1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pattar

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ring Deurbel krijgt geen verbinding

Ring deurbel pro 2 verbrak uit het niets verbinding. De deurbel kan het wifi netwerk wel zien maar krijgt geen verbinding meer.

Ondertussen van alles geprobeerd om de verbinding weer te kunnen maken maar geen succes.

- Scheiden van 2,4 GHZ en 5 GHZ netwerk

- Toevoegen van een gastnetwerk op 2,4 GHZ

- Nieuwe Ring deurbel geprobeerd

- Alles volledig gereset

Heeft er iemand ideeën wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Bij voorbaat dank.

23 Reacties 23
S4R

Level 16
  • 1918Posts
  • 71Oplossingen
  • 1201Likes

Hotspot op telefoon aan en kijken of dat wel werkt. Dan weet je of aan de wifi of aan de deurbel ligt.

puppie

Level 17
  • 2592Posts
  • 64Oplossingen
  • 1042Likes

Bel te ver weg voor een goed signaal.

of een reset geven en opnieuw beginnen

https://www.youtube.com/watch?v=pPdFBjfMbAY

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gedaan met de hotspot krijg ik gewoon verbinding.

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

de ring ligt met instellen op de bank 1.5 meter van het modem vandaan zonder obstakels er tussen.

volledige reset ook gedaan nog steeds geen resultaat.

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

Het lijkt erop dat je al verschillende stappen hebt ondernomen om het probleem met de Ring deurbel op te lossen. Hier zijn enkele aanvullende suggesties die je kunt proberen:

1. Controleer de wifisignaalsterkte: Zorg ervoor dat het signaalsterkte van het wifi-netwerk voldoende is op de locatie van de deurbel. Als het signaal zwak is, overweeg dan het verplaatsen van de router of het installeren van een wifi-extender.

2. Wijzig het wifi-kanaal: Andere apparaten in de buurt kunnen interfereren met het wifi-signaal. Probeer het kanaal van je wifi-router te wijzigen om mogelijke interferentie te verminderen.

3. Controleer de firmware van de router: Zorg ervoor dat de firmware van je wifi-router up-to-date is. Soms kunnen updates problemen met de connectiviteit oplossen.

4. Firewall en beveiligingsinstellingen: Controleer of er beveiligingsinstellingen op de router zijn die de verbinding kunnen blokkeren. Dit kunnen firewalls of MAC-filtering zijn. Voeg indien nodig het MAC-adres van de Ring deurbel toe aan de toegestane apparaten.

5. Controleer de stroomtoevoer: Zorg ervoor dat de Ring deurbel voldoende stroom ontvangt. Als de stroomtoevoer onderbroken is, kan de deurbel problemen hebben met het handhaven van een stabiele verbinding.

6. Contact opnemen met de Ring-ondersteuning: Als geen van de bovenstaande stappen het probleem oplost, is het wellicht verstandig om contact op te nemen met de klantenservice of technische ondersteuning van Ring. Zij kunnen specifieke diagnosestappen bieden en eventuele hardwareproblemen oplossen.

Zorg ervoor dat je alle stappen in de handleiding van de Ring deurbel volgt en dubbelcheck of je alle instellingen correct hebt geconfigureerd.

ThomSchraa

Level 4
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Welke modem heb je?

Ik heb zelf problemen gehad met een aantal smart apparaten met het nieuwe Smart wifi modem.

Omdat deze nieuwe modem wifi 6 heeft staat de beveiliging standaard ingesteld op WPA3. Dit is een eis voor Wifi 6. Hier kunnen veel smart apparaten (nog) niet mee overweg.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5697Posts
  • 670Oplossingen
  • 2367Likes

Goedemiddag @Pattar 

Welkom op de Community voor raad en daad 🙂

Mooi om te zien dat je je eigen topic hebt aangemaakt voor ondersteuning bij de verbinding tussen onze verbinding en je Ring deurbel.

Ik zie dat onze leden goed van start zijn gegaan je hierbij te assisteren maar helaas hebben we daarna niets meer vernomen.

Is het inmiddels gelukt te verbinding te realiseren?

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo mrchip,

heb alle bovenstaande ook doorlopen en contact opgenomen met ring  en die zeggen dat het aan modem ligt aan verder ook niet kunnen helpen wel hebben ze me een nieuwe opgestuurd onder de garantie waarmee ik alle stappen nogmaals heb doorlopen maar blijf hetzelfde resultaat houden.

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zelf heb ik ook het nieuwe smart wifi modem is er iets wat ik aan de instellingen kan doen of kan ik alleen afwachten tot ring met een update komt zodat het wel weer werkt?

puppie

Level 17
  • 2592Posts
  • 64Oplossingen
  • 1042Likes

zit er jouw wachtwoord vreemde tekens.
Zet wifi 5 Ghz uit en alleen 2.4 Ghz aan en wijzig het ww eens in iets makkelijks zonder vreemde tekens.

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er zitten geen vreemde tekens in mijn wachtwoord en de 5GHZ en 2.4 GHZ zijn gescheiden van elkaar en ook afzonderlijk van elkaar uit geweest om te testen helaas werkt ook dit niet.

ThomSchraa

Level 4
  • 73Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het nieuwe modem heeft wifi 6. Heb je al gecontroleerd waar de beveiligings instellingen van je wifi op staat? De instelling begint vaak met wpa. Denk aan wpa, wpa2, wpa 3.

https://community.ring.com/t/does-ring-cameras-work-with-wpa3-router/4760

&buurman

Level 7
  • 192Posts
  • 0Oplossingen
  • 92Likes

Probeer het mac adres van de ring is handmatig toe te voegen op het modem. Kan ergens in één van de tabbladen.

puppie

Level 17
  • 2592Posts
  • 64Oplossingen
  • 1042Likes

@Pattar woon je in de buurt van Enschede?

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

heb nu alle drie de mogelijkheden met wpa geprobeerd en ook zonder wpa beveiliging geprobeerd maar helaas nog steeds geen resultaat.

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

gedaan maar helaas nog steeds geen resultaat

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Rotterdam

puppie

Level 17
  • 2592Posts
  • 64Oplossingen
  • 1042Likes

Te ver weg voor mij om even te testen.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1372Posts
  • 212Oplossingen
  • 541Likes

Hallo @Pattar , jammer dat dit probleem nog niet is opgelost ondanks alle goede tips en de hulp hier in dit topic. Wil je ons wat meer vertellen hoe je de deurbel hebt gereset?  Heb je deze compleet teruggezet naar de fabrieksinstellingen of heb je een ander soort reset (opnieuw verbinden) uitgevoerd?

Heb je ook de mogelijkheid om deze deurbel tijdelijk op een andere plek te installeren? Bijvoorbeeld bij vrienden of familie? Zo kun je eenvoudig controleren of het probleem elders ook speelt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic