Vraag
Reacties
steeg052
Level 6

Ring deurbel verliest regelmatig de verbinding. Hoe los ik dit op?

Goedendag,

Ik heb een Ringdeurbel (tweede generatie) . een 3 TP_LInk Deco M4

Ik heb Internet Elite van Ziggo (Sagemcom modem) 

Wifi is bij de modem uitgeschakeld 

Draadloos apparaten zijn verbonden aan de TP_LInk Deco M4

Mijn Ring deurbel blijft niet continu werken zoals het hoort

Hij verlies telkens de verbinding

Hij uren goed werken en dan vervolgens de verbinding ver

Hij geeft aan dat het geen verbinding gemaakt kan worden en dat ik de wifi verbinding moet controleren 

Op verschillende draadloos apparaten (onder andere smartphone en Iphone ) krijgen we de melding dat we eventjes niet verbonden zijn met wifi 

Verbinding valt weg en komt snel terug , ook tijdens het verplaatsen van de telefoon 

Op mijn Deco app zie ik dat de snelle roaming blijft niet altijd ingeschakeld (hij schakelt zichzelf uit ) 

Wanneer een Netwerkoptimalisatie gemaakt worden geeft de Deco app aan : 

"Sommige frequentiebanden in het huidige netwerk hebben veel last van kanaalinterferentie . Aanbevolen om ze te optimaliseren "Optimaliseren gebeurt vervolgens wel , kort daarna voorkomt de probleem alweer 

Is een conflict tussen de deco en de Ring deurbel ? 

Hoe zorg ik dat mijn ring deurbel weer goed werkt en dat ik dus een stabiel wifi hebt ?

Alvast bedankt voor het helpen 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
171 Reacties 171
Pasi
Level 19

Hallo,

WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators regelmatig in ieder topic langs komen. Ze zijn te herkennen aan de "Community Moderator" toevoeging achter hun forum naam.

In welke mode staat de Deco set? Is dat Wifi-Router of Access-Point mode? U kan dat instellen/controleren in de Deco app ( start de app, kies "meer", kies "Geavanceerd" en controleer "Bewerkingsmodus" ).

Als u de Deco's alleen heeft voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco set. In die mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en zo geheel opgaan in de rest van uw netwerk
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router ( natuurlijk dan in router mode ) blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

Omdat het 'vast' apparaat is, zou u 'Mesh technology" voor dát apparaat uit kunnen zetten. Start u hiervoor de Deco app, klik op het betreffende apparaat en zet dan 'Mesh technology" uit. Vergeet dan niet m.b.v. "<" ( linksboven in ) de wijziging op te slaan.

U heeft ook de SagemCom Modem/Router, waarvan de 2,5Gb netwerkpoort nogal buggy is en niet goed wil samenwerken met o.a. de Deco. Heeft u de master ( en/of een ander Deco's ) daarmee verbonden, kiest u dan daarvoor een ander poort achterop de SagemCom.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO. Het is dan wel een bijna 4 jaar oud 'document', maar misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo, 

Bedankt voor uw reactie 

Ik heb op mijn Deco app gekeken 

De Deco set staat op Access point mode 

"Omdat het 'vast' apparaat is, zou u 'Mesh technology" voor dát apparaat uit kunnen zetten. Start u hiervoor de Deco app, klik op het betreffende apparaat en zet dan 'Mesh technology" uit."

Welke vast apparaat bedoelde u ? 

Alvast bedankt 

0 Kudos
Jos P
Level 10

@steeg052in dit geval wordt de deurbel bedoeld omdat deze vastzit en niet als met een telefoon of tablet door het huis zwerft en steeds naar het dichtsbijzijnde wifi punt hoeft te gaan.

Hoe zijn de deco's allemaal aangesloten? zijn ze allemaal bedraad op het ziggo modem aangesloten of maken ze draadloos verbinding met elkaar? In het laatste geval kan het zeker helpen om ze bedraad aan te sluiten op het modem.

steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo Jos ,

Bedankt voor uw snelle reactie 

Ik heb net gekeken en de Mesch technologie bij de Ring Deurbel is al lang uitgezet 

Kan iemand mij uitleggen waarom Mijn Ring deurbel wel eens uren goed kan functioneren en dan ineens weer niet ? 

