen, als u de grafieken wil vergelijken. Bij MultiPing staan ze dan netjes onder elkaar en lopen ze qua tijd ook exact parallel.
Samengevat : MultiPing geeft u een IP breed overzicht, terwijl TracePinger dieper in gaat op 1 enkele IP verbinding.
Er zullen wel veel meer van die tooltjes zijn, maar als je ze niet zo vaak nodig hebt, dan gebruik je vaak de tools die je kent en al hebt. I.p.v. naar andere te zoeken, die best beter en slimmer en/of goedkoper kunnen zijn. Vandaar mijn vraag aan @tobiastheebe welke tool hij gebruikt ( iedere techneut heeft vaak zijn/haar eigen tools ) 😉.
Multiping ( en vele andere tools ) start ik altijd in een Sandboxie of in een virtuele machine, waardoor deze zo 'eeuwig' te gebruiken is.
Een account (bij GitHub) is niet nodig, je kunt Ping Tracer direct downloaden: Release PingTracer 1.19.1 · bp2008/pingtracer · GitHub. Overigens: zowel MultiPing als Ping Tracer zijn alleen voor Windows. Als je macOS gebruikt, dan is PingPlotter een optie.
vreemd dat de hoofdaansluiting via de buren loopt,
jullie hebben geen eigen binnenkomende groene coax kabel ?
Hallo anoniemforum,
Bedankt dat voor uw reactie u probeert te helpen
Dat is het juist
we hebben niets in de meterkast
vanuit buiten loopt het via de buren
dat vond de laatste monteur van Ziggo ook bijzonder
Toen we in dit huis kwamen wonen was de wifi niet optimaal maar te doen , daarna zijn de buren ernaast ook komen wonen
Onbewust hebben ze iets gedaan tijdens de verbouwing van hun meterkast
op dat moment kregen we geen internet
Het heeft lang geduurd voor dat Ziggo achter kwam dat er via hen loopt
Een goed uitleg hebben we nooit gekregen
IK heb wel meerde keer aangevraagd om een eigen aansluiting te krijgen( omdat ik het niet praktisch en veilig vindt ) , dat kon volgens Ziggo maar op mijn eigen kosten
Ik weet niet meer wat ik moet doen
Ik voel me wel in de steek gelaten door de twee partijen (zoveel Ziggo als Ring Support )
Ik wil gewoon dat mijn probleem opgelost is
@steeg052 ik dacht even dat ik gek werd toen ik @anoniemforum vroeg waarom je geen eigen hoofdaansluiting hebt. Dat werd me duidelijk dat dit in je andere topic benoemde, zo
Dat je je in de steek gelaten voelt is een vervelend gevoel, niet fijn en snap ik ook dat je hier graag een oplossing ziet, vooral gericht dan op de hoofdaansluiting. Ik zie dat er gisteren een melding voor mijn collega's van de afdeling Klachten. Met alle tips die je hier al hebt gehad voor deze instellingen, kunnen we vanuit de Ziggo Community weinig anders doen dan afwachten. Als het signaal op orde bevonden is door de laatste monteur, dan mag ik ook erop rekenen dat dit ook het geval is. Ik heb de melding aangevuld met links naar deze topics zodat mijn collega hier goed bij kan ondersteunen.
Hallo Jos,
Bedankt voor uw reactie .
Het gaat me niet alleen om de hoofdaansluiting of de Ring
Ik wil graag weten waarom mijn wifi ineens verzwakt en /of wegvalt (ondanks een snelle internet abonnement en de DECO)
Dat meerdere draadloze appraten op die manier niet efficiënt kunnen werken
wat betreft de meting van de monteur is dat een moment opname . Het verklaart niet 100 procent dat de modem of de decos technische iets kunnen mankeren
Ik werd door Ziggo zelf verwezen naar Ziggo Community in verband met de protocollen / poorten van Ring omdat ik daarin geen hulp mee krijgen
Ik neem dus aan , na uw reactie dat de leden van Ziggo Community mogen/ kunnen mij niet helpen omdat ik een klacht ingediend heb ???
