Ron51179
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ring deurbel valt avonds weg

Hallo allen,

Mijn ouders hebben een ring die overdag prima werkt maar ‘s avonds wegvalt en “geen of slecht” signaal heeft. Zit al een 2e ring op, maar ook deze heeft hetzelfde euvel. Wat zou ik kunnen aanpassen om hem ook avonds te laten werken?

dank voor jullie reacties,

mvg Ron

6 Reacties 6
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6170Posts
  • 405Oplossingen
  • 1126Likes

hoever is de ring deurbel van de wifi vandaan ?

en is het in de avond drukker op de wifi?

Ron51179
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi,

meter of 7/8. 
avonds wordt er misschien op facebook gekeken of patience. Maar geen Netflix of youtube verkeer.

mvg Ron

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1749Posts
  • 189Oplossingen
  • 355Likes

Goedemorgen @Ron51179

Wat teleurstellend dat er afgelopen tijd niemand in dit topic is langs geweest met tips om de verbinding van de Ring deurbel te verbeteren.

Nou zal ik eerlijk zijn dat ik weinig weet van hoe zo'n installatie er precies uit ziet. Maar, als de wifi niet stabiel genoeg is kan ik me voorstellen dat Ring daar last van heeft. 

Hoe zit het met andere apparaten die wifi verbruiken op de avond? Zijn er dan ook verbindingsproblemen? Zijn er apparaten actief die 's avonds aan gaan? Zoals een beveiligingssysteem of camera?

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 6170Posts
  • 405Oplossingen
  • 1126Likes

sorry voor de late reactie.

had jou reactie niet gezien

kun je eens kijken hoe op die plek via de mobiele telefoon of tablet de wifi verbinden is

zou je ook eens de 2,4 en 5 ghz kunnen

scheiden en dan de ring deurbel verbinding laten maken met de 2,4 ghz

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/modem-inloggen#/

Kingdorp
Wifi Crew Member
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes

Zijn er nog andere WiFi-Boosters, routers of andere AccessPoints in huis? En zoniet, is het een idee om het te proberen met een alternatief apparaat, puur om eerst uit te sluiten? Wellicht i.c.m. een TP-Link Deco M4? Dit zijn van die problemen, waarbij je denk ik echt moet proberen. Uiteraard is spelen met de instellingen ook een optie. Ik weet dat ik ooit in het verleden op locatie bij klanten een device had wat met geen mogelijkheid wilde verbinden. Totdat ik ergens uit een doos een oude router trok, waarbij de connectie wel mogelijk was. Het is helaas soms even zoeken, maar er is altijd een oplossing gelukkig. 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 356Posts
  • 34Oplossingen
  • 73Likes

Hallo @Ron51179 , had je nog gekeken naar de tips van @anoniemforum en @Kingdorp ?

In de avonduren zijn vaak meer draadloze apparaten actief die de verbinding kunnen verstoren. 
Zoals @ Jamyla al aangeeft, zou je ook eens willen controleren of andere apparaten ook verbindingsproblemen krijgen in de loop van de avond? 

Uitgelicht topic