Alvast bedankt 

0 Kudos
Jos P
Level 10

Nou zo op afstand via een forum met beperkte info is dat natuurlijk heel lastig 😉

Vandaar dat we vragen stellen om de exacte situatie te achterhalen om van daaruit mogelijk tot een idee / oplossing te komen.

Vandaar ook mijn vraag over de opstelling van de deco's.

Hoe zijn de deco's allemaal aangesloten? zijn ze allemaal bedraad op het ziggo modem aangesloten of maken ze draadloos verbinding met elkaar? In het laatste geval kan het zeker helpen om ze bedraad aan te sluiten op het modem.

Maar het kan net zo goed zijn dat er een ander probleem is en dat er een probleem met het binnenkomend signaal van ziggo is wat je zelf blijkbaar niet merkt, maar de Ring wel omdat die veel gevoeliger is en snel meldingen uitstuurt.

steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo Jos,

Ik kan me voorstel dat u op afstand niet kan helpen 

Ik waardeer dat u mij probeert te helpen 

De deco set bestaat uit 3 Decos

1 Hoofdeco (in de woonkamer , dichtbij de modem  )  bekabeld aan de modem 

en twee andere decos ( die contact maken met de hoofdeco) 

eentje in de slaapkamer en een andere in de keuken 

Alvast bedankt 

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

In het laatste geval kan het zeker helpen om ze bedraad aan te sluiten op het modem.

Lastig in verband met de afstand 

0 Kudos
puppie
Level 17

@steeg052 hoever staat de deco verwijderd van de ring deurbel.
Ik heb een accespoint meteen bij de meterkast in de buurt zodat er maar weinig afstand zit tussen ring en accespoint.
De afstand kan te groot zijn voor het goed overbrengen van het draadloze signaal naar de ring toe.

steeg052
Level 6
Topicstarter

@ puppie

Bedankt voor het reageren !

Nog een paar meters van de deurbel (deco in de keuken) wat meer tussen de hoofdeco en de ringdeurbel 

U schreef 

"De afstand kan te groot zijn voor het goed overbrengen van het draadloze signaal naar de ring toe."

Daar ben ik met u eens maar ik heb de deurbel en de decos al jaren 

Ringdeurbel heeft nooit 100 procent goed gewerkt qua meldingen maar alsnog het werkte toen wel 

Het heeft nooit van plaats veranderd 

Waarom nu pas ? 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@steeg052  schreef:

...

De Deco set staat op Access point mode 

..

Welke vast apparaat bedoelde u ?

AccessPoint mode is goed 👍 !

Waarmee hebt u een probleem ... de Ring deurbel 😉. Als u voor die ( in de Deco app ) de "Mesh technology" uitzet, dan zou dat in dit geval misschien een stabielere  verbinding opleveren.

steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo Pasi ,

De Mesh technologie is al lang uitgezet in de deco app 

De probleem is dat de Ring Deurbel ineens geen meldingen meer sturen en/of als ik de camera probeert aan te zetten de apparaat werkt niet 

En als ik na meerdere pogingen toch hem aan de praat kan maken dan is het maar voor korte duur ( 1 minuut max) en dan verliest de apparaat de verbinding weer

Al een tijdje aan de lijn met De Ring Support , meerdere handelingen gedaan, nieuwe ringdeurbel geprobeerd , helaas  zonder succes

0 Kudos
puppie
Level 17

@steeg052 dan heb ik het idee dat de 2.4 Ghz te veel invloeden van andere gebruikers krijgt. Denk bijvoorbeeld aan buren maar ook aan de wifi van de koelkast of thermostaat van de cv.
Daarom heb ik een accespoint in de centrale hal hangen dicht bij de buitenmuur zodat ring goed contact kan maken.
De situatie bij u in huis kan door veel verschillende apparatuur (wifi slurpers) verstoord worden.
Bij mij thuis zijn er verschillende wifi netwerken en daar is er maar 1 van met 2,4 Ghz en daar maakt alleen de ring contact mee.

steeg052
Level 6
Topicstarter

Bedankt voor uw reactie , 

U schreef 

"De situatie bij u in huis kan door veel verschillende apparatuur (wifi slurpers) verstoord worden."

Dat denk ik ook. 

een accespoint in de centrale hal hangen dicht bij de buitenmuur, hoe doet u dat ?? 

alvast bedankt voor het beantwoorden 

0 Kudos
puppie
Level 17

@steeg052 ik ben zelf een liefhebber van Unifi dus die ap gebruik ik dan ook.
rechtstreeks aangesloten op de router en gaan met de .....

2025-02-08_21-53-16.jpg

0 Kudos
steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo, 

Even een update van de situatie 

Het is nog niet opgelost maar er is een klein verbetering 

We hebben de deco van keuken bekabeld aan de hoofd deco 

We merken dat de ring doorbel beter werkt 

Het verliest af en toe nog de wifi maar een stuk minder 

Mijn vraag is mag alleen de hoofd deco aangesloten zijn op de modem of mocht de andere deco ook ? 

Als ja . Zou de verbinding van de ring doorbel stabieler zijn wanneer ik de deco van de keuken naar de modem bekabeld??

Alvast bedankt 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@steeg052  schreef:

...

Mijn vraag is mag alleen de hoofd deco aangesloten zijn op de modem of mocht de andere deco ook ? 

Als ja . Zou de verbinding van de ring doorbel stabieler zijn wanneer ik de deco van de keuken naar de modem bekabeld??

Alle Deco stations mogen altijd bekabeld aangesloten worden. Echter, waar in Wifi-Router mode daarvoor nog een paar beperkingen zijn, mag u in AccessPoint mode alles zo aansluiten zoals u zelf wil. Dan kan/mag u zelfs alle Deco stations rechtstreeks op de Ziggo Modem/Router aansluiten, waardoor de totale verbinding natuurlijk stabieler en sneller wordt.

Het voordeel van een bekabelde Deco is, dat u dan qua plaatsing geen rekening hoeft te houden of de betreffende Deco wel een goede verbinding heeft met de master en/of met ander Deco's.

Als u alle Deco kan bekabelen, dan de stations zo centraal mogelijk in huis zetten of juist daar plaatsen waar u ( b.v. ) buiten het huis wat extra bereik wil hebben.

U kan, als test de Deco in de keuken m.b.v. een netwerkkabel aansluiten, waarbij u de kabel gewoon langs de muur legt en dan een dag ( of meer ) test. Als dan e.e.a. wel naar uw zin is, pas dan de kabel netjes 'wegwerken'.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO. Het is dan wel een bijna 4 jaar oud 'document', maar misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

steeg052
Level 6
Topicstarter

Hallo Pasi, 

Harstikke bedankt voor je hulp en snelle reactie 

We hebben je advies gevolgd 

De deco van de keuken aangesloten op de modem 

Het heeft uren lang goed gewerkt 

Maar dan ineens zegt de ring deurbel dat gij de verbinding verloren heeft 

Waar ligt het aan????

Alvast bedankt 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@steeg052  schreef:

...

Maar dan ineens zegt de ring deurbel dat gij de verbinding verloren heeft 

Waar ligt het aan????

...

Geeft de software ook aan waarmee de  verbinding is verbroken ?

Voor veel van die camera's moet men inloggen op een website om de beelden te bekijken en maakt de camera daar dus ook verbinding mee, om o.a. de data te dumpen. Hikt uw internet verbinding misschien en verbreek deze zo die verbinding ?

Misschien eens een pinger aanzetten, die tegelijkertijd het IP nummer van de camera pingt, het IP nummer van de Ziggo router/Modem ( gateway ) pingt en b.v. cloudflair ( 1.1.1.1. ) pingt. Zo kan u controleren of de interne netwerk verbinding naar de camera en uw internet verbinding goed is.

steeg052
Level 6
Topicstarter

hallo Pasi?

Misschien eens een pinger aanzetten, die tegelijkertijd het IP nummer van de camera pingt, het IP nummer van de Ziggo router/Modem ( gateway ) pingt en b.v. cloudflair ( 1.1.1.1. ) pingt. Zo kan u controleren of de interne netwerk verbinding naar de camera en uw internet verbinding goed is.

Hoe doe ik dat ??

Alvast bedankt 

0 Kudos