agh4life

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ring Wired deurbel

Ik heb sinds kort een Ring (wired) deurbel. Deze geeft 8 van de 10 keer geen melding op de app of pas een paar minuten later.

Op aanraden van iemand heb ik de naam van mijn 2.4 Ghz verbinding anders gemaakt dan die van de 5 Ghz. Dit heeft niet geholpen. Volgens Ziggo is de verbinding verder goed en kan het daar dus niet aan liggen.

Heeft iemand nog de gouden tip om dit apparaat naar behoren te laten werken? 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
agh4life
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik woon in een nieuwbouwwoning en heb eerst glasvezel van KPN gehad. Omdat dit absoluut niet naar behoren werkte ben ik naar Ziggo gegaan.

Ik heb de app Rapid Ring gedownload en een Chime gekocht. Nu werkt het allemaal wel naar behoren

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15929Posts
  • 683Oplossingen
  • 3846Likes

Ik heb hier zelf ook een Wired deurbel op wifi en die reageert wel zoals het moet, Soms kan het zijn dat er 1 of 2 seconde reactie tijd tussen zit, want het is net waar je bent met je apparaat. 

Advies: Log eens in op je modem http://192.168.178.1 dan password of pincode

Ga naar Geavanceerd Instellingen en klik op Draadloos en vervolgens weer Draadloos Signaal

Zorg ervoor dat de

2,4 GHz wifi modus op 802.11/g/n staat 

Kanaal op Vast 1, 6, 11 

Kanaalbreedte: 20 MHz

Op de 5GHz

Wifi Modus: 802.11a/n/ac

Kanaal Vast: 20/40/80 MHz

Zo staat het ook in me print screen

Schermafbeelding 2021-12-04 om 12.32.31.png

Klik nu de optie Beveiliging aan Ziet je firewall er zo uit

Schermafbeelding 2021-12-04 om 12.41.34.png

Tip 2:

Kijk even in verbonden apparaten of je het IP adres en Mac Adres van je deurbel ziet en schrijf of Copy/Paste deze even op een kladje.

Ga dan in je Modem naar DHCP toe staat ook onder Geavanceerde Instellingen

Scroll helemaal naar beneden tot je deze optie ziet.

Schermafbeelding 2021-12-04 om 12.44.29.png

Voeg hier het Mac Adres en IP die zal vast in de lijst staan die je heb voorbij gescrolt, vink hem aan dan komt ie in de Voeg reservering lijst en voeg reservering toe.

Nu is de IP adres en Mac Adres van je Ring Deurbel vast gezet en zou hij het beter moeten gaan doen, zo niet, horen we dit graag, dan weet ik nog wel een optie.

Op deze manier heb ik mijn Cloud vaste IP adressen gegeven, zodat ik deze kan benaderen.

agh4life
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb alles gedaan wat je hebt aangegeven en nog steeds doet hij het niet.
Als ik al een melding krijg dat er iemand aanbelt dan is dat een paar minuten later pas. Maar meestal krijg ik helemaal melding.

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15929Posts
  • 683Oplossingen
  • 3846Likes

Staat in het modem als je naar Geavanceerde Instellingen gaat de UPnP ook aan in plaats van uit, en zijn er nog verborgen software update's.

Zou je misschien volgende even kunnen laten zien en doen:

Waar bevind zich de Ziggo aansluiting met het modem:

Kan je ook even de AOP foto van maken, daar komt je Modem en TV signaal uit

En hoe ver vanaf je deurbel staat je modem.

Als het signaal te ver is met een vertraging dan zou je al over moeten stappen naar extra signaal zoals de 

Ziggo Smart Wifi Pods of de Smart Wifi TP-Link Deco M4 

agh4life
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik had opeens even helemaal geen WI-Fi meer dus ik heb de boel gereset en alles opnieuw in moeten stellen

De AOP zit in de meterkast, ongeveer 1,5 meter bij de bel vandaan en ziet er zo uit:
2021-12-05 12.35.46.jpg

Ik heb 2 WiFi pods, 1 boven en 1 beneden maar die heb ik op aanraden van een Ziggo medewerker ontkoppeld. Volgens hem zou het daar aan kunnen liggen dat de bel niet goed werkt.

Bij Geavanceerde Instellingen heb ik geen UPnP staan volgens mij

Naamloos.png

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 505Posts
  • 52Oplossingen
  • 112Likes

Hallo @agh4life , het is alweer een tijdje stil in dit topic na je laatste reactie. 
Heb je inmiddels de oplossing gevonden, of speelt dit probleem nog steeds bij je? 

RoWi.
Expert
Expert
  • 9973Posts
  • 431Oplossingen
  • 2589Likes

@agh4life deze foto verwart mij neem je bij een andere provider ook glasvezel internet af of is dat rode kabeltje nergens op aangesloten?

agh4life
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik woon in een nieuwbouwwoning en heb eerst glasvezel van KPN gehad. Omdat dit absoluut niet naar behoren werkte ben ik naar Ziggo gegaan.

Ik heb de app Rapid Ring gedownload en een Chime gekocht. Nu werkt het allemaal wel naar behoren

Bekijk in context

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 15929Posts
  • 683Oplossingen
  • 3846Likes

***aanpassing***

Lees net dat je deurbel weer werkt, hieronder zijn elke tips en aanwijzingen om het probleem eventueel te verhelpen. Nu werkt het, lekker laten werken zo.

Smart Wifi Pods hebben niks met signaal van de deur bel te maken, je Modem die stuurt het signaal naar de Wifi Pods toe, nu kan je deze bekabelen door een kabel van je modem naar Wifi pod 1 te trekken en eventueel kabel van uit je modem naar wifi pod 2.

Maar als je inlogt in je modem op http://192.168.178.1 password of pincode en je gaat naar verbonden apparaten

Schermafbeelding 2021-12-27 om 12.37.17.png

Zie je dan de Ring wired (bekabeld) deurbel IP adres staan in de lijst.

Ten 2e de opmerking van @RoWi.  waar gaat die glasvezel unit heen, daar op is te zien ie is aangesloten op glasvezel, heb je 2 aansluitingen.

Of gaat de verkeerde kabel naar het modem want je hebt een Ring Wired dat heet bekabeld voor stroom of internet?

De AOP haal eens witte kapje er af 

Voor de UPnP ga je naar de Geavanceerde instellingen en dan zie je UPnP staan

Schermafbeelding 2021-12-27 om 12.37.36.pngSchermafbeelding 2021-12-27 om 12.37.53.png

Zet de UPnP even aan, klik opslaan en zoek nu je Ring deurbel via wifi als die is gevonden, ga je weer naar verbonden apparaten, noteer IP adres en Mac Adres en zet daarna je UPnP weer op uit.

Ik zie ook dat de Wifi kanalen op Automatisch staan, onderaan je modem staat de Smart Wifi staat deze ook aan

Schermafbeelding 2021-12-27 om 13.03.33.png

Als dit automatisch staat dan werken je Smart Wifi Pods die je tussen de 3 en 6 meter van elkaar af hebt gewoon naar behoren.

Uitgelicht topic