Ik lees graag van u,
Bij voorbaat dank
WIE kan me helpen ??
Ring-apparaten bieden geavanceerde functies voor je apparaten, zoals meldingen, videostreams en tweerichtingsspraak. Om deze functies goed te laten werken, hebben Ring-deurbellen, -camera's en basisstations van Ring Alarm een goede internetverbinding nodig.
In dit artikel vind je een beschrijving van de protocollen (digitale berichtindelingen en -regels) en poorten (virtuele deuropeningen via je router) die door een Ring-apparaat worden gebruikt, en aanbevelingen voor het geval zich een probleem voordoet.
Let op: als je deze aanbevelingen volgt, moet je de beveiligingsinstellingen voor je netwerk aanpassen. Zorg ervoor dat je begrijpt waarom wijzigingen nodig zijn voordat je wijzigingen doorvoert.
Poorten
Ring-apparaten maken gebruik van de internetverbinding voor het verzenden van audiovisuele gegevens en Alarm-meldingen (indien niet op mobiele back-up1), bieden connectiviteit met je mobiele apparaten en leveren software-updates. Ring-apparaten worden aangesloten via de volgende poorten:
Dit zijn bekende poorten en het is onwaarschijnlijk dat je apparaat geen toegang heeft tot deze poorten.
Naast verbindingen via de bovenstaande poorten maakt je Ring-apparaat verschillende andere typen verbindingen.
Over het algemeen hebben Ring-apparaten en de Ring-app probleemloos toegang tot de vereiste poorten. Soms kan een firewall op de router (gateway) in je huis of bedrijf worden geconfigureerd om een of meer van deze poorten te blokkeren.
Het is ook mogelijk dat de internetprovider deze poorten blokkeert. In dergelijke gevallen kan het Ring-apparaat niet reageren op livebeeld-aanvragen van je mobiele apparaat. Je ontvangt mogelijk bewegingsmeldingen (of deurbelgebeurtenissen in het geval van de deurbel), maar zal merken dat je geen verbinding kunt maken met de video.
Problemen met de firewall oplossen
Als je vermoedt dat de gateway de vereiste poorten blokkeert, kun je de firewallconfiguratie wijzigen zodat de vermelde protocollen en poorten worden toegestaan, en/of je firewallinstellingen minder strikt maken.
Als het probleem zich niet voordoet bij de gateway, moet je mogelijk contact opnemen met je internetprovider om het probleem uit te leggen en de poorten uit de onderstaande tabel door te geven om te zien of ze kunnen helpen bij het deblokkeren van de poorten.
Poorten | Soort verkeer | Protocol |
443/9002 | SDP | TCP |
9998/9999/6970 | RSS | TCP |
16500-65000 | RTP | UDP |
443/19302 | RTP | TCP |
Ring Alarm en wifibeveiliging
Ring Alarm ondersteunt WPA2 Personal met coderingstypen TKIP, AES, TKIP + AES. Ring Alarm biedt geen ondersteuning voor WPA2 Enterprise-codering.
alvast bedankt
@steeg052 schreef:...
Ik neem dus aan , na uw reactie dat de leden van Ziggo Community mogen/ kunnen mij niet helpen omdat ik een klacht ingediend heb ???
...
Als u een klacht bij Ziggo hebt ingediend, dan stopt Ziggo 'alles' totdat de klachten afdeling de klacht heeft behandeld.
Natuurlijk heeft Ziggo niets te zeggen over het doen en laten van forum leden 😉. Zolang die zich netjes, sociaal en volgens de huisregels gedragen, dan moet Ziggo wel een hele goede redenen hebben om een forumlid te stoppen.
@steeg052 wij als klanten mogen jou helpen hoor. Wij worden niet door ziggo betaald maar wij betalen aan ziggo net zoals jij doet.
Maar even terug naar de ring deurbel.
Zou je hier eens een plaatje willen plaatsen van de coax aansluiting, daar waar het modem is op aangesloten.
Eventuele splitters en of versterkers ook graag plaatsen.
En log eens in op het modem en laat hier de up en downs stream waarden eens zen evenals de netwerk historie.
In deze handleiding staat hoe je daar kunt komen https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-m...
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
0 | 58800000 | 43.8 | 5120 | QAM 64 | 1 |
1 | 52000000 | 44.5 | 5120 | QAM 64 | 2 |
2 | 45200000 | 44 | 5120 | QAM 64 | 3 |
3 | 38400000 | 43.5 | 5120 | QAM 64 | 4 |
ED3.0 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
0 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
1 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 0 | 0 |
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) Vermogen (dBmV) FFT Type Modulatie
24 | 31.25 | 37.5 | 2K | QAM 64 |
D3.1 Upstream kanalen
Kanaal Kanaal soort Aantal Actieve Subcarriers Eerste Actieve Subcarrier (Hz) T3 Timeouts T4 Timeouts
24 | OFDMA | 625 | 98000000 | 0 | 0 |
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 | 610000000 | 5.6 | 40 | QAM 256 | 5 |
2 | 578000000 | 5.8 | 40 | QAM 256 | 1 |
3 | 586000000 | 5.8 | 40 | QAM 256 | 2 |
4 | 594000000 | 5.8 | 40 | QAM 256 | 3 |
5 | 602000000 | 5.5 | 40 | QAM 256 | 4 |
6 | 618000000 | 5.2 | 40 | QAM 256 | 6 |
7 | 626000000 | 5.3 | 40 | QAM 256 | 7 |
8 | 634000000 | 5.3 | 40 | QAM 256 | 8 |
9 | 642000000 | 5.4 | 40 | QAM 256 | 9 |
10 | 650000000 | 5.7 | 41 | QAM 256 | 10 |
11 | 658000000 | 5.6 | 41 | QAM 256 | 11 |
12 | 666000000 | 5.6 | 41 | QAM 256 | 12 |
13 | 674000000 | 5.1 | 40 | QAM 256 | 13 |
14 | 682000000 | 5.3 | 41 | QAM 256 | 14 |
15 | 690000000 | 5.4 | 41 | QAM 256 | 15 |
16 | 698000000 | 5.4 | 41 | QAM 256 | 16 |
17 | 706000000 | 5.6 | 41 | QAM 256 | 17 |
18 | 714000000 | 4.9 | 40 | QAM 256 | 18 |
19 | 722000000 | 5 | 40 | QAM 256 | 19 |
20 | 730000000 | 4.8 | 40 | QAM 256 | 20 |
21 | 738000000 | 4.6 | 40 | QAM 256 | 21 |
22 | 746000000 | 4.6 | 40 | QAM 256 | 22 |
23 | 754000000 | 4.1 | 40 | QAM 256 | 23 |
24 | 762000000 | 4.5 | 40 | QAM 256 | 24 |
25 | 770000000 | 4.3 | 40 | QAM 256 | 25 |
26 | 778000000 | 4.7 | 40 | QAM 256 | 26 |
27 | 786000000 | 4.6 | 40 | QAM 256 | 27 |
28 | 794000000 | 4.9 | 40 | QAM 256 | 28 |
29 | 802000000 | 4.6 | 40 | QAM 256 | 29 |
30 | 810000000 | 4.3 | 40 | QAM 256 | 30 |
31 | 818000000 | 4.7 | 40 | QAM 256 | 31 |
32 | 826000000 | 4.6 | 40 | QAM 256 | 32 |
ED3.0 Downstream kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
2 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
3 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
4 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
5 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
6 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
7 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
8 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
9 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
10 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
11 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
12 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
13 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
14 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
15 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
16 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
17 | Goed (Locked) | 41 | 0 | 0 |
18 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
19 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
20 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
21 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
22 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
23 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
24 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
25 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
26 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
27 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
28 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
29 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
30 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
31 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
32 | Goed (Locked) | 40 | 0 | 0 |
D3.1 Downstream kanalen
Kanaal Kanaal breedte (MHz) FFT Type Aantal Actieve Subcarriers Modulatie (Actief Profiel) Eerste Actieve Subcarrier (Hz)
33 | 168 | 4K | 3301 | QAM 4096 | 368 |
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.