1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pattar

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ring Deurbel krijgt geen verbinding

Ring deurbel pro 2 verbrak uit het niets verbinding. De deurbel kan het wifi netwerk wel zien maar krijgt geen verbinding meer.

Ondertussen van alles geprobeerd om de verbinding weer te kunnen maken maar geen succes.

- Scheiden van 2,4 GHZ en 5 GHZ netwerk

- Toevoegen van een gastnetwerk op 2,4 GHZ

- Nieuwe Ring deurbel geprobeerd

- Alles volledig gereset

Heeft er iemand ideeën wat ik nog meer zou kunnen proberen?

Bij voorbaat dank.

23 Reacties 23
puppie

Level 17
  • 2592Posts
  • 64Oplossingen
  • 1042Likes

hier iets van ring zelf:

Meest voorkomende oorzaken van verbindingsfouten

Het Ring-apparaat bevindt zich te ver van de wifirouter. Je mobiele apparaat heeft een zwak signaal of een slechte verbinding. Het signaal van het wifithuisnetwerk is zwak (of de internetprovider heeft te maken met veel verkeer)

en kijk eens of ring support jou kan helpen.

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de eerste ring naar fabrieksinstellingen  terug gezet dit werkte niet toen na 2 uur aan de telefoon met de Ring helpdesk besloten die dat het enige wat er nog kon gebeuren was een nieuwe ring opsturen, deze ontvangen en dus met een gloednieuwe ring geprobeerd maar werkt alleen via de hotspot op mijn telefoon maar niet via het modum van ziggo

Pattar
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tijdens het proberen instellen ligt de ring op de bank ongeveer 1.5 meter van de router vandaan zonder dat hier enige obstructie tussen zit en geeft de ring zelf maximaal signaal aan van de router

Ring support heb ik ook al gebeld ongeveer 2 uur aan de lijn gehad en die hebben me uiteindelijk onder garantie een nieuwe ring toegestuurd en gezegt dat als dat niet werkt ik ziggo om hulp moest vragen

ziggo klantenservice kon helaas ook niet helpen die wist ook geen oplossing dus die heeft me doorverwezen naar dit forum

puppie

Level 17
  • 2592Posts
  • 64Oplossingen
  • 1042Likes

Krijg je tijdens de installatie wel het ring wifi netwerk te zien?
Zet de firewal opties eens uit in je modem.
Alleen ipv4 daar een vinkje laten staan.

Verwijder de ring app eens van de mobiele en installeer die, na het uit en weer aanzetten van de mobiel, eens opnieuw.

Is er een buur in de buurt met wifi van ziggo vraag eens of je daar de installatie mag doorlopen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic